اخبار

مودم ۷ نانومتری کوالکام بر روی گلکسی اس ۱۰

مودم ۷ نانومتری کوالکام بر روی گلکسی اس ۱۰
دیروز کمپانی بالاخره بعد از مدت‌ها صبر به معرفی مودم پیشگام ۷ نانومتری خود برآمد. لازم به ذکر است که این پردازنده با مودم وایرلس جدیدی به نام X24 همراه شده است که به تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به خود اجازه می‌دهد تا به‌سرعت دانلود ۲ گیگابیت بر ثانیه در حالت ۴G LTE برسند.
درزمینهٔ قدرت این مودم همین بس که اسنپ دراگون ۸۴۵ که قرار است بر روی تلفن همراه هوشمند پرچم‌دار گلکسی اس ۹ قرار بگیرد از مودم X20 استفاده می‌کند که سرعت دانلود ۱٫۲ گیگابیت بر ثانیه را برای کاربر عملی می‌کند. پس به‌این‌ترتیب می‌توانیم حدس بزنیم که این مودم جدید باقابلیت‌های بسیار قوی‌تر از نمونه قبلی خود بر روی پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ قرار خواهد گرفت که به‌احتمال بسیار قوی بر روی گلکسی اس ۱۰ سال آینده میلادی نیز وجود خواهد داشت. کوالکام البته اظهار داشته است که دستگاه‌های تجاری مجهز به X24 در انتهای سال میلادی جاری وارد بازار خواهند شد و کاربران می‌توانند از ویژگی‌های این مودم لذت ببرند.
بااین‌وجود، باید توجه داشت که مودم X24 به‌صورت ۷ نانومتری ساخته‌شده است و سامسونگ نیز اعلام کرده است که حاضر است تا تولید انبوه این سازه را در ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز کند و به‌این‌ترتیب می‌توان حدس زد که اسنپ دراگون ۸۵۵ از این مودم بسیار ظریف بهره‌مند خواهد شد. علاوه بر این‌یکی از کاربران مشهور توئیتری درزمینهٔ فناوری نیز این نکته را تا حدی تائید کرده است.
بااین‌وجود تناقضی که در این رابطه وجود دارد این است که کوالکام اظهار داشته است که دستگاه‌های دربردارنده این مودم تا آخر سال جاری میلادی به فروش خواهند رسید و از طرفی سامسونگ برای تولید انبوه این محصول ) گلکسی اس ۱۰ ( در ابتدای سال میلادی آینده اعلام آمادگی کرده است. باید دید که نتیجه این تناقض چه خواهد بود و سرنوشت تولید این مودم چه خواهد شد. در هر حال به نظر می‌رسد که گلکسی اس ۱۰ یک محصول هیجان‌انگیز خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا