اخبار

همکاری گوگل و سونی برای بهبود کیفیت صوتی اندروید

همکاری گوگل و سونی برای بهبود کیفیت صوتی اندروید

گوگل و سونی

شرکت سونی یک سیستم ویژه بهبود کیفیت پخش صوتی را در اختیار دارد که می‌تواند به‌خوبی با سیستم عامل اندروید سازگار شود و به همین دلیل نیز شرکت گوگل به سراغ همکاری با این کمپانی ژاپنی رفته است تا این سیستم را برای نسخه بعدی اندروید به این سیستم عامل بیفزاید.

شرکت گوگل برای مدت‌ها به دنبال بهبود شرایط سیستم عامل اندروید در زمینه‌های چندرسانه‌ای بوده است و به همین دلیل نیز می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و به‌خوبی کاربران خود را راضی نگاه دارد. جالب است بدانید که سیستم عامل همراه اندروید نسخه O تا به امروز به‌خوبی توسط  همکاری گوگل و سونی تقویت شده است.

بنا بر اعلام رسمی شرکت گوگل، سونی توانسته است تا به امروز در بهبود ۳۰ مورد از مزایای اندروید با این شرکت همکاری کند. همچنین این شرکت ژاپنی تا به امروز در رفع تعداد ۲۵۰ باگ در سیستم عامل اندروید مشارکت داشته است. در این میان همکاری های گوگل و سونی می‌توان به کدینگ صوتی بی‌سیم LDAC شرکت سونی اشاره کرده که می‌تواند داده‌های صوتی را سه بار بهینه‌تر از روش کدگذاری بلوتوث و سایر روش‌های فشرده‌سازی عمل می‌کند. به‌این‌ترتیب می‌توان کیفیت صوتی بسیار بالایی را به وجود آورد.

این قابلیت بر روی بسیاری از محصولات سونی وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها به هدفون‌های MDR-1000x و واکمن‌های NW ZX100HN و NW-ZX2 اشاره کرد. با این وجود افزوده شدن این قابلیت به سیستم عامل اندروید می‌تواند موجب جهشی چشمگیر در عملکرد صوتی این سیستم عامل محبوب همراه شود.

شایان ذکر است که نتیجه این مشارکت گوگل و سونی این قابلیت تنها بخشی از قابلیت‌های ویژه‌ای است که قرار است تا نسخه بعدی اندروید برای کاربران این سیستم به ارمغان بیاورد و گوگل هرچند وقت یک‌بار بخشی از این قابلیت‌ها را به‌صورت رسانه‌ای مطرح می‌کند. هنوز زمان رسمی عرضه این نسخه از اندروید مشخص نشده است و حتی نامی برای آن در نظر گرفته نشده است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا