اخبار

هکرها می‌توانند با نفوذ به مانتیور شما هرآنچه می بینید را ردیابی کنند

اوایل این ماه خواندیم کاربرانی که از کیبوردهای وایرلس استفاده می‌کنند، باید مراقب سوء استفاده‌های احتمالی افراد خرابکار و هکرها باشند زیرا محققان موفق به کشف روش جدیدی شدند که به هکرها این امکان را می دهد تا تمامی فعالیت ها و دکمه های فشرده شده بر روی کیبوردهای وایرلس را ثبت و ضبط کنند. اکنون مشخص شده که نباید تنها نگران استفاده از کیبوردهای وایرلس خود باشید، بلکه باید حین تماشای محتوای مختلف در مانیتورهای خود هم جانب احتیاط را رعایت کنید.
 
به گزارش وب سایت Motheboard یک گروه از محققان موسسه امنیتی Red Balloon Security کشف کرده‌اند که هکرها نه تنها می‌توانند آنچه روی نمایشگر شما نمایش داده می‌شود را ببینند، بلکه می‌توان این محتوا را دستکاری کنند. به این ترتیب از این پس باید منتظر پیامدهای بسیار ناخوشایندی باشیم، برای مثال دیگر نیازی نیست که هکرها برای دسترسی به اطلاعات حساس کاربران در وب سایت‌هایی همچون بانک‌ها تنها به URLهایی وابسته باشند که شباهت بسیار زیادی به URL وب سایت مورد نظر دارد.
 
از سوی دیگر اگر هکرها بتوانند به مانیتوری نفوذ کنند که یک نیروگاه را کنترل می‌کند، می‌توانند شرایط اورژانسی را شبیه‌سازی کرده و درنتیجه موجب تعطیل شدن نیروگاه شوند.
 
به گقته محققان این اقدام هکری تنها محدود به یک برند خاص نیست و اگر مالک یک مانیتور هستید، در معرض چنین خطری قرار دارید.
 
تنها نکته مثبت قضیه اینجاست که در این نوع هک، لود شدن تصاویر مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. به این ترتیب اگر به مانیتور خود نگاه کنید، متوجه می‌شوید که اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا