اخبار

ویژگی‌های منحصربه‌فرد اندروید ۹ اعلام شد

اندروید ۹

برخلاف این امر که آخرین نسخه از اندروید یعنی اندروید اوریو در حال حاضر تنها بر روی ۱ درصد از تلفن‌های همراه هوشمند اندروید جهان حضور دارد، بااین‌حال اطلاعاتی را در رابطه با جدیدترین به‌روزرسانی از اندروید یعنی اندروید نسخه ۹ یا اندروید P در دست داریم که با کد داخلی “بستنی پسته‌ای” شناسایی می‌شود.
بر اساس اطلاعات منتشرشده از منابع داخلی گوگل، این کمپانی در حال حاضر اهداف اصلی اندروید ۹ را مشخص کرده است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها تعمیرات اساسی بصری این سیستم‌عامل برای جذاب‌تر کردن آن است. چنانچه از این هدف پیداست، گوگل تصمیم دارد تا توجه کاربران سیستم‌عامل iOS را به خود جلب کند و بر این امید باشد که آن‌ها به دستگاه‌های اندروید مهاجرت کنند. همچنین انتظار می‌رود که اندروید ۹ به‌عنوان بخشی از تعمیرات بصری یادشده پشتیبانی از بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند را نیز آغاز کند.
در حال حاضر، تنها یک تلفن همراه با مشخصاتی که گوگل برای اندروید جدید خود در نظر گرفته است وجود دارد که آن‌هم دستگاهی به نام Essential Phone است که در بالای صفحه‌نمایش خود برجستگی‌ای برای نصب دوربین جلویی دارد. بااین‌حال ازآنجایی‌که هنوز پشتیبانی محلی کافی برای این‌جور تغییرات انقلابی وجود ندارد، سازنده این تلفن همراه هوشمند مجبور شده است تا نرم‌افزاری را برای دستگاه خود انتخاب کند که اپلیکیشن ها، اعلانات و اطلاعات دیگر به‌راحتی بر روی صفحه‌نمایش ویژه آن نمایش داده شوند. شایعات البته حاکی از آن هستند که هواوی نیز در حال ساخت دستگاهی با برجستگی مشابه به‌کاررفته در آیفون  X است.
علاوه بر این اندروید ۹ به گونه طراحی خواهد شد که طراحی‌های جدید تلفن همراه هوشمند را نیز پذیرا باشد. این تغییرات شامل مشاهده دستگاه‌ها با چند صفحه‌نمایش یا حتی صفحه‌نمایش‌های تاشو در آینده‌ای نه پندان دور است. همچنین نکته اصلی که باید در این نسخه از اندروید به آن توجه ویژه شود بهبود عمر باتری دستگاه است. بااین‌وجود هنوز به‌هیچ‌عنوان مشخص نیست که این نسخه از اندروید در چه زمانی و بر روی چه دستگاه‌های هوشمندی عرضه خواهد شد. بااین‌حال اطلاعات یادشده همگی از سوی یکی از مقامات گوگل منتشرشده است و تا حد بسیار زیادی قابل‌اتکا است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا