بررسی‌ تخصصیمعرفی بهترین‌ها

معرفی بهترین مانیتورهای گیمینگ در سال ۲۰۲۲

همانطور که می دانید برای گیمرها داشتن یک مانیتور گیمینگ خوب از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که می تواند یک تجربه بهتر در گیمینگ را برای شما فراهم کند. در صورتی که می خواهید به بهترین شکل ممکن گیم های خود را ببینید باید یک مانیتور گیمینگ خوب تهیه کنید. به همین منظور ما در این مقاله تعدادی از بهترین مانیتورهای گیمینگ در سال ۲۰۲۲ را گرد هم آوردیم.

بهترین مانیتورهای گیمینگ تصاویری زنده با رنگ های دقیق و زنده را در اختیار شما قرار می دهند و فریم ریت (Frame rate) تصویر سریع و رزولوشن بالایی دارند. همچنین این مانیتور های چندین گزینه متفاوت در اختیار شما قرار می دهند که با استفاده از آن ها می توانید تجربه گیمینگ خود را به حداکثر برسانید.

حتی برخی از مانیتور های گیمینگ طراحی خمیده دارند که به شما این امکان را می دهند که تمام بخش های مانیتور در فاصله ی ایده ال و مناسب با چشم های شما قرار گیرند.

لازم به ذکر است که در صورتی که به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ خوب هستید می توانید به مقاله بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال ۲۰۲۲ نیز مراجعه کنید و از میان بهترین ها، مناسب ترین لپ تاپ گیمینگ را برای خود پیدا کنید.

معیارهای انتخاب یک مانیتور گیمینگ خوب با یک مانیتور خوب به طور کلی کمی متفاوت است. شما در هنگام انتخاب بهترین و مناسب ترین مانتیور گیمینگ برای خود باید به ۳ مورد توجه کنید. این سه مورد نرخ نوسازی، رزولوشن و قیمت است.

میزان رزولوشنی که نیاز دارید به اینکه پی سی شما چقدر قوی است بستگی دارد. دستگاه های فوق العاده قوی می توانند بازی ها را با رزولوشن ۴K اجرا کنند. این در حالی است که دستگاه های ارزان تر معمولا با مانتیورهای ۱۰۸۰p بهتر جفت می شوند. همچنین دستگاه های میان این دو می توانند با رزولوشن quad HD اجرا کنند.

نرخ نوسازی نیز تقریبا همین طور است و دستگاه های قوی تر به نرخ نوسازی بالاتر نیاز دارند. قیمت هم نسبت به هر فرد و بودجه آن فرد فرق می کند. البته نباید فراموش کنید که اگر حتی یک مانیتور قیمت بالایی داشته باشد در صورتی که دوام بالایی نیز داشته باشد و برای چند سال بدون هیچ مشکلی کار کند ارزشش را خواهد داشت.

ما در ادامه تعدادی از بهترین مانتیورهای گیمینگ را گرد هم آوردیم و به طور کلی به ویژگی های آن ها پرداختیم. در بیان مشخصات مانتیورها به هر ۳ مورد ذکر شده نیز توجه کردیم. در نتیجه با مطالعه این مقاله می تواند آن ها را با هم مقایسه کنید و مناسب ترین و بهترین مانیتور گیمینگ را برای خود خریداری کنید.

 

 

بهترین مانیتورهای گیمینگ که در حال حاضر می توانید آن ها را خریداری کنید:

 

Razer Raptor 27

(بهترین مانیتور گیمینگ به طور کلی)

مشخصات

ابعاد: ۲۴.۲ × ۱۵.۳ × ۷.۵ اینچ

سایز صفحه: ۲۷ اینچ

رزولوشن: ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰

نرخ نوسازی: ۱۴۴ هرتز

درگاه های ورودی: DisplayPort، HDMI، USB-C

 

نقاط قوت

نمایشگر زیبا

طراحی هوشمند

 

نقاط ضعف

گران قیمت نسبت به سایر لپ تاپ های موجود در این لیست

نیاز به USB-C برای سفارشی کردن

 

اگر بخواهیم  بهترین مانیتور گیمینگ را به طور کلی انتخاب کنیم، انتخاب ما مانیتور Razer Raptor 27 است. این مانیتور با صفحه نمایش ۲۷ اینچی جذاب خود که رنگ ها و تصاویر را زنده تر و جذاب تر نشان می دهد یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ است که شما می توانید در سال ۲۰۲۲ خریداری کنید.

با تشکر از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی این لپ تاپ شما می توانید گیم ها را با سرعت ۱۰۰ فریم در ثانیه اجرا کنید. مانیتور Razer Raptor 27 یک مانیتور تقریبا عالی است که اگر کمی بیشتر روی آن کار شود حتی بهتر نیز می تواند بشود.

همچنین نمی توان طراحی جذاب و خوب این مانتیور را نیز نادیده گرفت که دسترسی به درگاه ها را بسیار آسان کرده است و کابل ها را به راحتی می توان مدیریت کرد.

یکی از نقاط ضعف این مانیتور قیمت بالای آن به نسبت باقی رقبا است. در صورتی که یک قیمت مقرون به صرفه تر و مناسب تر داشت می توانست طرفداران بیشتری را به خود جلب کند.

 

Acer XFA240

(بهترین مانیتور گیمینگ زیر ۲۰۰ دلار)

مشخصات

ابعاد: ۲۲.۳ × ۲.۴ × ۱۳.۲ اینچ

سایز صفحه: ۲۴ اینچ

رزولوشن: ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰

نرخ نوسازی: ۱۴۴ هرتز

درگاه های ورودی: DisplayPort، HDMI، DVI

 

نقاط قوت

نسبت به باقی رقبا مقرون به صرفه

کیفیت رنگ خوب

طراحی آسان

 

نقاط ضعف

بدتر شدن گرافیک در Game Mode

 

مانیتور Acer XFA240 به ما نشان داد که یک مانیتور full HD خوب حتما نیاز نیست خیلی گران قیمت باشد. شما با پرداخت تنها کمی بیشتر از ۲۰۰ دلار می توانید این مانیتور ۱۰۸۰p را که رنگ های بهتر را در کنار برخی ویژگی های اضافه که حتی انتظارش را ندارید در اختیار شما قرار می دهد.

از این ویژگی ها می توان به حالت full vertical آن اشاره کرد که یک ویژگی خیلی با ارزش برای نمایشگر دوم است.

این مانیتور هم برای گیمینگ و هم برای تولید محتوا قابل استفاده است. علاوه بر تمام این ها این مانیتور گیمینگ نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و درگاه های مختلفی که دارد. در میان این درگاه ها DVI نیز وجود دارد که مناسب دستگاه های قدیمی تر است.

مانتیور Acer XFA240 تعداد کمی ایراد و نقطه ضعف دارد که نسبت به قیمتی که دارد نرمال است و انتظارش را داشتیم. از این نقاط ضعف می توان به اسپیکر های داخلی ان اشاره کرد که چندان تعریفی ندارد.

به طور کلی می توان گفت که Acer XFA240 یک مانیتور خیلی خوب و کاربردی است، مخصوصا اگر قیمت کم ان را در نظر بگیرید.

 

Alienware 34 QD-OLED

(تحسین برانگیزترین مانیتور گیمینگ موجود)

مشخصات

ابعاد: ۱۶.۳۶/ ۲۰.۶۹ × ۳۲.۱۰ × ۱۲.۰۴ اینچ

سایز صفحه: ۳۴ اینچ

رزولوشن: ۱۴۴۰ × ۳۴۴۰

نرخ نوسازی: ۱۷۵ هرتز(DisplayPort)، ۱۰۰ هرتز (HDMI)

درگاه های ورودی: ۱ DisplayPort، ۲ HDMI، ۴ USB 3.2، Audio line-out، headphone

 

نقاط قوت

کیفیت تصویر خیلی خوب

نرخ نوسازی بالا

تاخیر کم

طراحی جذاب و زیبا

رابط کاربر آسان

 

نقاط ضعف

نبود درگاه HDMI 2.1

بالا بودن قیمت به نسبت تعداد زیادی مانیتور گیمینگ

بزرگ و جاگیر بودن

 

با عکس و کلملت نمی توان مانیتور Alienware 34 QD-OLED را آن طور که باید توصیف کرد. شما باید به صورت حضوری و از نزدیک آن را ببیند تا متوجه بشوید که با چه مانتیور خوب و تحسین برانگیزی روبرو هستید.

این مانیتور با این که یک مانیتور گران قیمت است و بخش زیادی از میز شما را اشغال خواهد کرد، بدون شک ارزشش را خواهد داشت. نمی توان اصلا با کلمات توصیف کرد که گیم ها چقدر در Alienware 34 QD-OLED عالی به نظر می رسند.

شاید برایتان سوال پیش بیاید پس چرا در اوایل لیست به این مانیتور نپرداختیم لازم به ذکر است که به دلیل قیمت بالای ان است که اکثر افراد توانایی خرید آن را ندارند. بدون شک در صورتی که این مانیتور گیمینگ قیمت پایین تری داشت می توانست طرفداران و خریداران بیشتری را نیز به خود جلب کند.

البته لازم به ذکر است که با وجود این که این مانیتور قیمت بالایی دارد ارزش هر پنی که برای آن پرداخت می کنید را خواهد داشت. در نتیجه در صورتی که بودجه کافی و فضای بزرگی برای آن دارید و به ذنبال یک مانیتور گیمینگ خیلی خوب هستید ما خریداری مانیتور Alienware 34 QD-OLED را به شما توصیه می کنیم که بدون شک یکی از بهترین ها است.

 

Samsung Odyssey G9

(بهترین در میان بزرگ ترین مانیتورهای گیمینگ خمیده)

مشخصات

ابعاد: ۴۵.۲ × ۲۱.۲ × ۱۶.۴ اینچ

سایز صفحه: ۴۹ اینچ

رزولوشن: ۱۴۴۰ × ۵۱۲۰

نرخ نوسازی: ۲۴۰ هرتز

درگاه های ورودی: DisplayPort، HDMI، USB

 

نقاط قوت

درخشان بودن نمایشگر بخصوص در حالت HDR

قابلیت های گیمینگ گسترده

عملکرد کلی خوب

 

نقاط ضعف

گران قیمت

اشغال فضای زیاد

 

مانیتور Odyssey G9 خمیده ۴۹ اینچی سامسونگ یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ موجود در سال ۲۰۲۲ است. این مانیتور گیمینگ عملکرد کلی خیلی خوبی دارد اما نقاط ضعفی نیز دارد. از این نقاط ضعف می توان به قیمت بالای آن اشاره کرد.

همچنین بزرگ بودن و اشغال فضای زیاد باعث شده است که این مانیتور برای همه ی افراد مناسب نباشد. اما در صورتی که به مانیتورهای بزرگ علاقه دارید و قیمت آن برایتان اهمیتی ندارد این مانیتور می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.

در واقع مانیتور Samsung Odyssey G9 بهترین چیزی است که در میان بزرگ ترین مانیتورهای گیمینگ خمیده موجود در سال ۲۰۲۲ می توانید پیدا کنید.

 

Dell 24 Gaming Monitor S2421HGF

(بهترین مانیتور گیمینگ ۲۴ اینچی)

مشخصات

ابعاد: ۲۰.۸ × ۱۲.۱ × ۲۳.۸ اینچ

سایز صفحه: ۲۴ اینچ

رزولوشن: ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰

نرخ نوسازی: ۱۴۴ هرتز

درگاه های ورودی: DisplayPort، HDMI

 

نقاط قوت

قیمت معقول

فریم ریت خوب

 

نقاط ضعف

رنگ های نادرست

رابط کاربر خسته کننده

 

Dell مانیتورهای محکم و قوی در هر سایز و رزولوشنی تولید می کند. مانیتور Dell 24 Gaming Monitor S2421HGF آن نیز یکی از بهترین مانیتورهای ۲۰۲۲ است.

در واقع می توان گفت که Dell 24 Gaming Monitor S2421HGF بهترین مانیتور کیمینگ ۲۴ اینچی است. در صورتی که به دنبال یک مانتیور گیمینگ قوی هستید و فضای زیادی ندارید این مانیتور می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد.

این مانیتور یک مانتیور گیمینگ خیلی خوب با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است که قیمت آن نیز مقرون به صرفه است.

البته نمی توان از طراحی جذاب و باریک آن گذشت که خود می تواند یک دلیل خوب برای خریداری آن باشد. به طور کلی می توان گفت این مانیتور یک مانیتور گیمینگ جذاب و قوی است که فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد.

 

ViewSonic Elite XG270QC

(بهترین مانتیور خمیده QHD)

مشخصات

ابعاد: ۲۴.۲ × ۲۲.۵ × ۱۰.۴ اینچ

سایز صفحه: ۲۷ اینچ

رزولوشن: ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰

نرخ نوسازی: ۱۶۵ هرتز

درگاه های ورودی: DisplayPort، HDMI، USB-A، ۳.۵ mm audio

 

نقاط قوت

صفحه زیبا

رنگ های زنده

فریم ریت بالا

 

نقاط ضعف

اشغال فضای زیاد

گران بودن به نسبت باقی رقبا

 

مانیتور ViewSonic Elite XG270QC یک مانیتور گیمینگ خمیده بزرگ است که صفحه درخشان آن بسیار جلب توجه می کند. با وجود این که بزرگ بودن آن فضای زیادی را در روی میز شما اشغال خواهد کرد، می توان با در نظر گرفتن ویژگی های آن گفت که ارزشش را خواهد داشت.

از قابلیت های این مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی می توان به رنگ های زنده و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز آن اشاره کرد. در هنگام استفاده از آن متوجه می شوید که صفحه نمایش درخشان این مانیتور با رنگ های زنده یکی از نقاط قوت این مانتیور گیمینگ است.

ویژگی های این مانتیور گیمینگ باعث شده است که ViewSonic Elite XG270QC تبدیل به یکی از بهترین مانتیورهای گیمینگ موجود در سال ۲۰۲۲ بشود.

 

Alienware 25 Gaming Monitor AW2521H

(بهترین مانتیور گیمینگ ۳۶۰ هرتز)

مشخصات

ابعاد: ۲۱.۹ × ۲۰.۷ × ۹.۹ اینچ

سایز صفحه: ۲۵ اینچ

رزولوشن: ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰

نرخ نوسازی: ۳۶۰ هرتز

درگاه های ورودی: DisplayPort، HDMI، USB-A، ۳.۵ mm audio

 

نقاط قوت

نرخ نوسازی چشمگیر

رنگ و درخشش صفحه خوب

طراحی شیک و ساده

 

نقاط ضعف

قیمت خیلی بالاتر از چیزیکه باید باشد

برخی قابلیت های نامناسب

 

مانتیور گیمینگ Alienware 25 Gaming Monitor AW2521H یکی از بهترین مانتیور های گیمینگ موجود در سال ۲۰۲۲ است که بالاترین میزان نرخ نوسازی را دارد. نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز این مانیتور یکی از اصلی ترین قابلیت ها و نقاط قوت این مانتیور کیمینگ است.

علاوه بر نرخ نوسازی چشمگیر این مانتیور که در حین استفاده متوجه تفاوت آن خواهید شد، درخشش و رنگ های صفحه آن نیز بسیار خوب هستند. همچنین لازم به ذکر است که این مانیتور گیمینگ طراحی جذابی نیز دارد که آن را تبدیل به یک مانیتور شیک و مدرن کرده است.

این مانتیور گیمینگ تنها دو نقطه ضعف بزرگ و اصلی دارد که یکی از آن ها قیمت خیلی بالای آن است که تهیه آن را برای اکثر افراد سخت کرده و دیگری نیز رزولوشن آن است که تا حداکثر ۱۰۸۰p می تواند باشد. این در حالی است که اکثر پی سی های مدرن می توانند حداقل بازی ها را با رزولوشن QHD و فریم ریت به نسبت بالا اجرا کنند.

در نتیجه در صورتی که به دنبال یک مانیتور گیمینگ با بالاترین فریم ریت برای بازی های رقابتی چند نفره هستید مانیتور Alienware 25 Gaming Monitor AW2521H یکی از بهترین گزینه های موجود برای شما است.

 

HP Omen 27i

(بهترین مانیتور گیمینگ ۱۶۵ هرتزی موجود)

مشخصات

ابعاد: ۲۴.۱ × ۱۰.۱ × ۲۰.۶ اینچ

سایز صفحه: ۲۷ اینچ

رزولوشن: ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰

نرخ نوسازی: ۱۶۵ هرتز

درگاه های ورودی: DisplayPort، HDMI، USB-A، ۳.۵ mm audio

 

نقاط قوت

نرخ نوسازی سریع

صفحه quad HD زیبا

طیف رنگ گسترده

 

نقاط ضعف

گران قیمت به نسبت باقی مانتیورهای quad HD

 

مانتیور HP Omen 27i یکی دیگر از بهترین مانیتور های گیمینگ ۲۰۲۲ است که می خواهیم به آن بپردازیم.

این مانیتور از جهات مختلفی یک میانه عالی است. برای مثال صفحه quad HD این مانیتور یک میانه عالی در میان full HD و UHD است. همچنین نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی ان نیز یک میانه عالی بین ۶۰ هرتز و ۲۴۰ هرتز است.

مانیتور HP Omen 27i یکی از آن مانیتور های چند کاره است که علاوه بر گیمینگ می توانید برای سایر کارها نیز از آن استفاده کنید.

البته نباید این را فراموش کنید که این مانیتور نسبت به باقی مانیتورهای quad HD، گران قیمت است که خود این یکی از ایرادهای آن به حساب می آید. در صورتی که قیمت بالای آن را نادیده بگیریم می توان بگوییم که این مانیتور یک مانیتور با طراحی ساده و رزولوشن بالا است که ویژگی های گیمینگ خوبی دارد.

 

Dell S3220DGF Gaming Monitor

(بهترین مانتیور گیمینگ ۳۲ اینچی)

مشخصات

ابعاد: ۲۸.۰ × ۱۸.۵ × ۹.۸ اینچ

سایز صفحه: ۳۲ اینچ

رزولوشن: ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰

نرخ نوسازی: ۱۶۵ هرتز

درگاه های ورودی: DisplayPort، HDMI، USB، ۳.۵ mm audio

 

نقاط قوت

صفحه درخشان و رنگارنگ

پیش تنظیمات کاربردی

راحتی در راه اندازی

 

نقاط ضعف

گران قیمت نسبت به باقی رقبا

اشغال فضای زیاد

 

مانتیور گیمینگ Dell S3220DGF Gaming Monitor یک از آن مانیتورهای خیلی بزرگ است. در نتیجه اگر به مانتیورهای گیمینگ بزرگ و ۳۲ اینچی علاقه دارید می تواند مناسب شما باشد.

این مانیتور خمیده بزرگ ویژگی های جذابی چون صفحه فوق العاده درخشان و رنگ های خیلی دقیق و پشتیبانی از HDR را دارد. علاوه بر فیلم ها و برنامه های تلویزیونی که در این مانتیور خیلی خوب به نظر می آیند، گیم ها نیز حتی خیلی بهتر به نظر می آیند.

بخصوص گیم های اکشن و ماجرایی که طیف های رنگ گسترده دارند، در این مانیتور خیلی زیبا و هیجان انگیز به نظر می آیند.

در صورتی که می خواهید این مدل را خریداری کنید باید به خاطر داشته باشید که این مانیتور ۳۲ اینچی علاوه بر این که یک مانتیور بزرگ است سنگین نیز است و باید یک میز مناسب آن خریداری کنید که هم مناسب اندازه ان باشد و هم بتواند وزن ان را تحمل کند.

همچنین به راحتی می توانید این مانیتور گیمینگ را راه اندازی کنید. به طور کلی Dell S3220DGF Gaming Monitor یک مانیتور گمینگ خیلی خوب برای طرفداران گیم است.

 

LG 38GL950G UltraGear Gaming Monitor

(بهترین مانیتور گیمینگ فوق عریض)

مشخصات

ابعاد: ۳۵.۳ × ۲۱.۷ × ۱۱.۳ اینچ

سایز صفحه: ۳۸ اینچ

رزولوشن: ۱۶۰۰ × ۳۸۴۰

نرخ نوسازی: ۱۴۴ هرتز

درگاه های ورودی: DisplayPort، HDMI

 

نقاط قوت

نمایشگر خمیده ۳۸ اینچی درخشان

رزولوشن ۱۶۰۰ × ۳۸۴۰

زمان کم پاسخگویی و نرخ نوسازی بالا

 

نقاط ضعف

نبود بلندگو داخلی

 

مانیتور LG 38GL950G UltraGear Gaming Monitor نیز بهترین مانیتور گیمینگ موجود در میان مانیتورهای فوق عریض است.

این مانیترو ۳۸ اینچی توانست با با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و رزولوشن ۱۶۰۰ × ۳۸۴۰ خود را در لیست بهترین ها جا بکند. ویژگی های این مانیتور آن را مناسب برای استفاده برای گیمینگ کرده است.

متاسفانه این مانتیور به رزولوشن full HD نمی رسد اما quad HD ان باید برای اکثر افراد کافی باشد بخصوص افرادی که پی سی ارزان تری دارند.

این مانیتور نیز جزو مانیتنورهای گیمینگ گران قیمت این لیست است. لازم به ذکر است که ترجیح می دادیم که USB-C داشته باشد اما با بدون آن نیز یک مانیتور خیلی خوب و کاربردی است.

 

Alienware AW5520QF 55 Inch OLED Gaming Monitor

(بهترین مانیتور گیمینگ برای کنسول)

مشخصات

ابعاد: ۴۸.۳ × ۱۰.۴ × ۳۰.۳ اینچ

سایز صفحه: ۵۵ اینچ

رزولوشن: ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰

نرخ نوسازی: ۱۲۰ هرتز

درگاه های ورودی: DisplayPort، HDMI

 

نقاط قوت

طراحی شیک و جذاب

پنل OLED باشکوه

DisplayPort و چندین درگاه USB 3.0

 

نقاط ضعف

خیلی زیاد گران قیمت

پیچیده بودن فعال کردن قابلیت هایی چون HDR

 

در واقع مانیتور Alienware AW5520QF 55 Inch OLED Gaming Monitor در عین حال که یک مانیتور گیمینگ خیلی خوب است یک تلویزیون سایز بزرگ نیز است.

حتی در نگاه اول هم می توانیم بفهمیم که با یک مانیتور گران قیمت روبرو هستیم اما واقعا این مانیتور گران قیمت تر از چیزی است که از آن انتظار می رود. البته به دلیل قابلیت هایی که دارد توانست با وجود قیمت خیلی بالایی که دارد در لیست بهترین ها قرار گیرد.

شما با استقاده از این مانیتور تصاویر را در اندازه بزرگ و با کیفیت بالا خواهید دید که همین به لذت تماشای فیلم و یا گیمینگ اضافه خواهد کرد. البته این مانیتور قابلیت ها و ویژگی های دیگری نیز دارد که آن را تبدیل به یک مانیتور گمینگ خیلی خوب می کند.

علاوه بر این شما می توانید این مانیتور گیمینگ را به کنسول و پی سی خود متصل کنید. در واقع این مانیتور بهترین مانیتور گیمینگ برای کنسول است که در سال ۲۰۲۲ می توانید آن را خریداری کنید.

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات موجود در آن برایتان مفید و سودمند بوده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا