اخبار

ورتو به‌عنوان لوکس‌ترین برند تلفن‌های همراه جهان به یک سرمایه‌دار ترکیه‌ای فروخته می‌شود

ورتو به‌عنوان لوکس‌ترین برند تلفن‌های همراه جهان به یک سرمایه‌دار ترکیه‌ای فروخته می‌شود

ورتو

ورتو یکی از لوکس‌ترین برندهای جهان است و بدون شک کمتر کسی توانایی مالی تخصیص بودجه لازم برای خرید همراه‌های ساخته شده توسط این شرکت را دارد. ورتو در دهه ۹۰ میلادی توسط شرکت نوکیا ساخته شده بود و هدف از آن طراحی دستگاه‌هایی بود که بتوانند لوکس بودن را برای کاربران خاص به ارمغان بیاورند. در سال ۲۰۱۲ میلادی و در اوج بحران نوکیا بود که شاخه بریتانیایی این برند به بنگاه تجاری EQT VI فروخته شد. به‌این‌ترتیب ورتو با سیستم عامل اندروید و قیمت پایه ۹ هزار دلاری برای مدل‌های خود و امکاناتی مانند نمایشگرهایی از جنس یاقوت شروع به عرضه در بازار کرد.

سرگردانی‌های این برند ادامه داشت و در سال ۲۰۱۵ میلادی شرکت سرمایه‌گذاری گودین هولدینگ توانست این برند را خریداری کند و حال به نظر می‌رسد که سرمایه‌دار بزرگ ترکیه‌ای به نام هاکان اوزان به سراغ خرید این برند رفته است. این خانواده در دهه ۹۰ میلادی با قرض گرفتن مستقیم سرمایه از شرکت‌هایی مانند نوکیا و موتورولا توانست تا یک اپراتور مخابراتی بزرگ را در ترکیه راه‌اندازی کند که تل سیم نام دارد.

بااین‌وجود این خانواده با موتورولا و نوکیا درگیر شده و راهی دادگاه شدند و از سوی دیگر نیز دولت ترکیه دارایی‌های آن‌ها را قبض اموال کرده و این خانواده را تبعید کرد. حال هاکان اوزان که پیش‌ازاین در معامله با دونالد ترامپ نیز بازی‌های خاص خود را درآورده است، به سراغ خرید ورتو رفته است که این امر می‌تواند موجب تحول این برند شود؛ خواه یک تحول مثبت و خواه یک تحول منفی.

هاکان اوزان دراین‌باره می‌گوید: «ورتو یک برند نیرومند است که در بازار شناخته شده است. من امیدوارم تا بتوانم با آن‌ها همکاری کرده و سرمایه لازم برای آن‌ها را فراهم سازم تا ورتو بتواند پتانسیل واقعی خود را شکوفا کند.» گوردون واتسون به‌عنوان مدیر اجرایی ورتو نیز به‌صورت مستقیم این موضوع را تائید کرده است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا