اخبار

مشخصات گلکسی نوت ۷ به طور کامل لو رفت!

با توجه به حجم شایعات و صحبت‌هایی که پیرامون نسل بعدی سری فبلت‌های نوت می‌شود، دیگر تقریبا مطمئن شده‌ایم که نام این محصول، نوت ۷ (Galaxy Note 7) بود و ساعاتی پیش نیز برای اولین بار، مشخصات گلکسی نوت ۷ به‌صورت کامل توسط منابعی که در کشور چین قرار دارند، افشا شده است.
طی روزهای گذشته خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلفی که در زمینه‌ی گجت‌های الکترونیکی فعالیت می‌کنند، اخبار و شایعات زیادی را پیرامون نسل هفتم گلکسی نوت منتشر کرده‌اند و هر لحظه انواع و اقسام شایعات جدید در شبکه‌های مجازی نیز که اکثر آنها توسط حساب کاربری معروف @evleaks در توییتر تولید شده است، منتشر می‌شود و این روند ادامه دارد.
بعد از اینکه روز گذشته @evleaks ادعا کرد که اسکنر عنبیه‌ی چشم برای اولین در سری نوت و در گلکسی نوت ۷ معرفی خواهد شد و این فبلت در یک مدل جدید به رنگ آبی نیز به فروش می‌رسد، حالا منابع چینی از این مرحله فراتر رفته‌اند و مشخصات گلکسی نوت ۷ را به‌صورت کامل افشا کرده‌اند؛ پس بیایید ما نیز نگاهی داشته باشیم به این مشخصات که توسط این حساب کاربری در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است:
 

مشخصات گلکسی نوت ۷ چه هستند؟

مشخصات گلکسی نوت ۷ لو رفت!
 
ابتدا باید از پردازنده‌ی مرکزی شروع کنیم؛ به ادعای منبع خبری چینی، سامسونگ در تولید گلکسی نوت ۷ از پردازنده‌ی نسل جدید چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۱ که در فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزی فعالیت می‌کند، استفاده خواهد کرد و در کنار این پردازنده، مدل دیگری نیز به پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۳ که در فرکانسی بین ۲.۶ تا ۲.۷ کلاک شده و توسط خود سامسونگ ساخته شده است، مجهز خواهد بود.
گفته می‌شود که در بازارهای مطرح جهانی نظیر بازار کشورهای مهم اروپایی و البته ایالات متحده‌‌ی آمریکا، مدلی که دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون است به فروش خواهد رسید و در بازارهای در حال توسعه نظیر بخشی از کشورهای آسیای شرقی، مدلی که از پردازنده‌ی اگزینوس بهره می‌برد، در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت تا مانند خیلی از محصولات دیگر این کمپانی کره‌ای، دو مدل مختلف از این فبلت با قیمت‌هایی که احتمالا کاملا متفاوت از یکدیگر خواهد بود، در اختیار خریداران کشورهای مختلف قرار بگیرند.
از دیگر مشخصات گلکسی نوت ۷ که این منبع خبری چینی به آن پرداخته است می‌توانیم به نمایشگر ۵.۷ اینچی کواد اچ دی که از پنل‌های سوپر آمولد ساخته شده است، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع کارت‌های LPDDR4، فضای ذخیره‌سازی داخلی در سه مدل ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با قابلیت افزایش از طریق کارت‌های حافظه‌ی جانبی میکرو اس دی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص صحنه و مجهز به فناوری dual-pixel سامسونگ، دوربین ۵ مگاپیکسلی برای تهیه‌ی تصاویر سلفی و باتری قدرتمند با ظرفیت ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اشاره کنیم.
گلکسی نوت ۷ به‌صورت پیشفرض دارای سیستم عامل اندروید ۶.۰.۱ (اندروید مارشمالو) خواهد بود و رابط کاربری جدید سامسونگ به نام Grace بر روی آن نصب می‌شود. یکی دیگر از مهم‌ترین نکات قابل توجه در بررسی مشخصات گلکسی نوت ۷ این است که این محصول، اولین گجت موبایل در بین تمام محصولات سامسونگ خواهد بود که از پورت یو اس بی نوع سی برخوردار است و سامسونگ با معرفی این دیوایس، پورت میکرو یو اس بی را برای همیشه به دست فراموشی می‌سپارد.
 
مشخصات گلکسی نوت ۷ لو رفت!
همچنین گفته می‌شود که سامسونگ در کنار نسل جدید فبلت‌های سری نوت خود، از قلم‌های استایلوس جدیدی نیز رونمایی خواهد کرد که این قلم‌ها در ترکیب با دیگر قابلیت‌های دیوایس نظیر سنسورهای بیومتریک، به کاربران امکان می‌دهند که به راحتی و با دقت بالا از سیستم پرداخت موبایلی اختصاصی سامسونگ یا همان سامسونگ پی استفاده کنند.
گلکسی نوت ۷ ضد گرد و غبار و ضد آب خواهد بود و استاندارد IP68 برای آن تایید شده است. بنابراین ما نیز به همراه شما عزیزان گجت نیوزی تا حدود دو ماه دیگر و تا اوایل ماه آگوست (اواخر نیمه‌ی اول ماه مرداد) منتظر خواهیم ماند تا سامسونگ طی یک کنفرانس هیجان‌انگیز از این محصول که مدت‌هاست کاربران زیادی انتظار آن را می‌کشند، رونمایی کند و پرچمدار جدید سری نوت به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا