اخبار

نتایج تست عمر شارژ باتری گوشی اکسپریا ایکس کامپکت سونی

بر کسی پوشیده نیست که یکی از معیارهای اصلی خرید گوشی همراه، عمر شارژ باتری آن‌هاست که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. در همین راستا وب‌سایت gsmarena عمر شارژ باتری گوشی اکسپریا ایکس کامپکت سونی، که به تازگی وارد بازار شده را مورد ارزیابی قرار داده است.
پیش از پرداختن به جزئیات نتایج عمر شارژ باتری گوشی اکسپریا ایکس کامپکت، بایستی یادآور شویم که این محصول جمع و جور سونی دارای باتری ۲۷۰۰ میلی‎آمپر ساعتی است که در رده گوشی‌های کامپکت، ظرفیت متوسطی محسوب می‌شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که گوشی اکسپریا ایکس دارای باتری اندکی کوچک‎تر با گنجایش ۲۶۲۰ میلی‎آمپر ساعتی بوده و این در حالی است گوشی اکسپریا XA نیز به باتری ۲۳۰۰ میلی‎آمپر ساعتی تجهیز شده است.
 
 باتری گوشی اکسپریا ایکس کامپکت
در هر حال نتایج اولیه عمر شارژ باتری گوشی اکسپریا ایکس کامپکت نشان می‌دهد که باتری این محصول در مکالمه ممتد در شبکه ۳G قادر است انرژی دستگاه را به مدت ۱۴ ساعت و ۱۴ دقیقه تأمین نماید. لازم به ذکر است که سونی تا پیش از این نیز چنین آماری را در رابطه با باتری گوشی اکسپریا ایکس کامپکت منتشر کرده است، از این رو آزمایش فوق نشان می‌دهد که نتایج شرایط آزمایشگاهی و آزمایش واقعی یکسان است.
 باتری گوشی اکسپریا ایکس کامپکت
در سوی دیگر، پرچم‌دار کوچک جثه سونی در آزمایش عمر شارژ باتری در زمان اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای عملکرد بهتری را از خود به جای گذاشته است؛ به طوری که باتری این محصول قادر است اکسپریا ایکس کامپکت را به مدت ۱۱ ساعت و ۲۹ دقیقه سرپا نگاه دارد. این آمار برای گوشی Xperia X با دو ساعت کمتر، ۹ ساعت و ۲۴ دقیقه بوده است.
 باتری گوشی اکسپریا ایکس کامپکت
با نگاهی به نتایج فوق می‎توان نتیجه گرفت که نمایشگر کوچک‌تر و با دقت کمتر این گوشی در این بخش به راحتی باعث برتری این گوشی در مقایسه با اکسپریا ایکس شده است. در نهایت آزمایش پخش ویدئو نشان می‌دهد که باتری این محصول در شرایط پخش ویدئو به صورت ممتد می‌تواند انرژی گوشی را ۹ ساعت و ۵۲ دقیقه تأمین کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در این آزمایش، نور صفحه نمایش بر روی ۲۰۰ نیت تنظیم شده است.
 باتری گوشی اکسپریا ایکس کامپکت
در نهایت هرچند وب‌سایت منبع معتقد است که باتری گوشی اکسپریا ایکس کامپکت قادر است در حالت طبیعی، ۷۳ ساعت دستگاه را سرپا نگاه دارد، با این حال در نظر داشته باشید که این پرچم‌دار سونی از فناوری شارژ شرکت Qnovo بهره می‌برد که با بهره‌گیری از ترفندهایی قادر است عمر شارژ باتری را افزایش دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا