اخبار

نگاهی بر قابلیت های جدید واتس اپ در نسخه ۲٫۱۲٫۵۱

واتس اپ – سرویس پیام رسان اینترنتی تحت مالکیت فیس بوک – به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی در حال رشد جهان شناخته می شود. با توجه به روند رشد کاربران در این سرویس (بیش از یک میلیارد کاربر)، اپلیکیشن آن مدام قابلیت های جدیدی را در قالب آپدیت ها ارائه می کند.در ادامه مروری داریم بر چند قابلیت جدید واتس اپ در نسخه ۲٫۱۲٫۵۱ .
اما آیا در هر آپدیت به راحتی می توان تغییرات کلیدی و مهم را شناسایی کرد؟ در نسخه جدید واتس اپ ،چند قابلیت جدید و کلیدی دیده می شوند که شاید متوجه آن ها نشده باشید. در این مقاله به بررسی این موارد می پردازیم.
جهت دریافت این قابلیت های جدید باید اپلیکیشن خود را به روز کرده و به نسخه ۲٫۱۲٫۵۱ برسانید. این به روز رسانی هم اکنون برای اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است. جهت دانلود برنامه می توانید از لینک های زیر بهره گیرید:

زوم و ویرایش ویدیو ها در واتس اپ

این قابلیت جدید واتس اپ نحوه کار با ویدیو هایی که دراین اپلکیشن به اشتراک می گذارید را کاملا تغییر می دهد. تمامی ویدیو هایی که دانلود می کنید، همچون اپلیکیشن گالری قابلیت زوم شدن را دارند. کنترل حالت زوم ویدیو ها در ابتدا کمی سخت به نظر می رسد اما کم کم به آن عادت می کنید.
چند قابلیت جدید واتس اپ
علاوه بر این حالا کاربر امکان باز کردن ویدیو در یک پنجره شناور و پاپ آپ را دارد؛ قابلیتی مشابه با این در اپلیکیشن یوتیوب نیز تعبیه شده است. بدین ترتیب می توانید در حین تماشای ویدیو، به مکالمه در واتس اپ ادامه دهید. علاوه بر این واتس اپ حالا شامل گزینه های ابتدایی ویرایش ویدیو ها می شود که از جمله آن ها می توان به کراپ کردن و کاهش حجم اشاره کرد.

ارسال پی دی اف ها و به اشتراک گذاری از فضای ابری در واتس اپ

خوشبختانه در فضای وب، سایت های بی نظیری در زمینه کتاب های الکترونیکی رایگان – چه به زبان انگلیسی و چه فارسی – پیدا می شوند. اما همه این کتاب ها در فرمت پی دی اف هستند. تا قبل از این کاربران نمی توانستند فایل های پی دی اف خود را با دوستان در واتس اپ به اشتراک بگذارند. همچنین امکان ارسال رسید های خرید با کارت اعتباری – که در اینباکس ایمیل که به فرمت PDF می شوند – در این سرویس فراهم نبود.
چند قابلیت جدید واتس اپ
حالا همه این ها تغییر کرده و در جدیدترین نسخه برنامه قادر هستید هر فایلی با فرمت پی دی اف و سایر فرمت های مربوط به اسناد اداری را برای دوستان و همکاران خود ارسال کنید.قابلیت جدید واتس اپ

به اشتراک گذاری تصاویر از درایو های فضای ابری در واتس اپ

از به اشتراک گذاری اسناد حرف زدیم، حالا باید بگوییم که کاربران واتس اپ قادر هستند به درایو اختصاصی خود در فضای ابری (دراپ باکس، آی کلود و …) رفته و تصاویر و فایل های خود را مستقیما از آنجا به اشتراک بگذارید؛ بدین ترتیب به قابلیت اشتراک گذاری تمامی فایل ها در این پیام رسان یک قدم نزدیک تر شده ایم.
چند قابلیت جدید واتس اپ
لازم به ذکر است جهت استفاده از این قابلیت حتما باید اپلیکیشن اختصاصی فضای ابری مورد نظر را بر روی تلفن خود نصب داشته باشید. همچنین نصب بودن گوگل داکس و مایکروسافت آفیس در تلفن جهت ویرایش حرفه ای اسناد پیشنهاد می شود.

چینش خودکار لینک ها، اسناد و فایل های صوتی تصویری اشتراکی واتس اپ

با این قابلیت جدید واتس اپ ، حالا کاربران می توانند برایتان اسناد مختلفی را ارسال کنند. تصاویر و لینک ها نیز از قبل در واتس اپ پشتیبانی می شدند؛ احتمالا در بخش فایل های به اشتراک گذاشته شده در این اپلیکیشن ترافیک نسبتا شلوغی به وجود خواهد آمد. چگونه به تمامی این فایل ها نظم بخشیم؟ خوشبختانه این مشکل نیز در نسخه جدید واتس اپ به فراموشی سپرده شده است و تمامی فایل ها مطابق تصویر زیر به خوبی دسته بندی و چینش می شوند:
چند قابلیت جدید واتس اپ
امیدواریم از این مقاله نهایت بهره را برده باشید. از جمله سایر تغییرات جدید در این پیام رسان می توان به پاک سازی گفت و گو بدون پاک شدن پیام های ستاره دار و کنترل تنظیمات دانلود در حالت دیتا یا وای فای اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم حتما نسخه جدید واتس اپ را نصب و از تمامی امکانات جدید آن لذت ببرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا