اخبار

موتورولا موتو Z3 Play با اسنپ دراگون ۶۳۶ و ۴ گیگابایت حافظه رم معرفی شد

موتو Z3 Play نام محصولی میان‌رده است که امروز توسط موتورولا معرفی شد. این تلفن هوشمند جایگزینی برای موتو Z2 Play به حساب می‌آید. همراه موبایلستان باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص این محصول به دست آوریم.
کمپانی موتورولا بعد از تکمیل محصولات پایین‌رده و اقتصادی خود با سری G6، اکنون به سراغ محصولات میان‌رده رفته است و محصولی دوست داشتنی را در این سری با نام Z3 Play معرفی کرده است. این تلفن هوشمند جایگزینی برای نسخه موفق سال گذشته با نام Z2 Play به حساب می‌آید. این تلفن هوشمند بعد از شایعات و اخبار فراوان امروز معرفی شده است و در این مقاله قصد داریم تا هرچه بیشتر با آن آشنا شویم.

مطالب مرتبط:

طراحی

موتو Z3 Play
با وجود اینکه موتورولا محصول جدید خود را در زمینه پردازنده، دوربین و بسیاری از موارد دیگر تغییر و ارتقا داده است، اما یکی از کوچک‌ترین تغییرات این تلفن هوشمند به بخش طراحی آن مربوط می‌شود. اگرچه ابعاد موتو Z3 Play نسبت به زد ۲ پلی که ۵.۵ اینچی بود تغییر زیادی نکرده است، اما در این محصول جدید شاهد نمایشگری ۶ اینچی با وضوح ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل هستیم. در واقع موتورولا با کاهش حاشیه‌های نمایشگر توانسته است صفحه نمایش بزرگ‌تری را در آن قرار دهد. از نظر کلی این تلفن هوشمند در زمینه طراحی تفاوت‌های چندان زیادی با نسخه قبلی خود نمی‌کند.
موتو Z3 Play
بدنه این تلفن هوشمند توسط شیشه پوشانده شده است که باعث می‌شود تاحدودی در برابر آب مقاوم باشد. اما این محصول نسبت به نسخه قبلی خود کمی سنگین‌تر و ضخیم‌تر است. موتو زد ۲ پلی ضخامتی در حدود ۶ میلی‌متر داشت اما این ضخامت در موتو Z3 Play افزایش یافته و حدود ۷ میلی‌متر شده است. دوربین این محصول همانند نسخه قبلی خود کمی بیرون آمده اما ضخیم شدن دستگاه باعث شده که این بیرون زدگی نسبت به محصول سال قبل کمتر باشد. ماژول دوربین موتو زد ۳ پلی به صورت دایره‌ای در پشت دستگاه قرار دارد و باعث شده این محصول نیز شبیه به سایر تلفن‌های هوشمند موتورولا باشد.

دوربین

موتو Z3 Play
بخش دوربین در موتو Z3 Play به صورت دایره‌ای طراحی شده است و در داخل آن شاهد دو سنسور هستیم. یکی از این سنسورها ۱۲ مگاپیکسلی با ۱.۴ میکرون پیکسل است که چنین سنسوری را در نسخه سال قبل نیز شاهد بودیم. سنسور دیگر موتو زد ۳ پلی ۵ مگاپیکسل قدرت دارد و از آن برای تشخیص عمق در تصاویر پرتره و Bokeh استفاده می‌شود. دوربین سلفی این محصول نیز مجهز به یک سنسور ۸ مگاپیکسلی شده است که ۱.۱ میکرون پیکسل دارد. این سنسور دارای زاویه دید گسترده است و در نتیجه آن، بخش‌های زیادی از صحنه می‌توانند داخل فریم تصویر قرار گیرند. دوربین سلفی این محصول امکان فیلم برداری با وضوح ۱۰۸۰p را دارد و قابلیت فلاش نمایشگر نیز برای آن ارائه شده است.
موتو Z3 Play

سخت افزار

از آنجایی که موتورولا موتو زد ۳ پلی از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ دراگون ۶۳۶ بهره می‌برد، این دستگاه می‌تواند ویدیوهایی با وضوح ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. پردازنده این تلفن هوشمند نسبت به نسخه قبلی خود که اسنپ دراگون ۶۲۶ بود ارتقا مختصری داشته است. این ارتقا در بخش پردازش‌های گرافیکی بیشتر به چشم می‌خورد. محصول جدید موتورولا در سری موتو از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. چنین مشخصاتی برای محصولی در این سطح کافی و خوب به نظر می‌رسد.
موتو Z3 Play
از آنجایی که این تلفن هوشمند ضخامت زیادی ندارد، پس نمی‌توان انتظار باتری بزرگی را در داخل آن داشت. این دستگاه مجهز به یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. نسخه ۸.۱ از اندروید Oreo نیز به عنوان پیش‌فرض روی این دستگاه نصب شده است. در کل انتظار می‌رود که موتو Z3 Play طول عمر باتری مطلوبی را به کاربرانش ارائه کند.

ابزار‌های جانبی و قیمت

موتو Z3 Play
محصول جدید موتورولا از ابزار‌های جانبی این شرکت تحت عنوان Moto Mods نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران از این طریق می‌توانند باتری بیشتری را به دستگاه خود اضافه کنند یا اسپیکر قدرتمند‌تری را به آن وصل نمایند. گفتنی است که سنسور اثر انگشت این محصول در کناره سمت راست دستگاه قرار گرفته است و افرادی که معتقد هستند این سنسور باید در بخش جلو یا پشتی گوشی باشد، ممکن است در این خصوص تاحدودی دلسرد شوند.
موتو Z3 Play اولین محصولی است که تا سطح زیادی با Google Lens ادغام شده است. با کمک این قابلیت، کاربران تلفن هوشمند مذکور می‌توانند مستقیما در داخل اپلیکیشن دوربین اقدام به شناسایی اشیا و مناظر کنند. همچنین امکان ترجمه متون موجود در صحنه نیز برای کاربران میسر خواهد بود.
موتو Z3 Play
این محصول دارای یک نوار نویگیشن است که دستورات حرکتی زیادی برای آن تعریف شده است. گفتنی است که کاربران این تلفن هوشمند می‌توانند با استفاده از Battery Mod یک باتری اضافه را نیز به دستگاه خود وصل کنند تا در زمان‌هایی که دسترسی چندانی به برق ندارند، مشکی در خصوص شارژ باتری برایشان پیش نیاید. محصول میان‌رده جدید موتورولا با نام Moto Z3 Play با قیمت ۴۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد. نظر شما در خصوص این تلفن هوشمند چیست؟‌ نظرات خود را با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا