اخبار

نوا ۵ هوآوی در بنچمارک ها فاش شد

بنچ مارک AnTuTu به مشخصات گوشی هواوی ۵i دست یافت. تراشه Kirin 710 قدرت این گوشی را به رخ می کشد. احتمال دارد که دو گوشی هواوی نوا ۵ و هواوی نوا ۵i در ماه ژوئن عرضه شوند. شماره مدل  GKL-LX3 به گوشی هواوی نوا ۵i است که در بنچمارک گیگ پنج مشخص شده بود و حالا مشخصات همین گوشی در بنچمارک AnTuTu افشا شده است.

رزولوشن گوشی گوشی هواوی ۵i ، فول اچ دی پلاس است و یک تراشه  Kirin 710  قدرت این گوشی را به رخ می کشد و رم ۴ گیگابات برای تامین حافظه بیشتر برای آن مدنظر گرفته شده است. حافظه داخلی گوشی ۶۴ گیگا بایت است و نشان می دهد که کاربر می تواند مدارک بیشتری را در گوشی خود ذخیره کند. سیستم عامل اندروید ۹ پای و رابط کاربری EMUI 9.1   در این گوشی به کار گرفته شده است. امتیاز ۷۱۵/۱۳۱ برای گوشی هواوی ۵i  در این بنچ مارک به ثبت رسیده است.

کسب مجوز FCC ایالات متحده آمریکا و NCC تایوان برای این گوشی خود مزیتی بزرگ محسوب می شود. گوشی هواوی ۵i  در دو نسخه متفاوت ۱۲۸ و ۶۴ گیگا بایتی به کاربران عرضه خواهد شد. می توان در این گوشی حافظه خارجی راهم استفاده کرد و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت انرژی این گوشی را تامین می کند. شاید گوشی هواوی ۵i  با نام  P20   لایت ۲۰۱۹ در برخی کشورها عرضه شده و به فروش برسد. اندازه صفحه نمایش ۶.۴ اینچی با حفره درون و سنسور اثر انگشتی در پنل پشتی از مشخصات دیگر این گوشی به شمار می رود.

دوربین سه گانه با سنسورهای ۸، ۲ و ۲۴ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۱۶ مگا پیکسل نشان می دهد که کاربر می تواند عکس های و تصاویر با کیفیتی را تهیه کند. قیمت این دستگاه در اتحادیه اروپا ۳۳۰ یا ۲۸۰ یورو عرضه خواهد شد. روزلوشن صفحه نمایش آن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل بوده و نشان می دهد شما می توانید تصاویر و ویدیوها را با کیفیت بالایی مشاهده کنید. سنسورهای نزدیکی، قطب نما، اثر انگشت، ژیروسکوپ در این گوشی به کار گرفته شده است. شبکه های مختلفی در آن به کار گرفته شده است.

بعد از تحریم شرکت هواوی توسط دولت آمریکا، ابتکار و نوآوری بیشتر شده است و علی رغم تحریم ها این شرکت توانسته به موفقیت های بزرگی دست یابد و بتواند محصولات خود را به طرفداران خود عرضه کند. شرکت هواوی در گوشی جدید خود، از آخرین تکنولوژی ها استفاده کرده است. وجود حافظه های داخلی و رم نشان می دهد که شرکت برای ذخیره سازی فایل ها فضای بیشتری را قائل شده تا کاربر بتواند با خیال راحت مدارک خود را در داخل گوشی نگهداری کرده و در صورت لزوم آن ها را به نفرات مربوطه ارسال کند و یا مدارک دیگری را از دوستان خود دریافت کرده و یا حتی از اینترنت دانلود کرده و در گوشی خود نگاهداری کند.

این که گوشی در دو نسخه متفاوت براساس حافظه های مختلف عرضه خواهد شد مشخص است که شرکت به بودجه کابران خود نیز توجه کرده است. امیدواریم که شرکت هواوی فناوری های جدیدی را در نسخه های بعدی به کار بگیرد.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا