اخبار

پایان عصر نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی بر روی دستگاه‌های اپل

پایان عصر نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی بر روی دستگاه‌های اپل

نرم‌افزارهای ۳۲ بیتیبه‌تازگی شرکت اپل با معرفی نسخه جدید سیستم عامل همراه خود توانسته است تا به تیتر اول رسانه‌ها بدل گردد ولی این سیستم عامل همراه جدید توانسته است تا تغییرات بزرگی را به همراه خود داشته باشد. به نظر می‌رسد که این سیستم عامل به معنای پایان دوران نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی بر روی تلفن‌های همراه و تبلت‌های هوشمند شرکت اپل خواهد بود.

iOS نسخه ۱۱ بدون شک مهم‌ترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری عرضه شده برای آیپدهای شرکت اپل است و قرار است تا قابلیت‌های مالتی تسک و مدیریت فایل و نرم‌افزار و غیره را به کاربران ارائه کند. این سیستم عامل علاوه بر موارد یاد شده به سراغ استفاده از قلم اپل رفته است و به کاربران اجازه می‌دهد تا سرانجام از این قابلیت ویژه استفاده کنند و همچنین استفاده از واقعیت افزوده نیز می‌تواند به‌خوبی با سیستم‌های اپل سازگار شود.

با تمامی این تفاسیر باید گفت که شرکت اپل تنها به این موارد بسنده نکرده است و به نظر می‌رسد که سیستم عامل جدید اپل قرار است تا موجب شود تا کاربران تنها به سراغ استفاده از نسخه‌های ۶۴ بیتی نرم‌افزارها بروند. این امر از یک‌سو می‌تواند بسیار مفید باشد و از سوی دیگر می‌تواند برای بسیاری از کاربران ناامیدکننده به‌حساب بیاید.

این امر می‌تواند موجب شود تا شرایط کاربران به دودسته تبدیل شود، کاربرانی که نرم‌افزارهای نسخه ۳۲ بیتی را خریداری کرده‌اند با مشکلاتی برای استفاده از آن‌ها روبرو خواهند بود و به همین دلیل نیز ممکن است متحمل هزینه بسیار بالایی برای بازخرید نرم‌افزارهای خود شوند. البته تجربه نشان داده است که شرکت اپل هیچ علاقه‌ای به حمایت از مشتریان خود رد شرایطی این‌چنینی ندارد و در بهترین حالت تخفیفی اندک را برای خرید مجدد نرم‌افزارها ارائه خواهد کرد. از سوی دیگر نیز کاربرانی قرار دارند که نرم‌افزارهای جدید را پس از دریافت این نسخه خریداری می‌کنند، این افراد می‌توانند از پایداری و کیفیت بهتر برای نرم‌افزارهای خود بهره‌مند شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا