اخبار

مایکروسافت در حال آزمایش اسنپدراگون ۸۲۰ روی پرچمداران سال ۲۰۱۶ خود است

 
 

photo_2015-11-02_18-33-43

 
مایکروسافت چندی پیش دو پرچمدار جدید خود را که همان لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال است، معرفی کرد. حال شایعاتی در خصوص نسل جدید پرچمداران مایکروسافت مطرح شده که گویای بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ در این گوشی‌های هوشمند است.
مایکروسافت هنوز نسل جدید پرچمداران خود را روانه‌ی بازار نکرده، اما بازار شایعات در مورد نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار این کمپانی در حال گرم شدن است. بر این اساس ردموندی‌ها در نظر دارند تا دو گوشی پرچمدار را در سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار کنند. بنابر گزارش‌های منتشر شده، مایکروسافت در حال تست این گوشی‌های هوشمند است. تراشه‌‌ای که روی این گوشی‌هوشمند قرار گرفته، اسنپدراگون ۸۲۰ عنوان شده.
تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، چیپ جدید کوالکام است که به عنوان یک محصول رده بالا راهی بازار خواهد شد. این تراشه از وجود هسته‌های اختصاصی Kryo در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ بهره خواهد برد. این تراشه همچون نسل جدید تراشه‌های توسعه یافته توسط کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، مبتنی برلیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید خواهد شد. به طور حتم اسنپدراگون ۸۲۰ را باید قوی‌‌تر و سریع‌تر از اسنپدراکون ۸۱۰ در نظر بگیریم. همچنین با توجه به بهره‌گیری از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری، انتظار می‌رود مصرف انرژی این تراشه در مقایسه با نسل پیشین نیز بسیار کمتر از پیش باشد. مایکروسافت در لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ بهره برده است.
برخی دیگر از شایعات حکایت از این موضوع دارند که مایکروسافت در کنار توسعه‌ی لومیاهای جدید، طراحی و تولید سرفیس فون را نیز در دست دارد. گمانه‌ها استفاده از پردازنده‌ی اینتل را در این گوشی‌هوشمند پیشنهاد داده‌اند. بازار هدف سرفیس فون، مشتریان تجاری است که امکان اجرای اپلیکیشن‌های Win32 را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. همچنین باید به پشتیبانی از کانتینیوم در این گوشی اشاره کرد.
شنیده‌ها زمان معرفی سرفیس فون را ابتدای سال آینده‌ی میلادی عنوان کرده و مشخصات فنی آن را در حد گوشی‌های هوشمند پرچمدار عنوان نکرده‌اند.
مایکروسافت در آخرین مراسم معرفی محصولات خود، بسیاری را با محصولات جدید حیرت زده کرد. حال باید دید که این کمپانی سال آینده‌ی میلادی با محصولات جدیدش چه عملکردی خواهد داشت. نظر شما در این خصوص چیست؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا