اخبار

مزایای آیفون ۸ برای شرکت‌هایی به غیر اپل

مزایای آیفون ۸ برای شرکت‌هایی به غیر اپل

آیفون ۸

این روزها نه‌تنها طرفداران اپل با شوق و اضطراب فراوان در انتظار معرفی شدن آیفون ۸ هستند، بلکه شرکت‌های دیگری که وجودشان وابسته به سفارش‌های دریافتی از شرکت اپل هست نیز در اضطراب و تکاپوی فراوانی به سر می‌برند. یکی از اسمبلرهای اولیه اپل را می‌توان کمپانی تایوانی هون‌های (Hon Hai) یا فاکسکان دانست که از این قاعده مستثنی نیست.

بر اساس گزارش‌های اخیر، سهام کمپانی فاکسکان در یک سال گذشته به‌اندازه ۲۹ درصد افزایش داشته است و امیداست که اپل بتواند در سالگرد ده‌ساله شدن اپل این کمپانی را به مرحله نهایی سوددهی آن در ده سال گذشته برساند. علاوه بر این انتظار می‌رود که کمپانی تایوانی یاد شده بتواند تولید انبوه صفحه‌نمایش‌های OLED آیفون ۸ را در سال جاری میلادی به دست بگیرد.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل می‌تواند در فصل آخر سال میلادی جاری به فروش ۲۰ الی ۲۳ میلیون دستگاه آیفون در بازار چین برسد که این رقم در حدود ۲۰ درصد بیش‌تر از سال گذشته خواهد بود. از طرفی به نظر می‌رسد که نیمی از درآمد فاکسکان از طریق کمپانی اپل تامین می‌شود و هر چه تعداد فروش این کمپانی بیشتر شود، برای فاکسکان بهتر خواهد بود.

بااین‌حال این کمپانی تایوانی قصد ندارد تا برای همیشه به‌عنوان تامین کننده قطعات اپل باقی بماند و در همین راستا نیز در حال سرمایه‌گذاری‌های کلان بر روی شاخه‌های دیگر ازجمله صنایع روباتیک، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و زنده کردن دوباره کمپانی شارپ است. بااین‌حال همه این‌ها موجب نمی‌شود تا این کمپانی از رسالت اصلی خود یعنی تامین قطعات برای اپل بازبماند.

به‌این‌ترتیب بخشی از درآمدی که از آیفون‌ها نصیب فاکسکان می‌شود برای ایجاد زمینه‌های اساسی رشد نوآوری‌های جدید در دیگر بخش‌های فناوری به کار می‌رود. پس می‌توان به‌نوعی فروش آیفون ۸ را مسئول پیشرفت‌ها و نوآوری‌های تکنولوژیکی کمپانی فاکسکان دانست.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا