اخبار

هوآوی به دنبال جایگزینی برای گوگل پلی

پیروی تحریم های شرکت هواوی از طرف گوگل، این شرکت به دنبال جایگزینی برای نرم افزار گوگل پلی در گوشی های خود است. امروزه شرکت هواوی فراز و نشیب های زیادی را در تحریم های آمریکا تجربه می کند. تحریم دولت آمریکا باعث شد تا کلیه شرکت های آمریکایی روابط تجاری خودشان را با این شرکت قطع کنند.

در همین راستا نه تنها نرم افزار اندروید به کلی قطع شد بلکه نرم افزارهای اندروید کیو بتا و ARM هم برای این شرکت غیر قابل  استفاده شد. پروسسورهای گوشی هواوی به تکنولوژی ARM مجهز شده اند و این شرکت نیز بعد از تحریم های آمریکا، روابط تجاری خود را با این شرکت قطع کرد. در حالی که تحریم های آمریکا به مدت ۹۰ روز به تعویق افتاده،این شرکت چینی به دنبال بهترین جایگزین برای نرم افزارهای گوگل است.

شرکت هواوی به تازگی از توسعه دهندگان اپلیکشن درخواست کرده که کلیه App های خود را در App gallery به ثبت برسانند، این نرم افزار به Galaxy Apps Store و گوگل استور شبیه است و می توان کلیه نرم افزارها را  دانلود کرد. این نرم افزار بهترین جایگزین پلی استور است، اکنون App gallery در گوشی های هواوی و آنر (Honor) وجود دارد. در حال حاضر شرکت هوای با شرکت Aptoide در حال مذاکره است تا از این نرم افزار بجای گوگل پلی استور استفاه کند. این شرکت بیش از ۹۰۰ اپلیکیشن دارد و ۱۰ میلیون کاربر از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

شرکت گوگل، مجوز اندروید را برای شرکت هواوی لغو کرد و شرکت هواوی باید سایر نرم افزارهای متن باز دیگری را جستجو کند. هواوی نیز نرم افزار گوگل پلی استور را در گوشی های خود از کار انداخته است. تحریم های آمریکا به مدت ۹۰ روز به تعویق افتاده و شرکت هواوی در صدد متقاعد کردن شرکت های اروپایی است تا از App Gallery بجای گوگل پلی استور استفاده کنند.    شرکت هواوی قصد دارد که با این نرم افزار، شرکت گوگل را دور بزند و بتواند کاربر و مشتریان خود را نسبت به امنیت این نرم افزار مطمئن ساخته تا از این به بعد از این نرم افزار استفاده کرده و گوگل پلی استور را کنار بگذارند.

آنچه که مشخص است شرکت هواوی در داخل کشور چین مشکلی نخواهد داشت و مهم ترین مشکل در خارج از مرزهای چین است که نمود می کند و مهندسان چینی در صدد  حل این مشکل در خارج از مرزهای چین هستند.

نرم افزار Aptoide در گوشی های اوپو نیز فعال است و جایگزینی برای گوگل پلی استور است و باعث معروفیت این نرم افزار شده است. موسس این نرم افزار بنام پائولو ترزندوس اعلام کرده که با شرکت هواوی همکاری خواهد کرد و البته همکاری این دو شرکت قطعی نشده است و امید است که این نرم افزار به خاطر شرکت هواوی به معروفیت جهانی برسد. آنچه که مشخص است که  App Gallery مانند گوگل پلی استور جامع و کامل نیست و حتی اندازه آن نسبت به گوگل پلی استور هم کم بوده ولی این سخن برای  Aptoide صدق نمی کند.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. به نظر میاد با حمایت دولت چین هوآوی بتواند از پس مشکلات بوجود آمده بربیاید، به نظرم بزودی باید منتظر سیستم عامل انحصاریش باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا