اخبار

نیمی از مردم جهان هنوز آفلاین هستند

در حالی که گفته می‌شود نیمی از مردم جهان بازی محبوب Pokemon را روی گوشی خود نصب کرده‌اند، نیم دیگر ساکنان کره خاکی هنوز به اینترنت هم دسترسی ندارند.

اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در آخرین گزارش خود پیش‌بینی کرد پایان سال ۲۰۱۶ میلادی ۵۳ درصد مردم جهان معادل ۳٫۹ میلیارد نفر همچنان به اینترنت دسترسی نخواهند داشت.
حتی در اروپا که متصل‌ترین منطقه جهان به اینترنت محسوب می‌شود، ۲۰٫۹ درصد از مردم هنوز آنلاین نشده‌اند. در آفریقا که کمترین میزان اتصال به اینترنت گزارش شده است این رقم به ۷۴٫۹ درصد می‌رسد.
 
internet access (1)
 
این آمار و ارقام بخشی از پیش‌بینی‌های مربوط به گزارش سالانه آژانس ITU به عنوان بخشی از سازمان ملل متحد است. در این گزارش همچنین گفته شد برای اتصال مردم به اینترنت بین کشورهای فقیر و ثروتمند شکاف بزرگی وجود دارد و البته از نظر جنسیتی، بین زنان و مردان نیز همین شکاف دیده می‌شود.
در آخرین آمارها گفته شد چهار نفر از هر پنج ساکن کشورهای پیشرفته به اینترنت متصل هستند و در مقابل تنها ۴۰ درصد ساکنان کشورهای در حال توسعه از اینترنت استفاده می‌کنند. در گزارش سازمان ITU کشورهایی که کمترین میزان توسعه‌یافتگی را داشتند از جمله هائیتی، یمن، میانمار و اتیوپی، تنها ۱۵٫۲ درصد از ساکنان آنها به اینترنت متصل بودند.
 
منبع : موبنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا