اخبار

مشخصات سخت افزاری پردازنده ۱۰ هسته‌ای Helio X30 مدیاتک فاش شد

در شرایطی که انتظار می‌رود شاهد برخی گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۱۶ مجهز به پردازنده Helio X20‌ مدیاتک باشیم، به تازگی اطلاعاتی از پردازنده Helio X30‌ این شرکت فاش شده است.
اگر پیگیر اخبار حوزه پردازشگرها باشید، احتمالا می‌دانید که چیپ Helio X20 مدیاتک مجهز به ۱۰ هسته پردازشی است. دو هسته Cortex-A72 که روی فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند و دو خوشه چهار هسته‌ای نیز شامل چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز و چهار هسته Cotrtex-A53 با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز هستند.
امروز مشخصات سخت افزاری پردازنده Helio X30 فاش شده و اگر درست باشد این پردازنده هم به ۱۰ هسته پردازشی مجهز است با این تفاوت که هسته‌های پردازشی بکار گرفته شده در آن با نسل قبلی متفاوت است.
طبق اخبار جدید منتشر شده، Helio X30 به  چهار هسته پردازشی Cotrex-A72 با فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتز، دو هسته پردازشی Cotrex-A72 با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A53 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز و دو هسته پردازشی جدید از نوع Cortex-A35 با فرکانس ۱ گیگاهرتز مجهز شده است.
پیش از این هم در ماه آگوست شایعات دلالت بر استفاده از ۴ خوشه پردازشی در پردازنده Helio X30 داشتند که اخبار جدیدی که امروز منتشر شده حالا شایعات قبلی را تایید می‌کند. فاش شدن اطلاعاتی در مورد پردازنده Helio X30 در شرایطی صورت می‌گیرد که ما هنوز هم در انتظار معرفی گوشی‌های هوشمند جدید مجهز به سیستم روی یک چیپ MT-6797 مدیاتک هستیم که با چیپ Helio X20 بر روی گوشی های هوشمند پرچمدار در سال ۲۰۱۶ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
Helio X30
از رم LPDDR4 پشتیبانی می‌کند و به احتمال زیاد به قویترین پردازنده گرافیکی شرکت آرم یعنی Mali-T880 مجهز خواهد بود. نظر شما در مورد این پردازنده و چهار خوشه پردازشی بکار گرفته شده در آن چیست؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا