اخبار

مشخصات میت ۱۰ لایت فاش شد

قرار است در مهرماه میت ۱۰ ، میت ۱۰ لایت و میت ۱۰ پرو معرفی شوند. اما چیزی که به نظر جالب می رسد این است که میت ۱۰ لایت نیز به خودی خود یک پرچمدار بالارده به حساب می آید میت ۱۰ لایت از نمایشگر ۵.۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ استفاده می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود میت ۱۰ لایت طراحی کشیده‌ای داشته باشد. نمایشگر میت ۱۰ لایت را بدنه‌ای فلزی و یکپارچه فرا خواهد گرفت.
درصد وجود نمایشگر در صفحه فرانت گوشی ۸۳ درصد است که بسیار رقم بالایی به حساب می آید. نسخه‌ی لایت از فبلت پرچم‌دار جدید هواوی از پنلی با رزولوشن +FHD یا به‌طور دقیق‌تر ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره می‌برد. برای مقایسه، گفته می‌شود شرکت هواوی از یک نمایشگر مشابه ۵.۹ اینچی با رزولوشن Full HD (یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) در فبلت میت ۱۰ استفاده خواهد کرد؛ نسخه استاندارد میت ۱۰ با اسم‌ رمز Alps آماده ورود به بازار می‌شود.
شرکت هواوی از دو حسگر برای دوربین اصلی و دوربین سلفی استفاده کرده است؛ حسگر ۱۳ مگاپیکسلی به همراه حسگر ۲ مگاپیکسلی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته و حسگر ۱۶ مگاپیکسلی به همراه حسگر ۲ مگاپیکسلی دیگری در پنل پشتی گوشی استفاده شده است. دوربین سلفی می‌تواند تصاویری با افکت بوکه از دو نفر ثبت کند.
هواوی در زمینه تراشه پردازشی نیز روی این گوشی چیزی کم و کسر نذاشته و هسته اصلی آن Kirin 659 است که با فرکانس ۲٫۵۳ گیگاهرتز کار می کند. میت ۱۰ لایت همچنین با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم ارائه می‌شود و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. برای تأمین انرژی مورد نیاز پردازنده و نمایشگر، شرکت هواوی از باتری با ظرفیت ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت در میت ۱۰ لایت استفاده کرده است.
نسخه‌ی «لایت» پرچم‌دار جدید هواوی با نمایشگر بدون حاشیه و چهار دوربین، در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) به‌صورت رسمی در شهر مونیخ معرفی خواهد شد. شرکت هواوی روی میت ۱۰ لایت، سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو نصب کرده است که با پوسته‌ی EMUI 5.1 هواوی شخصی‌سازی می‌شود. میت ۱۰ لایت با یک ماه تأخیر پس از معرفی رسمی، در سه رنگ آبی، طلایی و مشکی به فروش خواهد رسید و شرکت هواوی، برچسب قیمتی ۳۷۹ یورو (معادل ۴۵۵ دلار)  برای آن در نظر گرفته است.
قیمت دو نسخه رو و معمولی این گوشی نیز چندی پیش در رسانه های اجتماعی درز کرده بود و بر اساس اطلاعاتی که به‌ دست آمده است، نسخه‌ی پایه‌ی میت ۱۰ با قیمت ۶۵۰ دلار عرضه خواهد شد و میت ۱۰ پرو با قیمت ۸۳۵ دلار راهی بازار خواهد شد. گران‌قیمت‌ترین مدل میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو، به ترتیب ۸۵۰ دلار و ۱۱۳۸ دلار قیمت دارد. البته میت ۱۰ پرو مشخصات سخت‌افزاری متفاوتی در مقایسه با میت ۱۰ استاندارد دارد و گفته می‌شود نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در نسخه «پرو» بیشتر است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا