اخبار

مدار فیروزه‌ ای همراه اول برای کدام گروه از کاربران مناسب است؟

با افزایش استفاده از اینترنت در زندگی امروز جوامع بشری٬ کاربران ترجیح می‌دهند از راه‌های دستیابی به اینترنت با هزینه‌ی کمتر و مقرون‌ به‌ صرفه‌تر و البته با پهنای باند بیشتر استفاده کنند. در این میان اپراتور ها با طراحی و عرضه‌ی سرویس‌های اینترنتی برای کاربران خود٬ سعی در جلب رضایت آنان دارند. اپراتور همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در مشتری مداری و تامین رفاه کاربران در استفاده از اینترنت٬ اقدام به طراحی و عرضه‌ی یک سرویس اینترنتی جدید با نام مدار فیروزه‌ ای کرده است. اما مدار فیروزه‌ ای همراه اول برای کدام گروه از کاربران مناسب است؟ با موبایلستان همراه باشید.
همه‌ی ما می‌دانیم که گوشی‌های هوشمندمان بدون دسترسی به اینترنت بیش از ۵۰ درصد از کارایی واقعی خود را از دست می‌دهند. زندگی بدون استفاده از اینترنتی که در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کند واقعا مشکل است. اپراتورهای گرامی نیز با آگاهی از این مسئله٬ بسته‌های اینترنتی را به کاربران پیشنهاد می‌کنند که گاهی بدون اطلاع از ماهیت این بسته‌های پیشنهادی٬ با انتخاب و فعال‌سازی آن‌ها٬ بجای استفاده از مزیت‌های بسته پیشنهادی فقط با ضرر‌های آن مواجه می‌شویم. تنها به این دلیل که این بسته‌ی پیشنهادی برای این کاربر مناسب نبوده است. بنابراین هنگامی که قصد فعال‌سازی و استفاده از یک سرویس خاص را دارید٬ بهتر است اطلاعات مربوط به آن را کسب کنید.
مدار فیروزه‌ ای یکی از این بسته‌های جذاب و مقرون بصرفه‌‌ای است که همراه اول ارائه می‌دهد. یک بسته‌ی اینترنتی که قبل از فعال‌سازی آن باید نکاتی را درباره ‌آن بدانید:

مدار فیروزه‌ ای

مدار فیروزه‌ ای همراه اول:

بسته های مدار فیروزه‌ ای ، بسته های اینترنت و بسته های مکالمه کوتاه مدت (ساعتی) و به صرفه ای هستند که قیمت آنها در ساعات و مکان های مختلف شبکه همراه اول متفاوت خواهد بود. برای آگاهی از بسته های پیشنهادی خود کافیست *۱۲۱# را شماره گیری کنید.
در سرویس «مدار فیروزه ای» هر مشترک بسته به موقعیت زمانی و مکانی اش در شبکه پیشنهاد متناسب و به صرفه در آن موقعیت را دریافت می کند. در این سرویس بسته های ساعتی با قیمت بسیار باصرفه ارائه می شوند و به این ترتیب افراد رغبت بیشتری برای استفاده از خدمات مختلف مانند دیتا و مکالمه درون شبکه خواهند داشت و می توانند در ساعات مختلف از این بسته ها استفاده کنند. هدف این طرح ارائه ارزش بیشتر به مشتری در ساعات و مکان هایی که ظرفیت شبکه اجازه می دهد. کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند در هر ساعت بسته های اینترنت و مکالمه مدار فیروزه ای را خریداری نمایند. قیمت این بسته ها با توجه به ترافیک شبکه در هر ساعت تعیین می گردد.

مدار فیروزه‌ ای برای چه افرادی مناسب است؟

بسته های کوتاه مدت اینترنت و مکالمه مدار فیروزه‌ ای ، مناسب افرادی که در یک بازه زمانی کوتاه قصد مکالمه طولانی و یا قصد استفاده زیاد از اینترنت را دارند، مثلا لایو اینستاگرام . به عبارت دیگر این سرویس اعمال تخفیف در تعرفه مکالمه و هزینه بسته های دیتای کوتاه مدت بر مبنای لوکیشن، تایم و ترافیک شبکه بصورت پویا است. به این صورت که در مکان هایی که ترافیک شبکه پایین تر است بسته مکالمه یا دیتا با تعرفه کمتری ارائه می شود.
مشترکین با ارسال پیامک یا شماره گیری کد USSD در سیستم ثبت نام می کنند. پس از آن از طریق کد USSD یا اپلیکیشن مخصوص این سرویس از میزان تخفیف مکالمه و همچنین بسته های پیشنهادی به آن ها مطلع می شوند. مشترکین می توانند با استفاده از شماره گیری کد دستوری #۱۲۱* این سرویس را فعال کنند.

مدار فیروزه‌ ای

نکات مهم درباره‌ی سرویس مدار فیروزه‌ ای :

  • اپلیکیشن مدار فیروزه‌ ای نیز برای آگاهی از بسته های پیشنهادی در هر ساعت در دسترس قرار دارد.
  • این بسته ها برای همه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول قابل فعالسازی هستند.
  • این بسته ها قابلیت رزرو ندارند و برای فعالسازی بسته مدار فیروزه ای بعدی باید تا اتمام قبلی (اعتبار زمانی یا حجم بسته، هر کدام که زودتر اتفاق افتد) صبر کرد اما محدودیتی از نظر تعداد بسته های قابل فعالسازی در یک روز وجود ندارد.
  • شایان ذکر است که بسته دیتا مدار فیروزه ای و بسته مکالمه مدار فیروزه ای به صورت همزمان قابل فعالسازی است اما دو بسته دیتا مدار فیروزه ای یا دو بسته
    مکالمه مدار فیروزه ای خیر. (در هر زمان حداکثر یک بسته مدار فیروزه ای دیتا و یک بسته مدار فیروزه ای مکالمه قابل فعالسازی است.)
  • اولویت مصرف بسته های مدار فیروزه ای از همه بسته های فعلی بالاتر است (به علت اعتبار زمانی کوتاه آنها)
  • با توجه به اینکه این بسته ها قابلیت رزرو ندارند، مشترکینی که قبلاً بسته نداشته اند باید در مدیریت مصرف خود پس از اتمام بسته مدار فیروزه ای دقت فرمایند چرا که پس از اتمام بسته مدار فیروزه ای، مصرف ایشان با تعرفه عادی محاسبه خواهد گردید.
  • منظور از مکالمه در بسته های مکالمه فیروزه ای مکالمه درون شبکه می باشد و مکالمات خارج شبکه با تعرفه عادی محاسبه می گردد.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا