اخبار

نوکیا فصل اول ۲۰۱۹ را با ضرر مالی پشت سر گذاشت

نوکیا، شرکت نام آشنای بخش تولید تجهیزات مخابراتی و گوشی های هوشمند، گزارش مالی مربوط به سه ماهه نخست ۲۰۱۹ را منتشر کرد. در این گزارش زیان های مالی به چشم می خورد که در پیش بینی های انجام شده توسط نوکیا اصلا جایی نداشته است. به دنبال این موضوع مسئولان نوکیا یکی از دلایل این ضرر پیش آمده را تاخیر در پرداخت های پروژه های نسل پنجم دانسته اند. همچنین چالش های پیش آمده برای هواوی نیز موجب سرمایه های شتاب دهنده در پروژه های آنان شد. مجموع این گفته ها و شرایط پیش آمده سقوط ارزش سهام نوکیا را به‌ دنبال داشت.

این شرکت فندلاندی به این میزان از گفته ها بسنده نکرد و در ادامه افزود که چالش های بیشتری در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ در راه بود و به دنبال این موضوع و گزارش مالی شرکت، سهام شرکت با ۱۰ درصد سقوط به پایین ‌ترین حد خود در ۶ ماه گذشته رسید. تا به امروز این شرکت حدود ۲۰۰ میلیون یورو از طریق پروژه های ۵G انجام شده در آمریکای شمالی درامد کسب کرده که البته هنوز هیچ دریافتی را در پی نداشته است. دقیقا همین موضوع عدم نقد کردن درامد ها، موجب ضرر مالی برای فنلاندی ‌ها شد. به‌ هرحال هزینه‌ های انجام شده به احتمال زیاد تا پایان این سال در حساب این شرکت خواهد بود.

نوکیا درحالی که در سال گذشته در بخش شبکه توانسته بود، ۴۶ میلیون یورو سود را بدست اورد، گزارش جدید این شرکت خبر از ضرر ۲۵۴ میلیون یورویی برای این بخش می دهد. به‌ هرحال سرمایه ‌گذاری‌ های شرکت در فناوری‌ های جدید مخصوصا ۵G هزینه‌ هایی را به‌ همراه داشت و نوکیا هنوز منتظر بازگشت آن سرمایه‌ ها است. آن‌ ها در بیانیه ‌ای پیرامون گزارش مالی اعلام کردند:

شروع ضعیف ابتدای سال ۲۰۱۹ و فشارهای پیش رو در ادامه‌ نیمه اول سال، فشارهای زیادی را در نیمه‌ دوم سال به مدیریت شرکت وارد خواهد کرد. البته که اریکسون سوئد و هواوی چین رقبای اصلی نوکیای فنلاندی در صنعت مخابرات هستند که با چالش های پیش آمده برای شرکت چینی از سمت آمریکا و وارد کردن اتهامات جاسوسی، به نظر می رسد که این شرکت شانس زیادی برای پیشروی در بازار دارد. به دنبال این موضوع نوکیا در ادامه‌ بیانیه‌ خود با اشاره به مشکلات پیش آمده برای هواوی و نگرانی‌ های امنیتی در صنعت می‌ گوید که برخی از مشتریان، فشارهایی را به شرکت وارد می ‌کنند و با سرمایه‌ گذاری کوتاه‌ مدت به ‌دنبال نتایج بلندمدت بهینه هستند.

نوکیا ادعا می کند که ۳۶ قرداد تجاری در بخش نسل پنجم ارتباطات توانسته است، انعقاد کند که پیش بینی های خود برای ادامه سال را نیز مانند آنچه در ژانویه بیان کرده بود را تکرار کرد. این شرکت در آن ماه خبر از عملکرد ضعیف در فصل اول ۲۰۱۹ داده بود. آن ‌ها درآمد هر سهم را در ادامه‌ سال ۲۰۱۹ بین ۰.۲۵ تا ۰.۲۹ یورو و برای سال ۲۰۲۰ بین ۰.۳۷ تا ۰.۴۲ یورو پیش ‌بینی کردند.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا