اخبار

مشخصات اصلی نوکیا ۹ فاش شد

به تازگی کامل ترین مشخصات اصلی نوکیا ۹ فاش شد و اطلاعات جالبی از سخت افزار و طراحی این گوشی به دست آمد.
همانطور که می دانید، نوکیا طبق پیش بینی ها می بایست از گوشی نوکیا ۹ در MWC 2018 رونمایی می کرد اما اینگونه نشد و شرکت HMD Global به جای آن از نوکیا ۸ سیروکو رونمایی کرد هرچند، این موضوع سبب ناامیدی طرفداران نشده و برخی می‌گویند تا پیش از پایان سال، این تلفن هوشمند عرضه می‌شود. در همین حال، یکی از منابع فنلاندی با انتشار تصویری از مشخصات اصلی نوکیا ۹ ، اطلاعات کاملی از این پرچمدار قدرتمند را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده که بسیار جذاب است.
از نظر طراحی تفاوت چندانی بین نوکیا ۹ و نوکیا ۸ سیروکو و نوکیا ۷ وجود ندارد و قاب پشتی نیز از سرامیک و طلا کار شده است، اما موردی که شاید بیش از هر چیز دیگری توجه شما را به خود جلب کند، دوربین سه گانه زایس روی قاب پشتی است. در این صورت بعد از هواوی پی ۲۰ پرو، ما شاهد توسعه یک موبایل دیگر با دوربین سه گانه خواهیم بود که می‌توان آن را جایگزین واقعی گوشی های قدیمی‌تر نوکیا ۸۰۸ و لومیا ۱۰۲۰ در نظر گرفت.
سیستم دوربین این گوشی شامل دو سنسور ۴۱ و ۲۰ مگاپیکسلی رنگی و یک سنسور ۹٫۹ مگاپیکسلی مونوکروم می‌شود. ما در مورد عملکرد این دوربین اطلاعات چندانی نداریم، اما کاربران باید منتظر ویژگی‌هایی همچون “Bothie” و زوم ۴ مرحله‌ای اپتیکال باشند. به علاوه، دوربین ۴۱ مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم متغیر f/1.5 و f/2.4 و فلاش LED و Xenon تولید خواهد شد تا در این زمینه، موبایل فنلاندی‌ها چیزی از رقیب کره‌ای خود کم نداشته باشد. برای دوربین سلفی نیز از سنسوری ۲۱ مگاپیکسلی با لنز زایس و توانایی ثبت تصاویر باکیفیت در تاریکی شب استفاده شده است.
نوکیا 9به جز دوربین آن وجود یک نمایشگر ۶٫۰۱ اینچی با وضوح تصویر QHD تایید شده اما ما در رابطه با وجود ناچ در بخش بالایی مطمئن نیستیم، و مطابق با سند لورفته، نوکیا ۹ احتمالا دومین گوشی اچ ام دی گلوبال با نمایشگر ۱۸:۹ خواهد بود.
این گوشی نیز همانند هر پرچمدار دیگر سال ۲۰۱۸ به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز شده و کاربران می‌توانند آن را همراه با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. از دیگر موارد مهم می‌توان به باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی سیم، اندروید ۸٫۱ اوریو و استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر آب اشاره کرد.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا