اخبار

محققان مایکروسافت و MIT توانسته اند ابزار های کنترلی پوشیدنی بسازند

به نظر می رسد که دنیای ابزار های پوشیدنی روز به روز در حال بزرگتر شدن و کامل شدن می باشد. به تازگی محققان مایکروسافت و دانشگاه MIT توانسته اند ابزار پوشیدنی فلش شکلی را بسازند که می تواند دیگر ابزار های دیجیتال را کنترل کند.
این تیم تحقیقاتی یک پروسه ی ساختی به نام DuoSkin را توسعه داده اند که می توناد به صورت موقت روی دست خالکوبی های متالیکی را به وجود آورد. آزمایشگاه MIT Media Lab به سه راه مختلف قابلیت های این اختراع جدید را تشریح کرده است. اول این که آن ها می توانند به عنوان ورودی و یا کنترل دستگاه های موبایل و یا کامپیوتر ها به کار روند و پوست شما را به تاچ پدو یا دکمه و یا اسلایدر تبدیل کنند. همچنین آن ها قادر هستند تا پوست شما را به صفحه ای از رنگ ها تبدیل کنند و بر حسب دمای بدن شما تغییر رنگ دهند. آخرین مورد هم این که آن ها قادرند تا اطلاعاتی را در خود ذخیره کنند که دستگاه های دارای NFC قادر به خواندن آن ها باشند.
یکی از محققان ارشد این تیم به نام Cindy Hsin-Liu Kao گفته است که خالکوبی های DuoSkin بسیار ساده به وجود می آیند. شما می توانید از هرذ برنامه ی گرافیکی استفاده کنید تا الگوی این مدارات را ایجاد کرده و یک لایه ی طلا نیز برای رسانایی بر روی آن پرس کنید. بسیاری از تیم های تحقیقاتی دیگر در کنار این تیم، در حال توسعه ی خالکوبی های دمایی بسیار پیشرفته هستند، اما به نظر می رسد این یکی به گونه ای خاص است که مردم دوست دارند تا آن را بپوشند. اگر شما هم به این پروژه علاقه داشته باشید می توانید به سایت دانشگاه MIT مراجعه کنید.
 
منبع: Engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا