اخبارلوازم خانگی

پاپ: استفاده از تلفن همراه منجر به جنگ می‌شود

پاپ: استفاده از تلفن همراه منجر به جنگ می‌شود

پاپ

 

بسیاری از ما در طول روز بیشترین زمان ممکن را با تلفن همراهی در دست سپری می‌کنیم و این امر بارها موردانتقاد بزرگان قرار گرفته است. در آخرین نمونه از این انتقادها پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان جهان به‌تازگی اعلام کرده است که افراد خانواده باید در هنگام خوردن غذا تلفن‌های همراه خود را کنار گذاشته و با یکدیگر به صحبت بپردازند. او همچنین اخطار داد که عدم گفتگو میان افراد و ملت‌ها می‌تواند به جنگ منجر شود. پاپ دراین‌باره خطاب به دانشجویان دانشگاه رم اظهار داشت که: «زمانی که گفتگویی در خانه وجود نداشته باشد، زمانی که بر سر میز شام هرکس به‌جای صحبت سرگرم تلفن همراه خود است…این شروع جنگ است زیرا گفتگویی ردوبدل نمی‌شود.»

او در طی سخنرانی خود به ملامت سیاسیون غربی پرداخته و آن‌ها را به عدم گوش دادن به سخنان یکدیگر محکوم کرده است و در ادامه بیان داشت که عدم گفتگو موجب سو تفاهم‌ها و شروع مقابله‌ها و نزاع‌ها می‌شود. او همچنین دراین‌باره اظهار داشت که: «در روزنامه‌ها می‌بینیم که یکی به دیگری توهین می‌کند و دیگری نیز همان توهین را برای شخصی دیگر به کار می‌برد.»

او همچنین مناظرات سیاسی تلویزیونی را محکوم کرد که حتی به کاندیداها اجازه اتمام صحبت‌هایشان را نمی‌دهند. او اظهار کرد که: «در جایی که گفتگو وجود نداشته باشد خشونت اتفاق می‌افتد. جنگ در درون قبل ما آغاز می‌شود.» بااین‌حال پاپ اعلام نکرد که دقیقا کدام سیاست‌مداران و کدام کشورها را مدنظر دارد ولی به نظر می‌رسد که بر اساس شرایط مناظرات انتخاباتی و اعمال انجام شده در طول انتخابات آمریکا و پس‌ازآن، دونالد ترامپ مخاطب احتمالی پاپ باشد.

شایان‌ذکر است که پاپ پیش‌ازاین نیز به استفاده نادرست از فناوری تاخته بوده و این اولین باری نیست که او مردم را به استفاده مناسب و بهینه از فناوری دعوت می‌کند. بااین‌وجود پاپ فرانسیس در مقایسه با پاپ‌های قبلی نسبت به فناوری خوش‌بین‌تر بوده و بارها استفاده مفید از فناوری را یک ضرورت برای جوامع بشری دانسته است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا