اخبار

مشکل تشخیص اثرانگشت و رمزعبور در گوشی های رده بالای سامسونگ با آپدیت اندروید ۶

دیروز یکی از کاربران Reddit به نام McNoobersonreported اعلام کرد که گوشی‌هوشمند سامسونگی وی و همسرش پس از بروزرسانی به اندروید مارشمالو قفل شده‌اند. متعاقبا گزارش‌های مشابهی از جانب افراد دیگر منتشر شد که از وجود مشکلی مشابه خبر می‌داد. برخی از گوشی‌های هوشمندی که با این نوع مشکلات مواجه شده‌اند گلکسی اس ۷، گلکسی اس ۶، گلکسی نوت ۵ و گلکسی نوت ۴ هستند.
پس از اینکه بروزرسانی اندروید ۶.۰ مارشمالو منتشر شد، برخی از کاربران گزارش دادند که دستگاه‌ آن‌ها دیگر قادر به تشخیص اثرانگشت نیست و رمزعبور را نیز قبول نمی‌کند و همین عامل باعث قفل شدن گوشی‌هوشمند این کاربران شده است. تنها راه‌حلی که اکنون برای رفع این قفل وجود دارد استفاده از حساب کاربری سامسونگی است که می‌توان پس از خرید گوشی‌هوشمند آن را با دستگاه تنظیم کرد. برای رفع قفل دستگاه باید به وب‌سایت findmymobile.samsung.com اشاره کرده و اطلاعات کاربری حساب سامسونگ خود را وارد کنید.
اگرچه این مشکل فقط برای تعداد کمی از کاربران سامسونگ به وجود آمده، اما بهتر است برای جلوگیری از بروز این اشکال پیش از اقدام به بروزرسانی سیستم‌عامل گوشی سامسونگی خود بخش امنیتی را غیرفعال کرده و پس از بروزرسانی به اندروید مارشمالو مجددا نسبت به فعال کردن آن اقدام کنید. هنوز مشخص نشده که چرا این مشکل فقط برای برخی از افراد رخ داده، اما مطمئنا سامسونگ به زودی در این مورد اقدام لازم را انجام خواهد داد.
منبع phonearena
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا