اخبار

هوش مصنوعی گوگل و نقش بزرگ در گفتاردرمانی

هوش مصنوعی را می توان از جذاب ترین بخش های فناوری حال حاظر دانست که روز به روز در حال پیشرفت بوده و در بخش های گوناگونی از زندگی بکار گرفته می شود. به دنبال این موضوع شرکت های مختلف برای بهبود سیستم های شخصی و آسان تر کردن کارها اقدام به توسعه هوش مصنوعی مخصوص خود کرده و هر ساله سرمایه گذاری های بزرگی را نیز بر روی آن انجام می دهند. اخیرا گزارش هایی منتشر کرده است که نشان می دهد هوش مصنوعی گوگل می توان به اختلال گفتاری کاربران کمک کند.

جالب است بدانید که تا به این لحظه حدود ۴۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان به مشکلات شنوایی و گفتاری مبتلا بوده و پیش بینی ها نیز نمایانگر عدد ۹۰۰ میلیونی برای سال ۲۰۵۵ هستند. باتوجه به این موضوع که این افراد بزرگ ترین وسیله برقراری ارتباط میان اطرافیان را ندارند، می توان گفت که ضربه وارد شده به آن ها به مراتب بیشتر از شنوایی و گفتاری است. اما اخیرا گوگل رویدادی با نام Google Solve with AI برگزار کرده است. Sagar Savla، مدیر بخش محصولات هوش مصنوعی اعلام کرده است که فناوری موجود پیشرفت های زیادی را تجربه کرده و اکنون این قابلیت را دارد که به مشکلات گفتاری و شنیداری افراد سروسامان ببخشد.

ساگار ساولا در طول برگزاری این رویداد بیان کرده است که قابلیت شناسایی گفتار Live Transcribe به منظور حل مشکلات شنوایی این افراد توسعه یافته و قابلیت مورد بحث کلام منعقد شده افراد را به صورت لحظه ای نوشته  و به آنها کمک می کند که علارقم داشتن این مشکلات، بتوانند که بحث های به وجود آمده شرکت کنند. گفتنی است که با توجه به پشتیبانی کردن از بیش از ۷۰ زبان زنده دنیا توسط این سیستم، درصد قابل توجهی از ۴۶۶ میلیون نفر فعلی بتوانند که از آن استفاده کنند. به این ترتیب این افراد می توانند از این پس وارد دوره جدیدی از زندگی شده و هرچند محدود، ولی قابل قبول بتوانند که افراد مختلف ارتباط برقرار کنند.

پروژه Euphonia چند ماهی است که از شروع به کار آن می گذرد و در مورد آن غول بزرگ صنعت جستجوگری اینترنت اینگونه بان کرده است که پروژه مذکور به منظور کمک به افراد دارای اختلال گفتاری ایجاد شده است. این موضوع به این صورت انجام می گیرد که هوش مصنوعی موجود در این سیستمبا انجام فرایندی، کلام افراد را به صورت لحظه ای یادداشت می کند. اما این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که تشخیص بیان یک فرد دچار مشکلات گفتاری به میزان زیادی سخت و دشوار است. برای حل کردن این موضوع نیز گوگل تصمیم به استفاده کردن از این افراد برای تکمیل سیستم خود گرفته است. برای وقوع چنین اتفاقی، هم اکنون چندین نفرد به صورت داوطلبانه به این پروژه اضافه شده و گوگل درحال جمع آوری کردن اطلاعات آن ها است.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا