اخبار تکنولوژی

نسل بعدی نینتندو سوییچ به نمایشگر سامسونگ مجهز است

اخیراً فاش شد که دستگاه بازی قابل حمل اولد Steam Deck از پنل OLED سامسونگ دیسپلی استفاده می‌کند. اکنون، گزارش شده است که نسل بعدی نینتندو سوییچ می‌تواند از یک پنل OLED سامسونگ دیسپلی نیز استفاده کند و این حرکت می‌تواند به دلیل مسائل مربوط به نقض پتنت باشد که BOE درگیر آن است.

طبق گزارش‌ها، نینتندو در حال مذاکره با Samsung Display برای استفاده از پنل‌های OLED دومی در نسل بعدی نینتندو سوییچ است. ظاهراً هم نینتندو و هم استیم پنل‌های OLED شرکت چینی BOE را در نظر گرفتند، اما تصمیم گرفته شد از پنل‌های OLED سامسونگ دیسپلی استفاده کنند. اخیراً، سامسونگ دیسپلی در ژوئن ۲۰۲۳، علیه BOE و هفت شرکت تابعه آن در تگزاس، ایالات متحده، شکایتی را برای نقض حق ثبت اختراع تنظیم کرده است. این شکایت ادعا می‌کند که BOE مالکیت معنوی آن را به سرقت برده، فناوری‌هایش را شبیه‌سازی کرده و به‌طور غیرقانونی این پنل‌های OLED را فروخته است.

طبق گزارش‌ها، نینتندو و Valve برای دریافت پنل‌های OLED با قیمت‌های ارزان‌تر از BOE مذاکره کردند، اما پس از شکایت سامسونگ دیسپلی علیه BOE، هر دو شرکت به Samsung Display روی آوردند، حتی اگر پنل‌های آن هزینه بیشتری داشته باشند. این شرکت‌ها نمی‌خواهند با اختلالات احتمالی مرتبط با نقض پتنت در زنجیره تامین خود مقابله کنند.

نسل بعدی نینتندو سوییچ با نمایشگر بهتر

گفته می‌شود که پنل‌های اولد BOE پنج حق ثبت اختراع صفحه نمایش سامسونگ، از جمله فناوری Diamond Pixel را نقض می‌کنند. BOE در ماه می ۲۰۲۳ از سامسونگ دیسپلی و سامسونگ الکترونیکس چین در اولین دادگاه متوسط مردمی چونگ کینگ شکایت کرد. از آنجایی که این سری از شکایت‌ها ممکن است بسیار طول بکشد، مشتریان نمی‌خواهند در این مورد اختلالی صورت گیرد و پنل های اولد Samsung Display را ترجیح می‌دهند.

برکسی پوشیده نیست که سامسونگ یکی از برترین برندهای تولیدکننده پنل بوده و عجیب نیست که نینتندو به سراغ این کمپانی بزرگ فناوری کره‌ای برای تامین نمایشگر کنسول نسل جدید قابل حمل خود برود. سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین تامین کنندگان نمایشگر بسیاری از لپ‌تاپ‌ها، تبلت، گوشی و برخی دیگر دستگاه‌های دیجیتال است.

بنابراین عجیب نبوده که شرکتی چون نینتندو به سراغ این برند مطرح و محبوب برود. به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا