اخبارمجله‌های تخصصی

مشکلات امنیتی برنامه‎های iOS بیشتر از برنامه‎های Android است

sha

 

همیشه عادت کرده ایم که هرگاه صحبت از مشکل و ضعف امنیتی گوشی های همراه به میان آمده است، پشت سرش نام اندروید هم شیده شود. اگرچه هیچ گاه مدرک یا منبع موثقی مبنی بر تایید یا تکذیب این ادعا وجود نداشته است اما خیلی ها نه تنها ترجیح می دهند این ادعاها را باور کنند، بلکه برای آن دلایلی همچون منبع باز بودن این سیستم عامل اندروید، جذاب بودنش برای هکرها، درصد بیشتر گوشی های استفاده کننده از اندروید نسبت به iOS و تنوع شرکت های سازنده گوشی استفاده کننده از اندروید و نداشتن شناخت کافی از این سیتسم عامل و در نتیحه ناتوانیشان در بهینه سازی های امنیتی آن برمی‎شمارند. اما حالا گزارشات جدیدی منتشر شده که خلاف این موضوع را تایید می کند. با ما در تکفارس همراه باشید.
 
طبق گزارشی جدید، اکثریت اپلیکیشن هایی که در ساختار خود ضعف امنیتی جدی و مهم دارند مربوط به سیستم عامل iOS و موجود در App Store اپل است و نه مربوط به سیستم عامل اندروید. طبق گزارش Checkmarx و AppSec Labs که تولید کنندگان اپلیکیشن های امنیتی برای گوشی های هوشمند هستند، بیش از ۴۰ درصد از اپلیکشن موجود در App Store اپل از ضعف امنیتی بسیار جدی در ساختار خود برخوردارند، در حالی که این مقدار در اپلیکشن Google Play حدود ۳۶ درصد است. اگرچه در این گزارش، تعداد دقیق برنامه های مشکل دار App Store و Google Play ذکر نشده است اما به این نکته اشاره شده که به طور میانگین، یک اپلیکیشن موبایل ۹ مشکل امنیتی داشته است که تعداد این مشکلات در برنامه های iOS بیشتر بوده است.
 

 
طبق این گزارش، امکان فاش شدن اطلاعات شخصی با ۲۷ درصد شایع ترین مشکل امینیتی میان اپلیکیشن های بررسی شده بوده است و رتبه بعدی با ۲۳ درصد در اختیار امکان Login شدن غیرقانونی و راحت در برنامه هایی بوده که قابلیت ثبت نام و ورود به حساب شخصی را فراهم می کردند.
 
همچنین از دیگر مشکلات امنیتی یافت شده در این گزارش می شود به ضعف در کدنگاری اطلاعات وفاش سازی اطلاعات فنی کاربر همچون سابقه تماس ها و .. اشاره کرد
 
نظرات خود را درباره ضعف های امنیتی سیستم عامل ها با ما در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا