اخبار تکنولوژی

سری پردازنده مدیاتک Dimensity 7300 معرفی شد

مدیاتک امروز دو چیپست میان رده جدید مدیاتک Dimensity 7300 و Dimensity 7300X را معرفی کرد. هر دو تراشه بر روی یک گره فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده‌اند و گفته می‌شود در مقایسه با Dimensity 7050، بیش از ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتری در هسته‌های عملکردی ارائه می‌دهند.

برخلاف خوشه هسته‌های Dimensity 7050 (2+6)، سری Dimensity 7300 دارای ۴ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز همراه با ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است. قابل ذکر بوده، اینها همان هسته‌هایی هستند که توسط Dimensity 7050 استفاده می‌شود. با این حال، برخی بهبودها در عملکرد و بهره‌وری انرژی وجود دارد.

برای گرافیک، سری Dimensity 7300 آخرین پردازنده گرافیکی Arm Mali-G615 را به همراه مجموعه‌ای از بهینه سازی HyperEngine مدیاتک مجهز می‌کند که هدف آن بهبود تجربه بازی است. طبق گفته مدیاتک، هر دو تراشه تجربه بازی بهبود یافته‌ای را با ۲۰درصد FPS بالاتر و ۲۰درصد مصرف انرژی کمتر در مقایسه با رقبا ارائه می‌دهند. این سری همچنین با «بهینه‌سازی منابع هوشمند»، بهینه‌سازی شبکه برای بازی‌ها، و پشتیبانی از بلوتوث LE   با صدای استریو بی‌سیم Dual-Link True ارائه می‌شود.

تفاوت بین این دو تراشه این است که تراشه دوم از نمایشگر دوگانه پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌تواند در یک دستگاه تاشو مقرون به صرفه‌تر نیز استفاده شود.

سری Dimensity 7300 همچنین با مدیاتک Imagiq 950 جدید که دارای یک HDR-ISP درجه یک ۱۲ بیتی است، بهبودهای تصویربرداری را نیز ارائه می‌کند. گوشی‌های میان رده با این سری از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی خواهند کرد. با موتورهای سخت افزاری پیشرفته، کاهش نویز دقیق (MCNR)، تشخیص چهره (HWFD) و ویدیو HDR را نیز فراهم می‌کند. عملکرد عکس فوکوس زنده و بازسازی عکس اکنون به ترتیب ۱.۳ برابر و ۱.۵ برابر سریع‌تر از Dimensity 7050 است.

به عبارت ساده، این تراشه به سازندگان OEM اجازه می‌دهد تا سیستم دوربین بهتری ارائه دهند، با این حال،  بستگی به سازندگان گوشی‌های هوشمند دارد که چگونه از قابلیت‌های اضافه شده استفاده کنند. این سری دارای مدیاتک APU 655 است که در مقایسه با Dimensity 7050 بیش از ۲ برابر بهبود عملکرد هوش مصنوعی دارد.

مدیاتک Dimensity 7300 از راه رسید

در دیگر خبرها مدیاتک پردازنده دیمنسیتی ۸۲۵۰ را معرفی کرده است، چیپست جدیدی که گوشی‌های هوشمند میان رده رده بالا را هدف قرار می‌دهد. این گوشی در اصل یک نسخه به روز شده از Dimensity 8200 بوده که پیشرفت‌های اصلی آن در زمینه هوش مصنوعی است.

تراشه ۴ نانومتری دارای یک CPU هشت هسته‌ای با یک هسته Arm Cortex-A78 دارای فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز است. همچنین یک پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 برای تصاویری روان و یک APU 580 برای پردازش هوش مصنوعی پیشرفته دارد. Dimensity 8250 دارای قابلیت‌های دوربین چشمگیر است، از سنسورهای با وضوح بالا تا ۳۲۰ مگاپیکسل پشتیبانی کرده و فیلمبرداری خیره کننده ۴K 60 فریم بر ثانیه HDR هم ارائه می‌دهد. این مدل قابلیت پشتیبانی از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با وضوح FHD+ و WQHD+ با نرخ نوسازی ۱۸۰ هرتز را دارد.

اتصال با مودم ۵G کاملاً یکپارچه که سرعت دانلود تا ۴.۷ گیگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد، در نوع خود بی‌نظیر است. از آخرین استاندارد WiFi 6E و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند. این چیپست همچنین از سیستم ناوبری NavIC هند در کنار گزینه‌های جهانی مانند GPS، BeiDou، Glonass، Galileo و QZSS پشتیبانی دارد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا