اخبار

مایکروسافت دیگر نمی خواهد برنامه های اندروید را به Windows 10 Mobile بیاورد !!!

مایکروسافت رسما لغو پروژه‌ی Astoria را که سال گذشته معرفی کرده بود، اعلام کرد. این نرم‌افزار توسط این غول تکنولوژی معرفی شده بود تا راهی برای توسعه‌دهندگان جهت انتقال برنامه‌های اندرویدشان به پلتفرم جدید Windows 10 با حفظ کدهای برنامه‌ی اصلی باشد. Astoria عملا یک راه هوشمندانه برای کم کردن فاصله‌ی دو پلتفرم ویندوز و اندروید بود که در در نهایت تجربه‌ی بهتری از Windows 10 به کاربر می‌داد. لغو بی درنگ پروژه یک عقب نشینی بزرگ در تلاش‌های شرکت برای تامین نرم‌افزارهای کافی برای Windows 10 Mobile را نشان می‌دهد.
هرکس از یک گوشی یا تبلت Windows 10 و همچنین از اندروید یا iOS استفاده کرده باشد، کاملا از این موضوع که کمبود نرم‌افزار در سیستم‌عامل اول نسبت به رقبا احساس می‌شود، مطلع است. پروژه‌ی Astoria که به همراه دو پروژه‌ی Centennial و پروژه‌ی Islandwood معرفی شد، تلاشی از طرف Microsoft برای متقاعد کردن توسعه‌دهندگان برای عرضه‌ی نرم‌افزارهای خود در فروشگاه مخصوص نرم‌افزارها بوسیله‌ی روشی آسان و بی‌دردسر بود. در ازای چنین اقدامی، Microsoft انتظار جذب مشتریان به سمت پلتفرم Windows 10 و سخت‌افزارهای مربوط به آن بود.
در حالی که یکی از تدابیر مایکروسافت لغو شدند، مایکروسافت اعلام کرده که پروژه‌ی Centennial فوق‌الذکر (که اجازه‌ی پورت نرم‌افزارهای قدیمی به Windows 10 را می‌دهد) و پروژه‌ی Islandwood (که همان امکانات را برای نرم‌افزارهای iOS فراهم می‌کند) به ادامه‌ی فرایند توسعه و تکامل و حیات خود ادامه خواهند داد. Microsoft در‌باره‌ی دلیل لغو کردن پروژه‌ی Astoria هیچ چیز نگفته است، اما ما می‌توانیم حدس بزنیم که بیشتر برنامه‌نویسان به پورت یک نرم‌افزار در حالت پیشفرض خود یا شخصی‌سازی شده از یک کدگذاری iOS علاقه دارند.
نکته‌ی قابل توجه هم زمان بودن این اقدام شرکت با خرید ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت Xamarin توسط Microsoft است. پلتفرم Xamarin در حقیقت یک روش توسعه‌دهندگی cross-platform یا میان پلتفرمی است که به توسعه‌دهندگان اجازه‌ می‌دهد یک کدگذاری تهیه کنند و آن را در چند پلتفرم که شامل Windows 10 و Android نیز می‌شود، به کار برند. درحالی که Microsoft پروژه‌ی Astoria را بی‌درنگ لغو نمود، به نظر می‌رسد تمرکز خود را در جای دیگری به منظور تهیه‌ی نرم‌افزارهای بیشتر برای فروشگاه نرم‌افزار خود پیاده کرده است. ما نمی‌دانیم چه تعداد از توسعه‌دهندگان در حال استفاده از پروژه‌ی آزمایشی Astoria بودند، اما دیدن این که Microsoft به دنبال راه‌های دیگر برای تهیه‌ی اکوسیستم نرم‌افزاری سالم‌تر و بهتر در Windows ۱۰ می‌گردد، لذت بخش است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا