اخبار

همکاری لاین و سونی و ال‌جی برای ساخت رقیب آلکسا

همکاری لاین و سونی و ال‌جی برای ساخت رقیب آلکسا

لاین

به‌تازگی کمپانی‌های آمازون و گوگل در زمینه دستیار هوشمند صوتیبا رقیبی جدید به نام لاین (Line) روبرو شده‌اند. این کمپانی ژاپنی در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد که با شرکت‌های سونی و ال‌جی برای راه‌اندازی دستیار صوتی دیجیتالی خود که با نام کلوا (Clova) خوانده می‌شود، همکاری خواهد کرد.

تاکشی ایدزاوا به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی کمپانی لاین به‌تازگی علاقه این شرکت برای ساخت یک بلندگوی هوشمند که توانمندی رقابت با آمازون اکو و گوگل هوم باشد را اعلام کرده است. به‌علاوه اینترنت اشیا را می‌توان به‌عنوان موج جدیدی از فناوری‌های روز دنیا به‌حساب آورد. به همین دلیل نیز کمپانی‌هایی مانند لاین هم‌اکنون به چیزی فراتر از تلفن‌های همراه هوشمند برای ارائه به کاربران خود فکر می‌کنند.

کلوا در حال حاضر همراه با کمپانی نیور (Naver) که به‌نوعی به‌عنوان پدر لاین محسوب می‌شود، در حال رشد و توسعه است. این کمپانی ارائه دهنده موتور جستجوگر محبوب کاربران کره جنوبی بوده و به‌عنوان نرم‌افزار تلفن همراه و بلندگویی به نام ویو در اوایل سپتامبر رونمایی خواهد شد. ایدزاوا دراین‌باره بیان کرد که این کمپانی قصد دارد تا به ساخت یک دستیار هوشمند ابری برای شماری از محصولات از قبیل تلفن‌های همراه تا دستگاه‌های هوشمند خانگی دست بزند. همچنین کمپانی لاین با بهره‌گیری از اطلاعات دریافت شده از موتور جستجوی ناور به توسعه هوش مصنوعی خود خواهد پرداخت.

البته سال ۲۰۱۶ میلادی را می‌توان سالی بسیار پربار در زمینه دستیارهای هوشمند همراه دانست. کمپانی گوگل نیز دستیار شخصی هوشمند خود را برای تلفن همراه پیکسل در این سال معرفی کرد. بااین‌حال در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد آن بودیم که فناوری این دستیار هوشمند به دستگاه‌های کمپانی‌های دیگر نظیر نوکیا و ال‌جی راه خواهد یافت.

درعین‌حال به نظر می‌رسد که بازار مورد هدف کمپانی لاین برای فروش محصولات خود بازارهای آسیایی باشد زیرا کشورهای این قاره هنوز به‌اندازه  کافی در زمینه فروش دستگاه‌های خانگی هوشمند پیشرفت نکرده‌اند و به‌این‌ترتیب می‌توانند فضای مناسبی را برای لاین تامین کنند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا