اخبار

پایان بحران باتری در تلفن‌های همراه با یک اختراع ویژه

پایان بحران باتری در تلفن‌های همراه با یک اختراع ویژه

به نظر می‌رسد که هرسال با تغییراتی اساسی در رابطه با تلفن‌های همراه هوشمند و فناوری مرتبط با آن‌ها همراه است. برای مثال دوربین‌های موجود بر روی این دستگاه‌ها هرساله باکیفیت بهتری عرضه‌شده و عملکرد آن‌ها بسیار بهتر می‌شود. به‌علاوه داشتن صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر و شفاف‌تر با لبه‌های کم‌تر از پیشرفت‌های دیگر تلفن‌های همراه هوشمند است. بااین‌وجود یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که هنوز جای پیشرفت بسیار زیادی دارد مرتبط با باتری این تلفن‌های همراه و فناوری مرتبط با آن‌ها است. درنهایت، کمپانی‌ها تلاش برای ایجاد تلفن‌های همراه هوشمند نازک‌تر را متوقف کرده و شروع به ساخت باتری‌های بزرگ‌تری کرده‌اند. بااین‌وجود ما نباید تنها به بزرگ کردن باتری برای آینده تمرکز کنیم. راه‌حل‌های این‌چنینی نظیر شارژ سریع نیز هرچند تا حدودی جواب‌گو بوده‌اند اما ریسک فراوانی نظیر داغی بیشتر از حد و فساد سریع‌تر باتری را نیز به همراه داشته‌اند.
باتری‌های لیتیوم یونی برای از دستگاه‌های ما را تأمین قدرت می‌کنند و مزیت‌های زیادی دارند که شامل ارزانی تولید، ظرفیت‌های بالا، شارژ بسیار سریع و… هستند. بااین‌حال از طرفی معایب آن‌ها نیز کم نیست که یکی از آن‌ها کاهش ظرفیت و توان آن‌ها در طول زمان است که عمر مفید این باتری‌ها را به تنها دو سال کاهش می‌دهد و البته شارژ مداوم آن‌ها گرمای زیادی تولید می‌کند.
به‌این‌ترتیب به‌تازگی راه‌حل‌های جدیدی دراین‌باره مطرح‌شده است که یکی از آن‌ها مربوط به ساخت باتری‌های یون منیزیم جامد هستند که با لیتیوم یون تفاوت بسیاری دارند. یکی از تفاوت اصلی باتری‌های یون منیزیم جامد در این است که الکترولیت آن‌ها به‌جای حالت مایع به‌صورت جامد است که موجب امنیت بیشتر در برابر حرارت شده و به‌راحتی آتش نمی‌گیرد. همچنین ظرفیت این دسته از باتری‌ها دو برابر بیشتر از باتری‌های لیتیوم یونی است. بااین‌وجود فناوری ساخت باتری‌های یون منیزیم جامد هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد اما امیدواریم که روزی بتوانیم شاهد به کار رفتن این دسته از باتری‌های با ظرفیت بیشتر و البته امن‌تر در تلفن‌های همراه هوشمند خود باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا