اخبار

وقتی تلفن همراه هوشمند به دربازکن تبدیل می‌شود

وقتی تلفن همراه هوشمند به دربازکن تبدیل می‌شود

دربازکن

تلفن‌های همراه هوشمند در دنیای ما به‌تدریج در حال یافتن راه‌های جدید برای تسخیر کاربری‌های قدیمی هستند و هر روز خبری جدید درباره ابداع کاربری‌های جدید برای همراه‌های هوشمند هستیم. در این میان پیوند بین واقعیت مجازی و تلفن‌های همراه توانسته است تا دروازه‌های جدیدی از کاربری را به روی این دنیا باز کند.

بر اساس نظر محققان فناوری اینترنت اشیاء را می‌توان بزرگ‌ترین فناوری آینده خواند که زندگی همه افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در این دنیا همه دستگاه‌های الکترونیکی مانند ماکروویو، ماشین لباس‌شویی و تستر خانه شما هوشمند شده و با یکدیگر از طریق اینترنت مرتبط بوده و از این طریق باهم حرف می‌زنند. البته شما نیز به‌راحتی می‌توانید به‌صورت از راه دور وظایف آن‌ها را کنترل کنید. به‌تازگی یکی از کمپانی‌های چینی به نام این ایده را بسیار جدی گرفته و به ساخت یک بطری هوشمند به نام Smart Pet Bottle برآمده است.

این دستگاه درواقع یک سازه شفاف و درخشان است که بر روی یک بطری قرار می‌گیرد. وظیفه ساده و اندکی خنده‌دار باز کردن و بستن این بطری را از راه دور و با اتصال به تلفن همراه هوشمند بر عهده دارد. به عبارت ساده‌تر، این دستگاه یک دربازکن هوشمند است. شاید این ایده در ابتدای امر زیاد جالب به نظر نرسد اما این دستگاه با قابلیت باز کردن چند بطری به‌صورت همزمان تا کنون نظرات بسیاری را به سمت خود جلب کرده است و چنین قابلیتی از عهده مدل‌های موجود دربازکن خارج است.

اعضای این شرکت چینی برای معرفی کردن دستگاه خود ویدیویی تهیه کرده و در آن به توضیح ایده و سازه خود برآمده‌اند. در این ویدیو نشان داده شده است که چگونه وظیفه ساده باز کردن در یک بطری می‌تواند افراد را به دردسر بیندازد اما با این دستگاه ساده می‌توان از تمامی این خطرات جلوگیری کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا