اخبار

هواوی آنر ۵ آ و ثبت نام بیش از ۱۱ میلیون نفر در نخستین روز فروش در چین

برند آنر (زیر مجموعه شرکت هواوی) چند روزی است که پیش فروش گوشی هوشمند هواوی آنر ۵ آ (Huawei 5A) را آغاز کرده است. هواوی امروز رسماً اعلام کرده است که تا ساعات پایانی شب گذشته بیش از ۱۱ میلیون و ۷۹ هزار نفر برای خرید این محصول ثبت نام کرده‌اند. به نظر می‌رسد که این محصول تحول خوبی را در بازار گوشی‌های پایین رده به وجود آورده است.
هواوی آنر ۵ آ (Huawei Honor 5A) چندی پیش از سوی غول چینی فناوری کمپانی هواوی معرفی شد. این محصول که ساخت برند آنر (زیرمجموعه هواوی) است توانسته به‌خوبی خریداران گوشی‌های پایین رده را برای دریافت این محصول مجاب کند. این کمپانی امروز به‌صورت رسمی اعلام کرد که در پایان روز گذشته آمار جالب توجهی از درخواست کنندگان این محصول به ثبت رسیده است. به گذارش هواوی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۹ هزار نفر از طریق دفتر مرکزی هواوی، وب‌سایت JD.com و همچنین از طریق شبکه اجتماعی QQ برای خریداری هواوی آنر ۵ آ ثبت نام کرده‌اند.
چند روزی بود که هواوی پیش فروش این محصول را آغاز کرده بود و اینک اعلام می‌شود که ۱۸ ژوئن (فردا) زمان موعود ارسال محصولات سفارش داده شده به ثبت نام کنندگان خواهد بود. نسخه مخصوص شبکه‌های چینی این محصول با قیمت ۱۰۶ دلار و نسخه پشتیبانی کننده از تمامی شبکه‌های موبایلی با قیمت ۱۲۱ دلار به فروش می‌رسد.
 
هواوی آنر ۵ آ
 
نسخه‌ای از این گوشی که از تمامی شبکه‌ها پشتیبانی می‌کند، به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۷ با سرعت پردازش ۱٫۵ گیگاهرتز مجهز شده؛ اما دیگر نسخه‌های آن مانند China Mobile و dual netcom از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای کرین ۶۲۰ هواوی با فرکانس عملیاتی ۱٫۲ گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. گوشی Honor 5A به‌مانند مدل‌های نسل قبلی، در یک بدنه‌ی پلاستیکی با قابی فلزی و در رنگ‌های مختلف با هدف ارائه به نسل جوان، تولید شده است.
این دستگاه دارای نمایشگر اچ دی ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است. این نمایشگر با نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱، زاویه دید وسیع ۱۷۸ درجه و تنظیم میزان پیکسل برای مشاهده بهتر صفحه نمایش در زیر نور خورشید همراه شده است. علاوه بر این، صفحه نمایش این دستگاه با شیشه‌ی آلومینیوم – سیلیکون پوشانده شده که حفاظت از نمایشگر را بر عهده دارد. هواوی آنر ۵A با اندازه‌های ۸٫۴۵ در ۷۷٫۱ در ۱۵۴٫۳ میلی‌متر، ۱۶۸ گرم وزن دارد.
اگرچه پردازنده‌ی این دستگاه برای نسخه‌های مختلف، متفاوت بوده؛ اما بقیه مشخصات ثابت باقی مانده است. هواوی Honor 5A به ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده که از طریق کارت میکرو اس دی قابل ارتقا خواهد بود. در پنل پشتی این دستگاه یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به همراه ۵ لنز پلاستیکی، جانمایی شده و در جلو برای گرفتن سلفی و برقراری تماس ویدئویی، دوربینی ۸ مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.0 و ۴ لنز پلاستیکی دیده می‌شود. ظرفیت باتری این گوشی نیز مناسب است. یک باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت power saving 3.0 می‌تواند تا بیش از یک روز نیروی لازم را فراهم کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا