اخبار

مرورگر اج از طریق ویندوز استور سریع‌ تر بروزرسانی می‌شود‌

مرورگر جدید اج مایکروسافت که در ویندوز ۱۰ ارائه شده، برای تبدیل شدن به یک رقیب جدی برای مرورگرهایی چون کروم راه سختی در پیش دارد. اج در حال حاضر فقط روی ویندوز ۱۰ اجرا می‌شود و به همین دلیل سهم بسیار محدودی در بین سایر مرورگرهای بازار را از آن خود کرده و علاوه بر این هنوز افزونه‌های زیادی برای این مرورگر منتشر نشده‌ است. همانطور که می‌دانید، کاربران گوگل کروم از افزونه‌های بسیار زیادی که برای این مرورگر توسعه داده شده استفاده می‌کنند و در واقع همین عامل یکی از مزیت‌های بزرگ کروم محسوب می‌شود. در هرحال مایکروسافت اج یک مرورگر بسیار بهینه بوده و به خوبی با صفحه‌نمایش‌های لمسی هماهنگی دارد و به همین دلیل نمی‌توان گفت که این مرورگر به زودی با شکست مواجه شود.
یکی دیگر از چالش‌هایی که در مقایسه‌ی بین کروم و اج وجود دارد، این است که مرورگر جدید مایکروسافت برای دریافت بروزرسانی‌های جدید به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ متکی است. گوگل به محض آماده شدن آپدیت‌ جدید، می‌تواند آن‌ را برای مرورگر خود عرضه کند. فایرفاکس و مرورگر سافاری کمپانی اپل نیز به همین منوال بروزرسانی‌های جدیدی را در دو سیستم‌عامل مک و ویندوز دریافت می‌کنند. اما از سوی دیگر مرورگر اج برای دریافت آپدیت‌های جدید باید منتظر ارائه‌ی بروزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۰ باشد و این موضوع یکی از نقاط ضعف اج است که باعث شده در مقایسه با رقبای خود درگیر چالش‌های بیشتری شود.
اما بنا به اعلام Thurrott شرایط یاد شده برای مرورگر جدید مایکروسافت احتمالا تغییر خواهد کرد. ردموندی‌ها در کنفرانس اخیر خود در سال جاری میلادی به این موضوع اشاره کردند که مرورگر اج به زودی بروزرسانی‌های جدید خود را از طریق فروشگاه ویندوزاستور دریافت خواهد کرد. بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که در ویندوز ۱۰ به صورت پیش‌فرض ارائه شده‌اند از جمله اپلیکیشن ایمیل و تقویم از مدتی قبل آپدیت‌های جدید مخصوص خود را از طریق فروشگاه ویندوز دریافت کرده و محدودیت‌های کنونی مرورگر اج را ندارند.
این خبر در حالی مطرح شده که Fred Pullen، مدیر بازاریابی اج و اینترنت‌اکسپلورر طی یک گفتگو توضیح داده که مرورگر اج چگونه می‌تواند تجربه مرورگری وب تجاری را ارتقا دهد. Pullen در توضیحات خود با اجرای یک ویدیوی ۱۳ دقیقه‌ای در مورد قابلیت‌های مرورگر اج از جمله حالت Reding View و بخش ناوبری آن و نیز شیوه‌ی جدید دریافت آپدیت‌ از طریق فروشگاه ویندوزاستور صحبت کرد. علاوه بر این، اجزای اصلی و هسته‌ی مرورگر یاد شده نیز با عرضه‌ی بروزرسانی‌های جدید برای ویندوز ۱۰، آپدیت خواهند شد.
همانطور که اشاره کردیم، اینکه در حال حاضر مرورگر اج برای دریافت بروزرسانی‌های جدید به عرضه‌ی آپدیت‌های سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ وابسته است، در قیاس با رقبا، یک امتیاز منفی تلقی می‌شود و با ایجاد تغییر مورد اشاره و دریافت مستقل آپدیت‌ها برای این مرورگر، مایکروسافت می‌تواند اج را همیشه بروز نگه داشته و انعطاف بیشتری برای مرورگر جدید خود به ارمغان بیاورد. می‌توان گفت تغییر شرایط دریافت آپدیت‌ها برای اج، حداقل باعث می‌شود تا این مرورگر برای کاربران راکد و بدون تغییر به نظر نرسد و در واقع برای ایجاد رقابتی جدی‌تر با رقبای موجود از جمله گوگل‌کروم، چنین تغییری ضروری به نظر می‌رسد.
بنا به اعلام شرکت تحقیقاتی Net Applications، تا ماه سپامبر ۲۰۱۶، سهم مرورگر اج در بین سایر رقبا تنها ۵ درصد بوده است. کروم با در اختیار داشتن ۵۰ درصد از سهم بازار، هم اکنون به عنوان محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین مرورگر وب دنیا شناخته می‌شود. با توجه به این آمار، باید گفت که اگر مایکروسافت قصد دارد به طور جدی وارد رقابت در دنیای مرورگرهای وب شود، باید از تمامی ابزارهای موجود برای دستیابی به این هدف بهره ببرد.
 

منبع digitaltrends
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا