راهنمای خرید گوشی موبایل

هرآنچه که باید درباره خرید realme gt 6t بدانید

کشور چین با برندهایی مانند هواوی و شیائومی نشان داده که در زمینه فناوری بسیار تواناست و حتی می‌تواند از اپل و سامسونگ پیشی بگیرد. اما چین به این دو برند محدود نمی‌شود و بسیاری از شرکت‌های چینی در حال توسعه برندهای جدید هستند. یکی از این برندها، ریلمی، با سرعت خوبی در حال رشد و پیشرفت است و با تولید گوشی‌های جذاب طی چند سال اخیر به فروش بالایی توانسته دست پیدا کند.

در ادامه به معرفی مشخصات گوشی میان‌رده GT 6T از برند ریلمی می‌پردازیم. اگر برای خرید گوشی با وام موبایل گوشی میان‌رده GT 6T مدنظرتان است، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

طراحی ظاهری

طراحی زیبای Realme GT 6T با نمایشگر فول-اسکرین، انحنای صفحه نمایش در لبه‌ها و تضاد بافت دوگانه در قسمت پشتی، جلوه‌ای شکیل به این اسمارت‌فون بخشیده است. این گوشی در دو رنگ سبز (Razor Green) و نقره‌ای (Fluid Silver) عرضه شده و تضاد مات و براق در قسمت پشتی آن، به خصوص در ناحیه دوربین براق و بخش مات پایین، جذابیت ویژه‌ای به وجود می‌آورد. Realme GT 6T با ضخامت ۸.۶۵ میلی‌متر، وزن ۱۹۱ گرم دارد.

نمایشگر

نمایشگر ۶.۷۸ اینچی Realme GT 6T از نوع LTPO AMOLED با رزولوشن (۱۲۶۴×۲۷۸۰ پیکسل) است. این نمایشگر نرخ تاچ لحظه‌ای ۲/۵۰۰ هرتز و نرخ به‌روزرسانی حداکثر ۱۲۰ هرتز دارد که به لطف تکنولوژی ۸T LTPO، تا ۱ هرتز کاهش می‌یابد و در نتیجه مصرف باتری کمتر می‌شود. برجسته‌ترین ویژگی آن، روشنایی ۶هزار نیتی (حداکثر روشنایی نقطه‌ای) است که ریلمی آن را روشن‌ترین نمایشگر صنعت اسمارت‌فون می‌داند. روشنایی استاندارد آن هزار نیت است و در حالت HBM به ۱/۶۰۰ نیت می‌رسد.

پردازشگر

Realme GT 6T با تمرکز ویژه بر گیمینگ، از قابلیت GT Mode ۵.۰ بهره می‌برد که با تثبیت فریم به کمک هوش مصنوعی، بازی‌ها را روان‌تر می‌کند. ویژگی Dedicated Gaming Memory به بهبود اجرای بازی‌های سنگین کمک می‌کند و بخشی از CPU/GPU را منحصرا به بازی اختصاص می‌دهد.

برای جلوگیری از داغ شدن چیپست، سیستم خنک‌کننده اتاقک بخار سه‌بعدی دوگانه با مساحت ۱۰,۰۱۴ میلی‌متر مربع و ۹ لایه خنک‌کننده در این گوشی تعبیه شده که ریلمی آن را پیشرفته‌ترین سیستم خنک‌کننده در صنعت اسمارت‌فون می‌داند.

خرید realme gt 6t

حافظه

Realme GT 6T با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه RAM از نوع LPDDR۵X عرضه می‌شود که در نسخه ۱۲ گیگابایتی امکان اجرای همزمان تا ۴۶ اپلیکیشن در پس‌زمینه را دارد. حافظه داخلی این گوشی در سه گزینه ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی از نوع UFS ۴.۰ موجود است، اما با توجه به عدم پشتیبانی از میکرو اس‌دی، امکان ارتقا حافظه داخلی وجود ندارد.

دوربین

در Realme GT 6T، ماژول دوربین پشتی شامل سه حلقه برجسته است؛ دو حلقه برای لنزهای دوربین و یکی برای دو فلش LED. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۹ و سنسور LYT-۶۰۰ سونی همراه با لرزه‌گیر اپتیکال است. همچنین یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی نیز وجود دارد. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در حفره بالای نمایشگر قرار گرفته است.

باتری

باتری Realme GT 6T ظرفیت ۵/۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت را دارد. این باتری با تکنولوژی شارژ تمام گالیوم-نیتریدی SuperVOOC ۱۲۰ وات تنها در ۱۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود. با شارژ کامل، باتری امکان ۳۷ ساعت مکالمه، ۲۴ ساعت چت، ۲۳ ساعت تماشای ویدئو و ۸ ساعت بازی را فراهم می‌کند. همچنین با تراشه مدیریت انرژی SuperVOOC S، پس از ۱,۶۰۰ بار شارژ و تخلیه، حداقل ۸۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ می‌کند.

جمع‌بندی

گوشی میان‌رده GT 6T تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ و نمایشگر ۶/۷۸ اینچی اولد با روشنایی ۶۰۰۰ نیت عرضه می‌شود. این گوشی که به عنوان قاتل پرچمدار شناخته شده، طراحی مشابهی با GT Neo 6 SE دارد و با ترکیب نمایشگر بسیار پرنور و تراشه قدرتمند کوالکام، عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد. در این مقاله به معرفی مشخصات این گوشی قاتل پرچمدار از برند ریلمی پرداختیم. اگر با وام روی چک صیادی، قصد خرید گوشی دارید، موبایل GT 6T را مدنظرتان داشته باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا