اخبار

ورتو و پایان یک رویای لوکس

ورتو

کمپانی ورتو به‌تازگی با به بار آوردن ۱۲۸ میلیون پوند بدهی رسما ورشکسته شد. ورشکست شدن این کمپانی تبعات بسیاری بر روی اقتصاد کارکنان آن خواهد داشت. ۲۰۰ شغل بریتانیایی در پی منهدم شدن خط تولید این کمپانی از دست رفته است و صاحب آن نیز تنها پرداخت ۱٫۹ میلیون پوند از بدهی‌ها را تائید کرده است.

اگر تا کنون نام کمپانی ورتو را نشنیده‌اید چندان تقصیر کار نیستید زیرا تولیدات محصولات این کمپانی فقط برای اشخاص به خصوصی در نظر گرفته شده بود. این کمپانی خود را به‌عنوان برترین تولید کننده تلفن‌های همراه لوکس معرفی کرده بود و در بدنه بیشتر محصولاتش جواهراتی گران قیمت با بهترین کیفیت به کار برده شده بود اما متاسفانه سخت‌افزار به کار رفته در این سری از تلفن‌های همراه بسیار ضعیف‌تر از قیمت پرداختی برای آن بود.

با این حال کاربران از خرید ورتو تنها به دنبال در دست داشتن تلفن همراه هوشمند قوی نبودند بلکه هر تلفن پشتیبان شخصی و منحصر به فرد خود را در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر روز هفته در اختیار داشت. با این حال هم‌اکنون وب‌سایت رسمی ورتو اعلام کرده است که این سرویس را فعلا به حالت تعلیق درآورده تا در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ بهتر از هرزمانی آن را دوباره راه بیندازد. اما همان‌طور که حدس زدید این ادعا برای یک کمپانی ورشکسته با ۱۲۸ میلیون پوند بدهی قدری عجیب است.

بااین‌وجود به نظر می‌رسد که قیمت بسیار بالای تلفن‌های همراه این برند که خرید پرچم‌دار آن‌ها گاهی به‌اندازه خرید یک خودرو نو خرج دارد دلیلی بر عدم موفقیت ورتو است. همچنین برندهای رقیب لوکس دیگر با ارائه کیفیت بهتر و سخت‌افزار بسیار قوی‌تر بر روی تلفن‌های همراه هوشمند خود رقابت را برای این کمپانی بسیار سخت کرده‌اند و آن را به مرز ورشکستگی کشانده‌اند. البته در دنیای امروزی ما هیچ‌چیز غیرممکن نیست و هر آن ممکن است خبر خریداری شدن ورتو توسط یک شرکت بزرگ به گوش برسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا