اخبار

هزینه ی ساخت گلکسی اس ۷ فقط ۲۵۵ دلار است !!!

فاکتور های فراوانی در قیمت گوشی هوشمند شما دخیل هستند. در مورد کمپانی های بزرگی همچون اپل و سامسونگ قیمت یک گوشی هوشمند از فاکتور هایی مانند هزینه ی تبلیغات، توسعه و تحقیق و البته سود شرکت ها تشکیل می شود. گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 )، جدید ترین پرچمدار سامسونگ با قیمت حدودا ۶۵۰ الی ۷۰۰ دلار در آمریکا به فروش می رسد. به تازگی شرکت امریکایی تحلیل اطلاعات آی اچ اس (IHS) قیمت  تمام شده ی ساخت پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی S7 را چیزی در حدود ۲۵۵ دلار اعلام کرده است.
بر اساس بررسی های شرکت امریکایی تحلیل اطلاعات آی اچ اس (IHS)، هزینه ساخت گوشی گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) برای کمپانی سامسونگ (samsung) چیزی در حدود ۲۵۰ دلار آمریکاست. نکته ی جالب توجه اینجاست که هزینه ی ساخت گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) به همان اندازه ی هزینه ی ساخت گلکسی اس ۵ (Galaxy S5) است که حدود دو سال پیش معرفی شد. با وجود پیشرفت های زیاد موبایل هوشمند اس ۷ نسبت به اس ۵، یکسان بودن قیمت ساخت این دو پرچمدار خیلی می تواند جالب باشد. اکنون می بینیم که هزینه ی ساخت اکثر پرچمداران حدود ۲۰۰ دلار یا حتی کمتر است که نشان از حاشیه ی سود بالای کمپانی های سازنده دارد.
با این حال هزینه تمام شده برای خرید یک گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) توسط هر کاربر در ایالات متحده آمریکا، چیزی در حدود ۶۷۰ دلار است. شرکت امریکایی تحلیل اطلاعات آی اچ اس (IHS) قبلا هم چنین بررسی هایی را برای گوشی هایی همچون آیفون انجام داده و هزینه اولیه ساخت آنها را نیز منتشر کرده است.
با توجه به اینکه قطعات گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) یک سرو گردن از قطعات گلکسی اس ۶ (Galaxy S6) بالاتر است، می توان گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) را نسل جدیدتر پرچم دار قبلی کمپانی سامسونگ (samsung) به حساب آورد.
گران‌ قیمت ترین قطعه به کار رفته در ساخت این پرچمدار، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام (Qualcomm Snapdragon 820) است که قیمت آن چیزی در حدود ۶۲ دلار براورد شده است. بنابراین تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ به تنهایی ۲۵ درصد از کل هزینه‌ی ساخت این موبایل هوشمند را شامل می شود! نسخه ‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ (Snapdragon 820) این گوشی تنها در بازار ایالات متحده عرضه شده و سایر کاربران در سراسر دنیا باید از  نسخه ‌ی مجهز به پردازنده ساخت سامسونگ یعنی اکسینوس ۸۸۹۰ استفاده کنند.
دیگر قطعه ی مهم پرچمدار سامسونگ که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن است و از فناوری پیکسل دو گانه (Dual Pixel) برای فوکوس خودکار سریع بهره مند است، دومین قطعه ی پر هزینه ی اس ۷ سامسونگ به شمار می آید که ۱۳.۷۰ دلار خرج بر روی دست سامسونگ گذاشته است. لنز این دوربین از گستردگی پیکسل بیشتر و عریض تر بهره می برد و دیافراگم f/1.7 آن این اجازه را به کابر می دهد که تصاویر روشن تر و خیره کننده ای در شرایط نور کم ثبت کند. در رابطه با ماجرای بالا باید به این نکته مهم توجه داشت که قیمت گفته شده تنها مربوط به قطعات سخت ‌افزاری استفاده شده در این موبایل است و هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه و نیز هزینه‌های نرم‌افزاری این گوشی توسط موسسه تحلیل اطلاعات آی اچ اس (IHS) در نظر گرفته نشده است.
 
منبع: phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا