اخبار

پردازنده مدیاتک P22 با فناوری ۱۲ نانومتری معرفی شد

مدیاتک P22 نام پردازنده جدیدی است که اخیرا معرفی شده و قرار است در محصولات میان رده مورد استفاده قرار گیرد. این پردازنده قابلیت‌های مختلفی دارد که در این مقاله از موبایلستان به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
مدیاتک از پردازنده جدید خود با نام Helio P22 رونمایی کرده است. این چیپست در واقع اولین پردازنده میان‌رده ۱۲ نانومتری است که از TSMC FinFet بهره می‌برد. این پردازنده دارای هشت هسته از نوع Cortex-A53 است که فرکانس تمام آن‌ها روی ۲ گیگاهرتز قفل شده‌اند. پردازنده فوق می‌تواند از دوربین دوگانه با سنسور‌های ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی پشتیبانی کند و همچنین فیلم برداری تا ۳۰ فریم بر ثانیه را نیز ارائه می‌کند. این پردازنده کم مصرف، محصولی قدرتمند و با توانایی بالا به حساب می‌آید.

مقالات مرتبط:

پردازنده مذکور قادر است تا از نمایشگر‌هایی تا وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل و حداکثر نسبت تصویر ۲۰:۹ پشتیبانی کند. از سایر قابلیت‌های پردازنده جدید مدیاتک می‌توان به پشتیبانی LTE از دو سیمکارت، وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac، بلوتوث ۵.۰، GPS و GLONASS اشاره کرد.
اکنون در سال ۲۰۱۸ زندگی می‌کنیم و هوش مصنوعی تبدیل به یکی از مقوله‌های دنیای تکنولوژی شده است. پردازنده P22 مدیاتک نیز از این فناوری بهره می‌برد و کمپانی تولید کننده مدعی شده که این محصول مزایای شتاب دهنده هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. این محصول از فریم‌ورهای رایج هوش مصنوعی نظیر TensorFlow، TF Lite، Caffe و Caffe2 پشتیبانی می‌کند و امکان انتخاب خودکار بهترین منبع هوش مصنوعی را نیز دارد.
مدیاتک P22
کاربران از طریق این پردازنده می‌توانند از عملکرد‌های هوش مصنوعی دوربین نظیر Face ID بهره ببرند. از سایر امکانات هوش مصنوعی این پردازنده که امکان بهره‌برداری از آن‌ها وجود دارد، می‌توان به آلبوم تصاویر هوشمند و ثبت تصاویر با عمق دو دوربینه با یک دوربین اشاره کرد.
انتظار می‌رود که پردازنده مدیاتک P22 از اواخر ماه ژوئن در دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. نظر شما در خصوص این پردازنده میان‌رده چیست؟ با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید:

کاربران اندروید باید این ۷ نکته را یاد بگیرند
هر آنچه که باید در خصوص برند آنر (honor) بدانیم
رکورد سرعت اینترنت همراه در ایران توسط همراه اول شکسته شد
ال جی سه محصول میان رده جدید با نام‌های Q7+ ،Q7 و Q7a معرفی کرد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا