اخباربررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی کامل گوشی ال جی جی ۵ از زبان شرکت سازنده ، امکانات آینده در دستان شما

همانطور که اطلاع دارید ، کمپانی ال جی یکشنبه گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود در جریان نمایشگاه MWC 2016، از جدیدترین پرچم دار خود یعنی گوشی ال جی جی ۵ ( LG G5 ) رونمایی کرد.ما نیز در گجت نیوز ، ضمن پوشش زنده این رویداد، در مطالب مختلفی به معرفی امکانات، ویژگی ها و مشخصات ال جی G5 پرداختیم.حالا دفتر نمایندگی ال جی در ایران بیانیه مطبوعاتی معرفی این گوشی را برای گجت نیوز ارسال کرده که توضیحات کاملی در مورد مشخصات و ویژگی های ال جی جی ۵ را ارائه کرده است.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا معرفی کامل گوشی ال جی جی ۵ از زبان شرکت سازنده مطالعه کنید.

بعد از ماه‌ها انتظار، ال‌جی گوشی G5 را رونمایی کرد، یک گوشی با طراحی کاملا متفاوت که نه تنها بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی که باطری کشویی و طراحی ماژولارش باعث شده که این گوشی تجربه‌ی جدیدی در زمینه‌ی گوشی‌های اسمارت‌فون باشد. حاصل همکاری ال‌جی با دوستانش  مجموعه‌ای از گجت‌های همراه  گوشی G5 است که می‌تواند تبدیل به یک دوربین حرفه‌ای، یک پخش‌کننده‌ی های-فای و چیزهای دیگری شود.
احاطه شده توسط یک بدنه‌ی آلومینیومی براق و داشتن یک باطری کشویی که می‌توان به راحتی آن را در عرض چند ثانیه خارج و با یک باطری پر جایگزین کرد، باعث شده گوشی G5 از مدل پیشینی خود یعنی گوشی G4 در بسیاری از موارد پیشی بگیرد.

lg g5

اول اینکه، لنز واید دوربین G5 با گستره‌ی دید ۱۳۵ درجه به شما اجازه می‌دهد بین فاصله‌ی کانونی استاندارد و واید حق انتخاب داشته باشید. دوم، صفحه نمایش همیشه-روشن این گوشی باعث می‌شود که شما نوتیفیکیشن‌ها یا چیزهای دیگر همچون تاریخ و ساعت را تنها با یک نگاه به صفحه و بدون فشردن هیچ دکمه‌ای ببینید. سوم، شیشه‌ی سه‌بعدی خمیده‌ی استفاده شده در صفحه نمایش ۵.۳ اینچی این گوشی از طریق یک پروسه‌ی مایکرونایز که آلومینیوم آنود شده را به سطح جدیدی می‌رساند، باعث ایجاد سطح فلزی و رنگینی با انحنایی ظریف شده است.
علاوه بر این، آنتن عایقی در بدنه جاسازی شده است که قابل رویت نیست و اخلالی در زیبایی منحصر به فرد بدنه‌ی گوشی وارد نکرده است. طراحان ال‌جی مفهوم بدنه‌ی فلزی را با اضافه کردن لبه‌های براق -به منظور متعادل کردن کنتراست بدنه‌ی گوشی و نیز خوش دست کردن آن- یک گام به پیش برده‌اند.
 

lg g5

lg g5

اولین گوشی ماژولار ال‌جی

lg-g5-1201-018_002
طراحی خلاقانه‌ی ماژولار به گوشی G5 این قابلیت را داده که به یک دوربین دیجیتال، یک پخش‌کننده‌ی های-فای به یا چیزهای دیگر تبدیل شود، در عین اینکه برای اولین بار در یک گوشی با بدنه‌ای یکپارچه، باطری همچنان مانند مدل‌های پیشین ال‎جی قابل تعویض است.

دوربین CAM Plus ال‌جی

۳_۰۰۵
دوربین CAM Plus ال‌جی یک دوربین همه‌کاره است که می‌تواند به درگاه باطری متصل شده تا خوش‌دست باشد و تبدیل به یک دوربین کاملا مستقل شود. دوربین CAM Plus برای شاتر، پاور، ضبط، زوم و … دکمه‎های مستقلی دارد. این دوربین فوکوس و نیز قفل نوردهی خودکار دارد، قابلیت‌هایی که تنها روی دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای موجود هستند. وقتی این دوربین به گوشی G5 متصل می‌شود، ظرفیت باتری ۱۲۰۰میلی‌آمپری افزایش می‌یابد و به شما این اجازه را می‌دهد که مدت زمان بیشتری با این دوربین کار کنید.

های-فای Plus ال‌جی در کنار PLAY B&O

۱_۰۰۸
های-فای Plus ال‌جی و پخش B&O یک های-فای همراه خلاقانه‌ی DAC پخش‌کننده‌ی صدا است که با همکاری B&O PLAY ساخته شده تا نیاز آن دسته از کاربرانی که به دنبال لذت بردن از کیفیت صدای فوق‌العاده هستند را بر طرف کند، کیفیت صدایی را که در گذشته می‌توانستید تنها در پخش‌کننده‌های صدای مجزا و حرفه‌ای داشته باشید هم اکنون می‌توانید در گوشی G5 تجربه کنید. چیزی که این های-فای را از نمونه‌های مشابهش متمایز می‌کند طراحی ساده و در عین حال بسیار زیبای آن در کنار تکنولوژی صدای درجه یک آن است. علاوه بر تکنولوژی ۳۲ بیتی Upsampling که نخستین بار روی گوشی‌ V10 پیاده شد، های-فای Plus ال‌جی کیفیت صدای ۳۲ بیت ۳۸۴ کیلوهرتزی را نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این پخش‌کننده نه فقط ماژولی است برای گوشی G5، که در هر اسمارت‌فون و یا کامپیوتر دیگر به صورت جداگانه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

لنز با زاویه دید عریض و UX پیشرفته

lg-g5-1044-002_002
ال‌جی که پیشگام خوش‌نامی در عرصه‌ی دوربین‌ گوشی‌های اسمارت‌فون است، این بار هم دست به ابتکار جدیدی زده، وجود دو دوربین در پشت گوشی G5: یکی با لنز استاندارد با گستره دید ۷۸ درجه و دیگری یک لنز واید با گستره دید ۱۳۵ درجه که عریض‌ترین لنز استفاده شده در اسمارت‌فون‌ها است. لنز ۱۳۵ درجه استفاده شده روی G5، ۱.۷ برابر عریض‌تر از سایر لنزهای عریض است که تا به حال روی اسمارت‌فون‌ها استفاده شده و حتی ۱۵ درجه عریض‌تر از گستره‌ی دید چشم‌ انسان. با این لنز می‌توان منظره‌های پهن‌تر، ساختمان‌های بلندتر و تعداد افراد بیشتری را بدون نیاز به دور شدن از سوژه‌ی مورد نظر، در داخل قاب جا داد.
lg-cam-plus-1225-007_002
گوشی G5 افکت‌های تصویری فراوانی شامل تصویر Pop-out، جلوه‌های فیلمی و عکس‌برداری خودکار دارد. Pop-out تصاویر مختلف گرفته شده را ترکیب و داخل یک تصویر جداگانه می‌گنجاند. افکت فیلمی می‌تواند ۹ شبیه‌ساز فیلمی را روی یک تصویر اعمال کند و عکس‌برداری خودکار هم یک UX پیشرفته است که به طور خودکار هنگامی که چهره‌ای را در داخل قاب خود تشخیص دهد، سلفی‌های فوق‌العاده‌ای می‌اندازد.

صفحه‌ نمایش همیشه-روشن برای راحتی بیشتر

lg-g5-1055-005
صفحه نمایش ۵.۳ اینچی HD IPS کوانتومی روی گوشی G5 قابلیت همیشه قابلیت روشن بودن دارد که این نیز در میان اسمارت‌فون‌ها برای نخستین بار عملی شده است، که برای نخستین بار روی گوشی V10 ال‌جی و به عنوان یک صفحه نمایش دوم معرفی شد و حالا دیگر صفحه نمایش دومی در کار نیست و همان صفحه نمایش اصلی کارکردی دوگانه دارد و می‌تواند زمان و تاریخ را حتی زمانی که گوشی در حالت Sleep است روی صفحه نمایش نشان دهد. این بدان معنا است که شما همیشه قادر خواهید بود تنها با یک نگاه به صفحه گوشی از ساعت با خبر شوید، حتی در حین جلسات کاری مهم یا زمانی که دستتان پر است و قادر به روشن کردن صفحه گوشی خود نیستید.
برای به حداقل رساندن مصرف باطری، ال‌جی درایور حافظه‌‌ی IC و نیز مدیریت باطری گوشی را طراحی مجدد کرده تا نور پس‌زمینه تنها قسمتی کوچکی از صفحه نمایش را روشن کند. بخاطر این تکنولوژی، صفحه نمایش همیشه-روشن در هر ساعت تنها ۰.۸ درصد از ظرفیت باطری را مصرف می‌کند. کاربران به طور میانگین روزانه حدودا ۱۵۰ بار صفحه‌ی گوشی خود را و بیشتر بخاطر دیدن ساعت روشن می‌کنند که میزان باطری مصرفی آن به مراتب بیشتر از باطری مصرفی توسط صفحه نمایش همیشه-روشن است.
قابلیت پیشرفته‌ی دیگر در صفحه نمایش G5 حالت «نور روز» (Daylight) آن است که حتی فراتر از تکنولوژی “روشنایی  خودکار” کنونی بوده و صفحه‌ی نمایش آن را در نور روز خواناتر از همیشه کرده است. این قابلیت شرایط نوری اطراف را می‌سنجد و همزمان نور صفحه را کم و زیاد می‌کند (حداکثر تا ۸۵۰ nit). صفحه نمایش G5 حتی سریع‌تر از چشمان شما عمل می‌کند و خود را با شرایط نوری جدید وفق می‌دهد.

گستره‌ی وسیعی از سخت‌افزارهای همراه

LG-Friends

lg g5 lg g5 lg g5 lg g5

lg g5

 
گوشی جدید ال‌جی علاوه بر قابلیت‌های منحصر به فرد و مختص به خودش، محلی است برای سوار شدن تعداد زیادی از سخت‌افزارهای متنوع و کاربردی. این سخت‌افزارها را «دوستان ال‌جی» نامیده‌ایم:

VR 360 ال‌جی

۵_۰۰۷
VR 360 ال‌جی یک هدست واقعیت مجازی است که منحصرا برای گوشی G5 طراحی شده و این قابلیت را دارد که برای کاربری در فاصله‌ی دو متری از گوشی ایستاده، تجربه‌ی دیدن یک تلویزیون ۱۳۰ اینچی را فراهم کند. این هدست تاشو است و حجم زیادی ندارد و از این رو کاربر ‌می‌تواند همیشه آن را همراه خود داشته باشد. برخلاف دیگر VRها که نیاز دارند تا یک گوشی اسمارت‌فون داخلشان قرار بگیرد این VR نیازمند چنین چیزی نیست و وزن آن تنها ۱۱۸ گرم –یک سوم وزن نمونه‌های مشابهش- است در حالیکه رزولیشن آن ۶۳۹ ppi است. این VR با تصاویر و ویدئوهای ۳۶۰ درجه‌ای که توسط دوربین ۳۶۰ درجه‌ی ال‌جی گرفته شده‌اند و نیز تصاویر Cardboard گوگل سازگار است.

ال‌جی ۳۶۰ CAM

۱_۰۰۵
این دوربین یک دوربین کامپکت ۳۶۰ درجه‌ای است که به دو لنز با گستره دید ۲۰۰ درجه و کیفیت ۱۳ مگاپیکسل، باطری ۱۲۰۰میلی‌آمپری و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی مجهز شده و می‌توان از یک کارت حافظه‌ی microSD در کنار این حافظه‌ی داخلی استفاده کرد. این دوربین به راحتی به G5 وصل می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی تصاویر ۳۶۰ درجه‌ای ضبط کنند. کیفیت فیلمش ۲K است و سه میکروفون هم برای ضبط ۵ کاناله‌ی صدا تعبیه شده است. بخاطر همکاری ال‌جی با گوگل، تصاویر گرفته شده توسط این دوربین می‌توانند درGoogle Street View  و نیز YouTube360 آپلود شوند و لذت اشتراک این تصاویر با دیگران را نصیب شما کنند. این تصاویر می‌‌توانند در هدست واقعیت مجازی ۳۶۰ ال‌جی و یا دیگر سخت‌افزارهایی که قابلیت پخش تصاویر ۳۶۰ درجه دارند، پخش شوند.

توپ غلتان ال‌جی ( LG Rolling Bot)

۱_۰۰۴
این ربات نیز یک سخت‌افزار همراه است که در حالیکه با دوربین ۸ مگاپیکسلی‌اش عکس و فیلم می‌گیرد، همانند یک توپ غلت هم می‌زند. این ربات نه فقط یک اسباب سرگرمی است که می‌تواند به عنوان دوربین مداربسته برای مراقبت از حیوانات خانگی‌تان و نیز به عنوان کنترل از راه دور وسایل الکتریکی منزل شما که با این ربات سازگارند استفاده شود. با یک دوربین IP که قابلیت وصل شدن به یک مودم وای‌فای داشته باشد، کاربران می‌توانند با استفاده از گوشی G5 و این ربات، به طور زنده تصاویر منزل خود را از راه دور ببینند!

هدست Tone Platinum ال‌جی

۳_۰۱۱
این هدست (مدل HBS-1100)، که جدیدترین سری TONE ال‌جی است، یک هدست بلوتوث دریافت کرده که نشان کیفیت برتر را از شرکت Harman Kardon بخاطر کیفیت فوق‌العاده‌ی صدایش گرفته است. با استفاده از یک آرماتور تعدیل شده برای به حداقل رساندن اعوجاج صدا، این هدست صدای به شدت شارپ و واضحی را به شما می‌دهد. این اولین هدست بلوتوث در جهان است که مجهز با aptX سازگار است و بدون افت کیفیت صدای ۲۴ بیتی را از طریق بلوتوث منتقل می‌کند.

هدفون H3 شرکت B&O PLAY

lg B&O PLAY H3
این هدفون با کیفیت با های-فای Plus ال‌جی سازگار است و برای عاشقان موزیک‌ و هر کس دیگر که کیفیت موزیک در گوشی اسمارت‌فون برایش مهم است طراحی شده است. این هدفون نه تنها با G5 که با همه‌ی اسمارت‌فون‌ها دیگر سازگار است.

کنترل هوشمند ال‌جی

lg-smart-controller-drone-parrot-1
کنترل هوشمند ال‌جی به کاربران اجازه می‌دهد تا برخی از هواپیماهای بی‌سرنشین را کنترل کنند. با این کنترل، کاربران قادر خواهند بود تا تصاویر در حال ضبط روی یک هواپیمای بی‌سرنشین را زنده ببینند و هواپیما را به کمک جوی‌استیک کنترل هوشمند ال‌جی، هدایت کنند.

مدیریت «دوستان ال‌جی» با Friends Manager

Friends Manager
این نرم‌افزار که تنها مختص گوشی G5 است یک نرم‌افزار مرکزی است که به گوشی G5 اجازه می‌دهد تا به بی هیچ زحمت و افت کیفیتی به سخت‌افزارهای «دوستان ال‌جی» وصل شود. این نرم‌افزار «دوستان ال‌جی» نزدیک به گوشی را شناسایی کرده و به سرعت و تنها در سه مرحله به آن‌ها متصل می‌شود و دردسر همیشگی وصل کردن سخت‌افزارهای مختلف به یکدیگر را ندارد.
عملکرد بیشتر؛ بهره‌وری بالاتر
گوشی هوشمند G5 ال جی تعداد دیگری طراحی نوآورانه برای انقلابی کردن سبک زندگی موبایلی امروز نیز ارائه داده است.

پردازشگر Qualcomm® Snapdragon™ ۸۲۰

Snapdragon-820
ال‌جی  G5به یک پردازشگر کم مصرف و قدرتمند Snapdragon 820 مجهز است که به ویژگی‌های پیشرفته‌ای از قبیل عملکرد ۶۴ بیتی، گرافیک Adreno 530  و پردازشگر کم مصرف‌تر Qualcomm® HexagonTM DSP همچنین یک  Qualcomm Spectra™  پردازشگر دو تصویری ۱۴ بیتی (ISPs) مجهز است که برای ارائه تصاویری با کیفیت DSLR با وضوح بالا و مصرف انرژی پایین‌تر طراحی شده است. پردازشگر Snapdragon 820 نیز دارای یک مودم X12 LTE است که از سرعت دانلود تا ۶۰۰ مگابایت در ثانیه و سرعت اتصال ۱۳ uplink حد اکثر تا ۱۵۰ مگابایت در ثانیه را پشتیبانی می‌کند.
در مقایسه با نسل قبلی پردازنده‌های Snapdragon، فناوریQualcomm  طراحی CPU بسیار پیشرفته‌تری  دارد که باعث دو برابر شدن سرعت و مصرف انرژی کمتر می‌شود. گرافیک Adreno 530 تا ۴۰ درصد سریع‌تر و دارای بهره‌وری تا ۴۰ درصد بیشتر نسبت به نسل قبلی است. پردازشگر Snapdragon 820 همچنین ضبط تصویر ۴K  و پخش تصاویری با وضوح چهار برابر بیشتر از کیفیت ۱۰۸۰ Pرا برای کاربرانی که دلشان می‌خواهد تصاویر روزمره‌شان با جزییات بسیار و وضوح بالا ضبط شود، ممکن می‌سازند. این پردازشگر که در عین حال برای نسل VR بهینه سازی شده، پیکسل‌هایی با کیفیت و رنگی شبیه به واقعیت را برای ایجاد تجربه VR برای کاربران G5 تولید می‌کند.

aptX™ HD، پشتیبانی از صدای Hi-Fi بی‌سیم

lg-g5-1163-016
ال‌جی G5 مجهز به aptX HD، یک codec افزایش یافته است که از صدای ۲۴ بیتی بلوتوث پشتیبانی می‌کند و صدایی قوی و صاف را با ارتباط بی سیم ارائه می‌سازد. هنگامی که این قابلیت در کنار LG TONE Platinum قرار می‌گیرد، کاربران می‌توانند صدایی با کیفیت بسیار بالای Hi-Fi و بسیار نزدیک به منبع اصلی صدا را تجربه کنند.

شارژ سریع کوالکوم با Quick Charge 3.0

lg-g5-1068-008_002
ال‌جی G5 برای شارژ سریع Quick Charge 3.0 را ارائه می‌دهد. کوالکومQuick Charge 3.0  با بهره‌گیری از یک الگوریتم هوشمند ۲۷ درصد سرعت بیشتر و ۴۵ درصد راندمان بالاتری نسبت به نسل قبلی خود دارد.

فناوری (LPLE) برای مکان‌هایی که مشکل کمبود انرژی دارند

lg-g5-1042-001
ال جی G5 به لطف فن آوری Low Power Location Estimation دارای عمر باتری بسیار عالی است. این راه‌حل عملکرد باتری را با کمک برنامه‌های بهبود مصرف انرژی مبتنی بر مکان، تا ۴۱.۹ درصد افزایش داده است.
جانو چو، رئیس و مدیر عامل شرکت ال جی الکترونیکس گفت:

گوشی هوشمند G5 ال جی دارندگانش را به کشف لذت واقعی یک زندگی موبایلی تشویق می‌کند. G5 و دوستان ال جی، نتیجه تلاش کارشناسان در داخل ال جی هستند که هر روز از خودشان می‌پرسند آیا هنوز هم می‌توان قابلیتی جدید و منحصر به فردی در زمینه گوشی‌های هوشمند اختراع کرد؟ فکر می‌کنم به محض اینکه مشتریان کمی وقت با G5 ال جی بگذرانند به این نتیجه می‌رسند که بله. هنوز هم می‌شود.

ویژگی‌های کلیدی این گوشی (ممکن است این قابلیت‌ها در کشورها و بازارهای مختلف، متفاوت باشند)

  • تراشه: Qualcomm® Snapdragon™ ۸۲۰ Processor
  • صفحه نمایش: ۵.۳ اینچی با فن‌آوری Quad HD IPS Quantum و رزولیشن
    (۲۵۶۰ x 1440  ۵۵۴ppi)
  • حافظه: داخلی ۳۲ گیگابایت / Ram 4 گیگابایت/ و پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا حداکثر ظرفیت ۲ ترابایت
  • دوربین: پشت استاندارد: ۱۶ مگاپیکسل استاندارد و ۸ مگاپیکسل واید / دوربین جلو: ۸ مگاپیکسل
  • باطری: ۲۸۰۰میلی‌آمپری و قابل تعویض
  • سیستم عامل: اندروید نسخه ۶ Marshmallow
  • ابعاد: ۱۴۹.۴ x 73.9 x 7.7mm
  • وزن: ۱۵۹ گرم
  • شبکه: LTE/ 3G / 4G
  • فن‌آوری‌های ارتباطی: Wi-Fi 802.11 a, b, g, n, ac / USB Type-C) / NFC / Bluetooth 4.2
  • رنگ: نقره‌ای، تیتانیوم، طلایی، صورتی

نظر شما در مورد پرچم دار جدید ال جی چیست ؟
منبع : LG
مترجم : گجت نیوز

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا