ریپورتاژ آگهی

خرید آسان انواع گوشی از فروشگاه لیپک: نکات مهم برای خرید گوشی

برای خرید گوشی باید چه عواملی را در نظر گرفت؟ چگونه می­توانیم یک خرید امن و راحت را تجربه کنیم؟ جواب تمامی این سوالات در پیش ماست. در این مقاله همراه ما باشید تا یک راهنمای جامع و کامل را برای خرید موبایل تقدیم حضورتان کنیم.

هنگام خرید گوشی باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟

برای خرید یک گوشی خوب باید معیار­های زیادی را در نظر بگیریم. در ادامه این مطلب برخی از این معیار­ها را با هم بررسی می­کنیم تا شما به هنگام خرید گوشی موبایل آگاهی بیشتری داشته باشید.

برند

برند گوشی یکی از عواملی است که افراد باید به هنگام خرید به آن توجه داشته باشند. البته که وقتی بودجه مشخصی را در نظر بگیریم خود به خود یک سری برند­ها از میان برداشته می­شوند و در انتخاب محدودتر خواهیم بود. مثلا اگر به اندازه قیمت گوشی نوکیا بودجه داشته باشیم، عملا برند اپل از لیست ما حذف خواهد شد. انتخاب برند تا حد زیادی به سلیقه و تجربه شما از یک برند مشخص بستگی دارد.

مثلا اگر تا به امروز از گوشی­های سامسونگ استفاده کرده­اید، شاید کار با گوشی­های شیائومی کمی برایتان سخت به نظر برسد. از طرفی هم ممکن است گاهی لوازم جانبی یک برند خاص در ایران سخت پیدا شود و در تهیه آن دچار مشکل شوید. در مجموع برای خرید یک گوشی موبایل مناسب باید درباره برند­های مختلف تحقیق کنید و موردی را انتخاب کنید که بهترین گزینه در لیست شماست.

باتری

از زمان ظهور گوشی­های هوشمند باتری برای مردم تبدیل به یک مشکل اساسی شد. چراکه تا قبل از این گوشی­های نسل پیشین به علت مصرف انرژی کمتر شارژ را در زمان بسیار بیشتری نگه می­داشتند اما حالا شرایط فرق کرده بود. به مرور زمان کاربران با این موضوع کنار آمدند به دنبال گوشی­ای گشتند که شارژدهی بهتری نسبت به هم رده­های خود داشته باشد.

امروزه­ گوشی­های هوشمند از باتری لیتیومی استفاده می­کنند که این باتری­ها از ۶۰۰ الی ۶۰۰۰ میلی­آمپر قدرت دارند. مسلما هرچقدر که قدرت باتری بیشتر باشد شارژدهی آن هم بیشتر خواهد بود. البته که زمان شارژشدن آن نیز مهم است. بعضی از گوشی­ها از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می­کنند که باعث خواهد شد گوشی شما سریع­تر شارژ شود.

ظرفیت حافظه

برای خرید گوشی ظریفت حافظه نیز عامل مهمی است. گوشی امروزی از ۳۲ گیگابایت تا ۱ ترابایت می­توانند حافظه داخلی داشته باشند که البته بسته به برند و مدل گوشی یک عدد فرق خواهد کرد. هر چقدر که حافظه گوشی بیشتر باشد به قیمت گوشی موبایل افزوده خواهد شد. حافظه بیشتر کمک می­کند گوشی شما فضای بیشتری برای نصب­های ضروری و آپدیت­ها داشته باشد و همچنان مثل روز اول سریع بماند. میزان استفاده شما از حافظه گوشی نیز در خریدتان تاثیرگذار است. اگر عادت دارید یک آرشیو بزرگ در گوشی خود ذخیره کنید به دنبال ظرفیتی بیشتر از ۱۲۸ گیگ برای گوشی خود باشید.

خرید آسان انواع گوشی از فروشگاه لیپک

حافظه رم

حافظه رم برای دسترسی سریع­تر شما به قسمت­های مختلف گوشی طراحی شده است. این حافظه کمک می­کند که شما به شکل هم‌زمان فعالیت­های بیشتری روی گوشی خود انجام دهید. حافظه­ رم در گوشی­های هوشمند امروزی ۲، ۳، ۴، ۶، ۸ و ۱۶ گیگابایت هستند. انتخاب حافظه رم بستگی به انتظار و هدف شما از خرید گوشی نیز دارد. اگر برای امور روزمره به دنبال یک میان رده خوب هستید رم بین ۴ تا ۶ گیگابایت جواب‌گوی نیاز شما خواهد بود. اگر هم به دنبال یک بالارده گران‌قیمت یا یک گوشی برای گیمینگ و بازی کردن هستید، رم بالای ۶ گیگ را انتخاب کنید.

دوربین

دوربین یکی از عواملی است که برای استفاده روزمره اهمیت بالایی دارد. زمان زیادی که دوربین­ها وارد گوشی موبایل شده­اند اما کیفیت آنها تقریبا زمان کوتاهی است که به حد مطلوب رسیده است. گوشی­های هوشمند امروزه از چند دوربین بهره می­برند. به جز دوربین اصلی دوربین­های ثانویه در نقش یک مکمل برای دوربین اصلی هستند و کمک می­کنند که تصویر بهتری ثبت شود.

میزان رزولوشن یا مگاپیکسل یک دوربین به معنی با کیفیت­تر بودن آن نیست و تنها به این معنی است که تصاویر ثبت شده با این دوربین در هنگام زوم تراکم پیکسلی بالایی دارند و کیفیتشان افت نمی­کند. یک دوریبن باکیفیت را باید با تمام عواملش یعنی اندازه دیافراگم، عمق میدان دید، تراکم پیکسلی و … سنجید. برای مقایسه دوربین های گوشی موبایل می‌توانید بررسی تخصص گوشی را در سایت‌هایی مثل gsmarena یا dxomark مطالعه کنید.

بودجه

مقدار بودجه­ای که برای خرید گوشی در نظر گرفته­اید، کار شما را بسیار راحت­تر می­کند. با انتخاب بازه قیمتی شما عملا مقدار زیادی از مدل­ها و برند­ها را فیلتر کرده­اید. پس انتخاب ساده­تری در پیش خواهید داشت. گوشی­های هوشمند را از نظر قیمت، سخت‌افزار و نوع کاربرد می­توان به چهار دسته پایین­رده، میان­رده، بالارده وپرچم­دار تقسیم‌بندی کرد. گوشی­های میان رده برای استفاده روزمره مناسب هستند.

قیمت گوشی بالارده بیشتر است و در مقابل امکانات به‌روزتری در اختیار شما قرار می­دهد. گوشی­های پرچم­دار آخرین مدل معرفی شده از هر برند هستند که تنها مناسب افرادی است که علاقمند به حوزه تکنولوژی بوده و به دنبال بهترین­ها هستند. برای چک کردن قیمت گوشی موبایل مورد نظر خود سری به وبسایت لیپک بزنید.

فروشگاه

امروزه برای خرید گوشی دیگر نیاز نیست به شکل حضوری به فروشگاه مراجعه کنید و دردسر­های خرید را به جان بخرید. تنها کافیست سری به یک فروشگاه لوازم دیجیتال مثل لیپک بزنید و مدل­ و مشخصات مختلف یک گوشی موبایل را با دیگر مدل مقایسه و در نهایت خریدی لذت­بخش را تجربه کنید.

سخن آخر

برای خرید گوشی نیاز است که تمامی موارد بالا را در نظر بگیرید. با دانستن این موارد شما خرید آسانی را تجربه خواهید کرد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. ممنون عالی بود.
    فقط اگر امکان داره مطالب درباره گزینه های کاربردی موبایل بیشتر بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا