اخبار

منابع قابل اعتماد از مشخصات Nintendo NX می گویند

پلتفرم بعدی کمپانی نینتندو، که با نام NX شناخته می شود، یک کنسول قابل حمل با کنتلرهای جداشونده خواهد بود.
به گفته ی وب سایت خبری Eurogamer، منابع نزدیک اعلام کرده اند Nintendo NX دستگاه قابل حملی قدرتمند می باشد که کنترلرهایش قابلیت اتصال به دو طرف صفحه ی نمایش را دارد. این دستگاه همچنین قادر است برای استفاده در صفحه نمایش های بزرگ، به پایه ای جداگانه متصل شود. این پایه به گفته ی Eurogamer «مغز متفکر NX» را به تلویزیون متصل می کند.
این منابع همچنین گفته اند NX از کارتریج ها به عنوان فرمت فیزیکی خود استفاده خواهند کرد. نینتندو در استفاده از کارتریج ها برای کنسول های دستی خود سابقه درازی دارد. هنوز مشخص نیست که میزان حافظه ی این کارتریج ها چقدر خواهد بود اما بازی های امروزی، همانند آنچه در PS4 و Xbox One دیده می شود، تا ۵۰ گیگابایت فضا اشغال خواهند کرد و بسیاری از آن ها نیازمند به نصب بر روی درایوهای فیزیکی کنسول ها نیز هستند. به علاوه NX سیستم عامل اجرایی مختص به خودش را خواهد داشت و از اندروید استفاده نخواهد کرد.
کنسول Nintendo NX اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و رئیس کمپانی نینتندو آن را « یک کانسپت کاملا جدید» در پلتفرم های بازی خطاب کرد. نینتندو هنوز اطلاعاتی از سخت افزار این کنسول منتشر نکرده است شایعت در باره این کنسول می گویند NX از پیشرفته ترین تکنولوژی های این صنعت استفاده خواهد کرد. به نظر می رسد نینتندو قصد دارد با NX، کنسول های قابل حمل و خانگی اش را یکی سازد. گزارش های قبلی هم حاکی از آن است که این پلتفرم یک کنسول ثابت خانگی و دست کم یک بخش قابل حمل خواهد داشت. آنطور که نینتندو اعلام کرده است، NX مارس ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد، با این حال تا به امروز اطلاعات دقیقی از مشخصات آن منتشر نشده است.
 
شیگرو میاموتو درباره NX می گوید:

NX ایده ای است که در حال کار بروی آن هستیم و به همین دلیل در حال حاضر نمی توانیم در چیزی از آن را به اشتراک بگذاریم. نمی خواهم درباره کمپانی های دیگر نظری بدهم اما اگر فقط درباره دنبال کردن پیشرفت های این تکنولوژی بود، محصول ما زودتر از این ها عرضه می شد.
 
nintendo nx
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا