اخبار

همکاری شرکت ال‌جی و کوالکام در یک پروژه برای نسل بعدی اینترنت خودرو

شرکت ال‌جی و کوالکام در یک پروژه تحقیقاتی برای نسل بعدی اینترنت خودرو همکاری می‌کنند

این دو شرکت‌ روی اینترنت ۵G برای خودرو تحت شبکه‌ متصل به هرچیزی (Vehicle-to-Everything)، همکاری خواهند کرد

 
شرکت ال‌جی اعلام کرد که با همکاری کوالکام نسل جدید اینترنت خودرو را توسعه خواهد داد. این دو شرکت مرکز تحقیقات مشترکی را در کره جنوبی برای توسعه شبکه ۵G  و C-V2X  فراهم کرده که نقش حیاتی در موفقیت خودروهای نسل بعد دارد.
ال‌جی و کوالکام به عنوان دو شرکت معتبر در بحث نوآوری‌های موبایلی، ده‌ها سال تجربه در زمینه تحقیق و توسعه را به اشتراک گذاشته‌اند. تجربه‌ای که شامل دانش آنها در فناوری موبایل ۵G  هم می‌شود. شبکه ۵G  برای اجرا و عملکرد کامل و بی‌عیب و نقص ارتباطات در خودروهای تحت شبکه حیاتی است. سرعت اتصال این شبکه پنج برابر سریع‌تر بوده و ۱۰ برابر تأخیر کمتری نسبت به فناوری LTE دارد. به همین خاطر این فناوری در حال حاضر سریع‌ترین فناوری ارتباطی به شمار می‌رود. شبکه ۵G  می‌تواند اطلاعات را با سرعتی که در وضعیت معمول رانندگی مورد نیاز است را ارائه دهد.
قابلیت C-V2X که شامل ۳GPP ( پروژه‌های همکاری نسل سوم) هم می‌شود، به نسبت شبکه‌های ارتباط موبایلی موجود، عملکرد زمانی دو برابر و هزینه کمتری دارد. در قسمتی از اروپا و آسیا، تست‌های محیطی و استانداردسازی آن در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود این فناوری در سال ۲۰۲۰ اجرایی شود. با اجرای پروژه‌های نوآورانه‌ای مثل V2X ، شرکت ال‌جی از سال ۲۰۱۳ از پیشگامان بازار رو به رشد مخابرات بوده است.
آقای  Kim  Jin-yong معاون اجرایی بخش تجاری هوشمند قطعات خودرو در ال‌جی می‌گوید:  شرکت ال‌جی تصمیم دارد نسل آینده بازار قطعات خودروی خود را با ترکیب تجربه خود در فناوری ارتباطات و راهکارهای ارتباطی پیشرفته کوالکام از LTE گرفته تا ۵G  در هم آمیزد. ال‌جی بسیار خوش‌بین است که قدرت تحقیق مشترک کوالکام و ال‌جی مزایایی را با خود خواهد داشت که با کار جداگانه آنها از هم حاصل نمی‌شود.
آقای Nakul Duggal معاون ارشد بخش مدیریت محصول شرکت فناوری کوالکام می‌گوید: در کنار رابطه محکم و طولانی مدت ما با شرکت ا‌ل‌جی، تلاش برای توسعه فناوری پیشرفته C-V2X ، نشان از تعهد ما به ارائه راهکاری امن، تحت شبکه برای خودرو‌های تمام اتوماتیک است.  با توجه به اینکه صنعت خودرو کاملا به سمت فناوری ۵G   حرکت می‌کند، ما با ال‌جی همکاری می‌کنیم تا به نیاز رانندگان امروزی پاسخ داده و فناوری ارتباطی C-V2X را برای نسل آینده خودروها پیشرفته‌تر کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا