اخبار

معضل بزرگ درالمپیک ریو؛ Whatsapp قطع می شود!

بر اساس اخبار منتشر شده، بسیاری از کاربران واتس‌اپ ممکن است نتوانند در طول مسابقات المپیک، از این پیام‌رسان برای چت کردن با دوستان خود استفاده کنند!
به دنبال دستور دادگاه مبنی بر عدم دسترسی موقت کاربران به شبکه پیام‌رسان واتس‌اپ، بسیاری از ورزش دوستان از این بابت اظهار نگرانی کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که به دلیل عدم دسترسی، به شبکه‌های دیگر پناه ببرند!
در حقیقت، دستور یک قاضی برزیلی به قطع سرویس واتس‌اپ در سرتاسر کشورش، موجی از نارضایتی را به دنبال داشته تا کاربران نتوانند به ارسال و دریافت پیام از طریق واتس‌اپ بپردازند.
البته، به نظر می‌رسد ریشه این محکومیت، به دلیل امتناع مدیران واتس‌اپ از افشای اطلاعات حساب کاربری مظنونین و دادن دسترسی دولت به این اطلاعات باشد؛ داستانی که شبیه به آن برای اپل نیز اتفاق افتاد.
این محدودیت از ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز به وقت محلی برزیل آغاز شده که هر ۵ اپراتور سرویس‌دهنده خدمات موبایل را نیز در بر گرفته است. موج نگرانی کاربران زمانی به اوج خود رسید که خبری مبنی بر ادامه داشتن این وضعیت تا زمان آغاز بازی‌های المپیک، یعنی ۸ آگوست به بیرون درز کرد.
این درحالی است که با در نظر گرفتن این محدودیت، این سومین بار است که واتس‌اپ در برزیل در ۱۲ ماه گذشته از دسترس کاربران خارج شده است و می‌توان حدس زد که ماجرایی پیچیده پشت این قضیه باشد.
آخرین قطع دسترسی واتس‌اپ که به ماه می برمی‌گردد، برای مدت زمان ۷۲ ساعت طول کشید! اگرچه، هیچ‌گاه دلیل آن افشا نشد. به دنبال آن در ماه دسامبر، کاربران یک قطعی ۴۸ ساعته را به دلیل عدم همکاری واتس‌اپ برای افشای اطلاعات حساب کاربری مظنونین و همکاری در تحقیقات راجع به یک معامله قاچاق مواد مخدر تجربه کردند.
آخرین قطعی سرویس واتس‌اپ که توسط قاضی ریودوژانیرو دانیل باربوسا وضع شده، این شرکت را ملزم به پرداخت ۵۰ هزار دلار در ماه کرده است و این شرایط تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که این شرکت در افشای اطلاعات خواسته شده با سازمان‌های مربوطه همکاری کند.
همه این ها در شرایطی است که برزیل یکی از پیشتازترین بازارهای جهانی واتس‌اپ است که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در سرتاسر کشور دارد و همین موضوع نگرانی‌هارا بیش از پیش می‌کند؛ جالب است بدانید اکثر پزشکان این کشور از طریق همین پیام‌رسان با بیماران خود گفت‌و‌گو می‌کنند.
در صفحات اینترنتی شاهد این هستیم که بسیاری از کاربران از این اتفاق آن‌قدر ها هم ابراز نگرانی نکرده‌اند و پیام‌رسان‌های دیگر مانند تلگرام را جایگزین خوبی برای آن دانسته‌اند که البته این موضوع نمی‌تواند حساسیت این اتفاق را کمرنگ کند.
باید منتظر بود و دید واکنش کاربران برزیلی به این قطعی چه خواهد بود؛ آیا واتس‌اپ برای رضایت کاربران خود حاضر به همکاری در تحقیقات مذکور خواهد شد؟
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا