اخبار

پتنت جدیدی از سامسونگ برای تولید یک تلفن همراه هوشمند تاشو

تلفن‌های تاشو حدود شش هفت سال پیش جزو محبوب‌ترین گجت‌های همراه محسوب می‌شدند و همین حالا هم در تعدادی از کشورها نظیر ژاپن و البته بخش‌هایی از آمریکا، این مدل از تلفن همراه هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. به نظر می‌رسد که سامسونگ نیز قصد دارد بار دیگر به این سبک طراحی بازگردد.
این کمپانی کره‌ای به‌تازگی پتنت جدیدی را در اداره‌ی پتنت و ثبت علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا (USPTO) ثبت کرده است که نشان می‌دهد مدیران سامسونگ به فکر ساخت یک تلفن همراه هوشمند تاشو هستند. این اسمارت فون با توجه به اطلاعاتی که در اسناد مربوط به این پتنت منتشر شده است، جزو محصولات بالارده‌ی این برند خواهد بود؛ زیرا ذکر شده است که این مدل از یک سنسور اسکنر قرنیه‌ی چشم یا سنسور تشخیص اثر انگشت برخوردار است.
پتنت جدید سامسونگ برای تولید یک تلفن همراه هوشمند تاشو
در این طرح مشخص است که دو قسمت بالا و پایین اسمارت فون، به سمت داخل تا می‌شوند و طول این گوشی هوشمند به نصف خود می‌رسد. بعد از این تا شدن، یک پورت جدید که تا قبل از این اتفاق، غیر قابل دیدن بود، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که می‌تواند از آن برای اتصال گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ به یک داک رومیزی یا آداپتور شارژر استفاده کنند.
تاریخ ثبت اولیه‌ی این پتنت به ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی برمی‌گردد اما خبرگزاری‌ها به‌تازگی از وجود آن مطلع شده‌اند و به همین دلیل انتشار آن حدود یک سال طول کشیده است. در ضمن همانطور که احتمالا می‌دانید، طرح‌های ظاهری گجت‌های الکترونیکی به‌طور دقیق در پتنت‌ها درج نمی‌شود و تنها شمایی کلی از مفهوم آن طرح در اسناد پتنت کشیده می‌شود؛ بنابراین طرح زمخت و نه چندان مدرنی که در تصاویر این پتنت می‌بینید، قرار نیست که به همین‌گونه وارد خط تولید شوند و سامسونگ از طرح‌های فانتزی‌تر و احتمالا منحنی‌واری نظیر طراحی ال‌جی جی فلکس (LG G Flex) در این گوشی تاشو استفاده خواهد کرد.
گفتنی است که سال ۲۰۱۷ به‌عنوان تاریخ احتمالی عرضه‌ی این اسمارت فون جذاب و احتمالا محبوب سامسونگ اعلام شده است.

نانو سیم‌های نقره؛ هدف جدید اپل برای نمایشگر آیفون

حالا که صحبت از انعطاف و صفحات تاشو شده است، بهتر است درباره‌ی خبر جدیدی که از پیرامون نمایشگر آیفون‌های سال ۲۰۱۷ منتشر شده است هم صحبت کنیم. به‌تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد کمپانی TPK که از جمله بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان سخت افزاری اپل محسوب می‌شود، قرار است که فرآیند ساخت نمایشگرهای آیفون را دگرگون کند.
این کمپانی که پیش از این هم در زمان ساخت تکنولوژی نمایشگرهای حساس به فشار آیفون یا همان قابلیت ۳D Touch با اپل همکاری کرده بود، این بار هم قرار است فناوری جدیدی به نام نانو سیم‌های نقره را وارد این اسمارت فون کند. این تکنولوژی همانطور که از نام آن مشخص است، سازنده‌ی تلفن همراه هوشمند را قادر می‌سازد که از الیاف از جنس نقره و در ابعاد نانو برای ساخت نمایشگر اسمارت فون خود استفاده کند.
پتنت جدید سامسونگ برای تولید یک تلفن همراه هوشمند تاشو
حالا این نانو سیم‌های نقره‌ چه کاربردی دارند؟ به زبان ساده این الیاف باعث ایجاد قابلیت انعطاف‌پذیری در پنل‌های نمایشگر آیفون می‌شوند. به این ترتیب دیگر هنگامی‌که فشار شدیدی به نمایشگر وارد می‌شود و یا آیفون از دست کاربر به زمین می‌افتد، سلول‌های نمایشگر می‌توانند نیروی حاصل از فشار را دریافت و آن را منتقل کنند و به همین دلیل، بحث شکستگی و آسیب دیدن نمایشگر دیگر پیش نخواهد آمد.
شایعات ضد و نقیضی وجود دارند که ادعا می‌کنند اپل از نانو سیم‌های نقره در سال آینده و هم‌زمان با دهمین سالگرد آیفون رونمایی خواهد کرد، اما اکثر کارشناسان معتقدند که حداقل تا ۲ سال دیگر و حداکثر تا ۵ سال دیگر، این اتفاق رخ نخواهد داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا