اخبار

نسخه کامل ویندوز ۱۰ بر روی تلفن‌های همراه عرضه نخواهد شد

ویندوز ۱۰

مایکروسافت در حال حاضر در حال کار بر روی در دسترس کردن ویندوز ۱۰ بر روی دستگاه‌های ARM است. به همین منظور نیز یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که توسط کاربران در این زمینه مطرح می‌شود درباره امکان راه‌یابی ویندوز ۱۰ به تلفن‌های همراه هوشمند است.

از طرفی نیز سخت‌افزار ARM که از کامپیوترهای خانگی جدید پشتیبانی خواهد کرد بر روی تلفن‌های همراه هوشمند نیز در دسترس است. اولین پردازنده برای راه‌اندازی این دستگاه‌ها نیز اسنپ دراگون ۸۳۵ کمپانی کوالکام بوده که در حال حاضر بر روی پرچم‌دارانی نظیر سامسونگ گلکسی اس ۸ و HTC U11 یافت می‌شود. پردازنده‌های سابق در این خط تولید در تلفن‌های همراه لومیا دیده می‌شوند.

اگر بخواهیم به‌صورت نظری دراین‌باره بحث کنیم باید به یاد داشته باشیم که مایکروسافت می‌تواند این امر را ممکن سازد. این کمپانی می‌تواند با این کار سیستم عاملی بسیار قوی‌تر از آنچه امروزه برای کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در اختیار است را به آن‌ها ارائه کند. کاربران می‌توانند از طریق این سیستم عامل نرم‌افزارهای بسیار قوی‌تری از جمله نسخه دسکتاپ آفیس را بدون در اختیار داشتن لپ‌تاپ یا تبلت بر روی تلفن همراه خود اجرا کنند. البته باید در نظر داشت که ویندوز ۱۰ بر روی ARM می‌تواند علاوه بر نرم‌افزارهای موجود در ویندوز استور، نرم‌افزارهای ۶۴ بیتی را نیز اجرا کند.

با این حال مایکروسافت اعلام کرده است که برنامه‌ای برای عملی ساختن این ایده ندارد زیرا فایده اصلی وجود ویندوز ۱۰ بر روی دستگاه‌های ARM ارائه باتری قوی‌تر و قابلیت اتصال به کاربران ویندوز است. اگر بیشتر به آن فکر کنیم می‌توانیم بفهمیم که این قابلیت هم‌اکنون نیز در ویندوز ۱۰ موبایل در دسترس است زیرا این دستگاه‌ها همگی با پردازنده‌های اسنپ دراگون کار می‌کنند.

بااین‌وجود و علی‌رغم تمامی این صحبت‌ها، داشتن ویندوز ۱۰ بر روی تلفن‌های همراه هوشمند می‌تواند علاقه‌مندی بسیاری را برای کاربران ایجاد کرده و تحول عظیمی را در بازاری ایجاد کن که سال‌هاست تغییر به خصوصی در آن دیده نشده است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا