اخبار

نسخه جدید اپلیکیشن نقشه گوگل قابلیت های متنوعی را شامل می‌شود

اپلیکیشن نقشه گوگل نسخه جدیدی را دریافت کرده است که در آن شاهد برخی قابلیت‌های جدید هستیم. این نسخه برای کاربران سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده و در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
گوگل برای اپلیکیشن نقشه خود با نام Google Maps بروزرسانی جدیدی را منتشر کرده است. این بروزرسانی که شامل دستگاه‌های اندروید و iOS می‌شود قابلیت‌های جدیدی را به این سرویس اضافه می‌کند. کمپانی مذکور اعلام کرده که این آپدیت در طول روز‌های آینده برای تمام کاربران منتشر خواهد شد و روند انتشار آن به ترتیب در حال انجام است.

مطالب مرتبط:

نسخه جدید اپلیکیشن گوگل مپس دارای قابلیت‌های جدید و جالب متنوعی است که از بین این قابلیت‌ها، ۷ مورد از آن‌ها هیجان انگیز و قابل توجه هستند. در این نسخه بخش Explore مجددا طراحی شده و کاربران از طریق آن می‌توانند نسبت به بررسی پیشنهاد‌های مربوط به رستوران، کافه و موارد مشابه اقدام کنند. قابلیت دیگر این نسخه لیست جدید مکان‌های محبوب و جستجوی محلی است که از طریق الگوریتم‌های گوگل تهیه می‌شود. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که در یک مکان خاص، بهترین غذا را برای خوردن انتخاب کنند.
اینستاگرام Explore
بخش Explore در دستگاه‌های اندرویدی از این پس رویداد‌های مهم و فعالیت‌هایی که در شهر انجام می‌شوند را نیز لیست کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این بخش تصاویر و توضیحاتی را نیز در این خصوص به کاربران نمایش می‌دهد و امکان فیلتر کردن آن‌ها از طریق گزینه طبقه‌بندی نیز وجود دارد.
اگر قابلیت تاریخچه موقعیت خود را فعال کرده باشید، نسخه جدید اپلیکیشن نقشه گوگل می‌تواند گزینه‌های مناسب‌تری را برای شما پیشنهاد دهد. برای مثال اگر به رستوران‌های خاصی رفته‌اید و از غذایشان لذت برده‌اید، در دفعات بعدی نیز این رستوران در لیست پیشنهاد‌های شما ظاهر خواهد شد. بسیاری از ویژگی‌های جدیدی که در این نسخه به نقشه گوگل اضافه شده‌اند، بیشتر مربوط به معرفی مکانی برای خوردن غذا هستند. در حقیقت هر چه بیشتر کاربران خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های مورد علاقه‌شان را به نقشه گوگل اطلاع دهند، این سرویس پیشنهاد‌های بهتری را در اختیارشان خواهد گذاشت.
یک سربرگ جدید نیز در نسخه جدید اپلیکیشن نقشه گوگل به این سرویس اضافه شده است که For You نام دارد. این سربرگ تمام اتفاقاتی که در اطراف شما در حال جریان است را به اطلاع شما می‌رساند. برای مثال اگر یک رستوران یا کافه جدیدی در اطراف شما تاسیس شده باشد، این موضوع از طریق سربرگ مذکور گزارش داده خواهد شد. البته باید توجه داشت که این قابلیت در حال حاضر تنها برای کاربران سیستم عامل اندروید در آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و ژاپن در دسترس است.
بر اساس اعلام گوگل، نسخه جدید اپلیکیشن این کمپانی برای دستگاه‌های اندروید و iOS به ترتیب منتشر می‌شود و کاربران می‌توانند از طریق گوگل پلی یا اپ استور نسبت به دریافت آن اقدام کنند. البته باید توجه داشت که در حال حاضر برخی از قابلیت‌های اصلی آن فعال نشده‌اند و در آینده نزدیک شاهد این اتفاق خواهیم بود.
همان‌طور که در این مقاله از موبایلستان مطالعه کردید، با اپلیکیشن جدید نقشه گوگل و قابلیت‌های آن آشنا شدیم. نظر شما در خصوص این قابلیت‌ها چیست؟ با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا