اخبار

همکاری پشت پرده ال‌جی و اپل

همکاری ال‌جی و اپلبه‌تازگی کمپانی ال‌جی سفارش جدیدی را از کمپانی اپل دریافت کرده است. بر اساس این سفارش بخش ساخت باتری‌های کمپانی ال‌جی قرار است تا وظیفه ساخت باتری‌های آیفون ۹ در سال ۲۰۱۸ میلادی را بر عهده بگیرد به این ترتیب ال‌جی و اپل به‌صورت رسمی به شرکای کاری تبدیل خواهند شد.

بر اساس گزارش‌ها، کمپانی ال‌جی صدها میلیارد دلار در این بخش از کمپانی خود که با نام ال‌جی Chem شناخته می‌شود سرمایه‌گذاری کرده و در طی آن یک خط تولید مجزا برای تولید باتری‌هایی به شکل L برای نسل بعدی آیفون یعنی آیفون ۹ طراحی کرده است. قرارداد میان اپل و ال‌جی Chem نشان دهنده استراتژی جدید اپل برای دریافت قطعه از فروشندگان متعدد و در نتیجه پایین آوردن قیمت ساخت آیفون‌ها است.

ال‌جی Chem به‌صورت رسمی در تاریخ ۲۰ جولای اعلام کرد که این بخش، باتری تمامی آیفون‌های ۹ ساخته شده در سال آینده را تامین خواهد کرد. به این منظور این کمپانی کره‌ای تا به امروز ۱۰۰ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و تولید این باتری‌ها را از هم‌اکنون آغاز کرده است.

باتری‌های به شکل L تنها برای اپل طراحی شده‌اند. دلیل طراحی این باتری‌ها به این صورت حفظ اندازه و ذخیره فضا در بخش درونی تلفن همراه هوشمند یاد شده بوده است و به کمک آن‌ها ال‌جی و اپل می‌توانند تجربه بهتری را برای کاربران آیفون به ارمغان بیاورند.

اپل تاکنون تامین کننده‌هایی از چین و ژاپن و کمپانی‌هایی نظیر ال‌جی و سامسونگ را برای ساخت تلفن همراه هوشمند جدید خود یعنی آیفون ۹ در نظر گرفته است ولی به نظر می‌رسد که همکاری ال‌جی و اپل یکی از اصلی‌ترین مشارکت‌های موجود در راه ساخت باتری نسل‌های بعدی آیفون خواهد بود. البته زمان شروع عرضه محصولات اپل با همکاری با ال‌جی هنوز به‌هیچ‌عنوان مشخص نیست و تنها باید منتظر اخبار تکمیلی از سوی این دو شرکت بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا