اخبار

مدل ۲۰۱۹ مک بوک ایر حافظه ذخیره سازی کندی دارد

مک بوک ایر ۲۰۱۹ (MacBook Air 2019) یکی از دستگاه های ادیت شده از مک بوک می باشد که دارای قیمتی پایین تر نسبت به رده بالاهای اپل (Apple) بوده و دارای نمایشگر تروتون بوده و از صفحه کلید بروزرسانی شده نیز بهره مند است. همراه موبایلستان به ادامه مطلب بپردازید.

این دستگاه حدود یک هفته است که به بازار عرضه شده و کم کم مورد تست و بررسی گروه های مختلفی قرار می گیرد. همین موضوع باعث شده است که اندک اندک اشکلات و ویژگی های موجود در این محصول مشخص شده و به اطلاع کاربران برسد. به دنبال همین موضوع یکی از کارشناسان وب سایتی فرانسوی مدعی شده است که اپل از SSD کندتری نسبت به مک بوک ایر ۲۰۱۸ در نسخه ۲۰۱۹ استفاده کرده که موضوعی بسیار عجیب به نظر می رسد.

عملکرد کند حافظه مک بوک ایر

وب سایت فرانسوی اعلام کرده است که برای رسیدن به این موضوع از ابزار Blackmagic Disk Speed Test استفاده کرده اند تا بتوانند تست های گوناگونی را بر روی مک بوک ایر ۲۰۱۹ انجام دهند. اما نتایج بدست آماده در نوع خود جالب بوده و باعث تعجب همگان شده است. ظاهرا تست های انجام شده نشان می دهند که SSD استفاده شده در مک بوک ایر ۲۰۱۹ دارای سرعت خواندن ۱.۳ گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۱ گیگابایت بر ثانیه است.

اما این موضوع زمانی جالب می شود که بدانید SSD استفاده شده در مک بوک ایر ۲۰۱۸ موفق شده بود که سرعت خواندن و نوشتن ۲ و ۰.۹ گیگابایت بر ثانیه را به ثبت برساند. با مقایسه ساده میان اعداد موجود متوجه می شویم که فارق از پیشرفت ۱۰۰ مگابایتی در بخش نوشتن، SSD مک بوک ایر ۲۰۱۹ در زمینه خواند اطلاعات چیزی در حدود ۳۵ درصد افت سرعت نسبت به نسل پیشین خود تجربه کرده است.

البته باید این موضوع را درنظر داشته باشیم که استفاده کردن از SSD قدرتمندتر در این محصول به قیمت افزایش پرداختی کاربران تمام خواهد شد. در واقع اپل با اتخاذ این تصمیم باعث شده است که قیمت مک بوک ایر جدید حدود ۱۰۰ دلار کاهش داشته باشند. به این ترتیب می توان گفت که اپل برای داشتن عنوان مقرون‌ به ‌صرفه ‌ترین مک ‌بوک در بین مک ‌بوک ‌های جدید راهی جز این نداشته است. با این حال گفتنی است که دانشجوها این امکان را دارند که با استفاده کردن از تخفیف های مختلف ویژه، مک بوک ایر ۲۰۱۹ را با قیمت ۹۹۹ دلار خریداری کنند.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا