اخبار

مخالفت کردن دولت با فیلترینگ اینستاگرام !

در شرایطی که اکثر شبکه های اجتماعی محبوب دنیا در ایران قابل دسترس نیستند، اینستاگرام توانسته کاربران ایرانی بسیاری را به سمت خود جلب نماید. به گواه آمار کافه بازار، این اپلیکیشن تا کنون بیش از ۱۳ میلیون بار نصب شده است و کاربران بسیاری به صورت روزانه مشغول به فعالیت در آن هستند.
فراگیری اینستاگرام در میان ایرانیان، باعث شده تا حساسیت های بسیاری بر روی این سرویس اینترنتی به وجود بیاید و موضوع فیلتر شدن آن به یکی از بحث های مهم در میان مسئولین تبدیل گردد.
بر همین اساس بد نیست بدانید که رئیس پلیس فتا امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرده که به علت دسترسی محدود پلیس به سرورهای اینستاگرام در آمریکا، تا کنون چندین بار کمیسیون تعیین مصادیق مجرمانه، تصمیم بر فیلتر کردن این شبکه اجتماعی گرفته است؛ اما این تصمیم هر بار با مخالفت دولت روبرو شده و اقدامی در راستای پیاده سازی آن صورت نپذیرفته است.
سردار هادیانفر، در ادامه صحبت های خود اشاره می کند که در حال حاضر وزارت ارشاد کارهایی انجام داده تا به صورت هوشمند با صفحات مستهجن برخورد شود. اقداماتی که احتمالا با اختلال های اخیر اینستاگرام در ایران نیز چندان بی ربط به نظر نمی رسند.
هادیانفر در ادامه صحبت های خود البته افزوده است که پلیس فتا سعی دارد صفحات با موضوعات مختلف که استمرار در جرمشان دارند را شناسایی کرده و آن ها را به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع دهد.

اما ظاهرا برخلاف اینستاگرام، توییتر چندان خوش اقبال نبوده است

چندی پیش برخی از رسانه ها به نقل از یک «مقام برجسته در امور فضای مجازی» اعلام کردند که تلاش هایی در جریان است تا تلگرام فیلتر شود و در ازای آن توییتر از فیلتر خارج گردد. اما امروز معاون قضایی داستان کل کشور در امور فضای مجازی، در مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم این موضوع را تکذیب کرده و اعلام کرده است که توییتر به هیچ وجه رفع فیلتر نمی شود.
عبدالصمد خرم آبادی در صحبت های خود ضمن اشاره به نقش توییتر در ماجراهای سال ۸۸، در مورد رفع فیلتر این شبکه اجتماعی چنین گفته است:
حتی اگر اعضای کارگروه هم به لحاظ اکثریتی که دولت در این کارگروه دارد، به رفع فیلتر شبکه اجتماعی توییتر رأی بدهد، این شبکه علاوه بر دستور کارگروه با دستور مقام قضایی هم فیلتر شده و به همین خاطر تصمیم کارگروه منجر به رفع فیلتر توییتر نخواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا