اخبار

نوار شیشه‌ای پشت بعضی از تلفن‌های نکسوس ۶ پی شکسته‌اند

 

photo_2015-11-08_19-47-39

 
به تازگی اخباری مبنی بر شکسته شدن نوار شیشه‌ای برآمده روی بدنه پشتی نکسوس ۶ پی گوگل و هواویمنتشر شده است. اگرچه کیفیت ساخت این گوشی در سطح بالایی است، اما هنوز مشخص نیست که شکسته شدن نوار شیشه‌ای آن تصادفی است یا نقص این گوشی به شمار می‌رود.
نکسوس ۶P محصول مشترک هواوی و گوگل است و به عنوان پرچمدار امسال گوگل روانه بازار شده است. گوگل همچنین با همکاری ال‌جی یک نکسوس دیگر به نام نکسوس ۵X را معرفی کرد که قیمت پایین‌تری دارد. از بین این دو قطعا مدل برتر از نظر قدرت پردازشی و کیفیت ساخت، نکسوس ۶ پی است. با این حال به نظر می‌رسد، کیفیت ساخت نکسوس ۶ پی آنقدرها که در ابتدای معرفی‌ تصور می‌کردیم عالی نیست.
گمانه‌زنی‌ها درباره کیفیت بدنه نکسوس ۶P از زمانی آغاز شد که یکی از کاربران یوتیوب، ویدیویی از خم شدن این محصول را منتشر کرد. در جدیدترین مباحث داغ وب‌سایت Reddit شاهد آن هستیم که بسیاری از کاربران از مقاومت پایین نوار شیشه‌ای که در بالای دستگاه، روی بدنه پشتی قرار گرفته، صحبت می‌کنند.
کاربران می‌گویند بدون آن که دستگاه از دستشان بیفتد یا تحت فشار باشد، نوار شیشه‌ای برآمده در پشت آن می‌شکند. حتی یکی از کاربران مدعی شده که نکسوس جدیدش روی میز قرار گرفته بوده و ناگهان بدون هیچ دلیلی نوار شیشه‌ای پشت آن خرد شده است. ممکن است بسیاری از این ادعاها دروغین باشند و ممکن است برخی از آنها نیز بر اثر حادثه‌ای خاص شکسته باشند. اما بعید هم نیست که این یک مشکل اساسی در طراحی نکسوس ۶ پی باشد؛ نوار شیشه‌ای که نقش محافظ دوربین را بازی می‌کند توسط بدنه‌ای فلزی احاطه شده است. احتمالا به دلیل فشاری که بدنه سخت فلزی به این بخش شیشه‌ای وارد می‌کند، در آن منطقه تنشی وجود داشته باشد که باعث شود با کمترین ضربه‌ای، بخش شیشه‌ای بشکند.
هنوز مشخص نیست که چه تعداد از نکسوس ۶ پی‌ها با این مشکل مواجه شده‌اند و میزان آسیب دیدگی تا چه حد بوده است. احتمالا پس از مدتی مشخص خواهد شد که آیا این موضوع یک مشکل اساسی در طراحی گوشی ۶ پی است یا فقط با یک موج خبری که بر اثر چند اتفاق استثنایی به وجود آمده روبرو هستیم!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا